Sickesz - Orthomanuele therapie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Sickesz - Orthomanuele therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:48

Sinds een tijdje volg ik de behandelmethode van Sickesz in scheveningen. Een heel eind voor mij rijden, maar het werkt wel.
Bij deze methode worden wervels in je rug recht gezet.
Autisme en schizofrenie zouden kunnen worden behandeld. Zelf werd ik behandeld voor scheve heupen.
Zijn er meer mensen die deze behandelmethode volgen?
Mijn collega kreeg nog net geen rolling, die vind het kwakzalverij...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:54

Autisme en schizofrenie zitten in je hersenen, niet in je wervelkolom. Dikke onzin dat ze dat kunnen behandelen dan.
Dingen aan de wervelkolom (scheefstand ed) dan waarschijnlijk wel, al geloof ik daar ook niet zo in. Je kan niet in 1 behandeling iemands bindweefsel zo rekken en strekken dat het blijvend resultaat geeft. Daar gaat weken aan continue manipulatie overheen (continue, dus niet die 1x per week. Een korset werkt beter).

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:20

Ik word op het moment ook behandeld bij Sickesz. Mijn rug en nekwervels worden rechtgezet. Waarschijnlijk heb jij ook het boekje gelezen, wat daar op tafel aan de ketting ligt. ( Ik heb het gekocht, maar nog niet helemaal gelezen) :)
Ik vind het lastig, maar ik geloof wel dat er heel veel is waarvan wij denken dat het in de hersenen zit, maar wat door wervelscheefstanden wordt veroorzaakt. Maar bewijs het maar eens.... Huilbaby's bijvoorbeeld. Ik denk echt dat het goed mogelijk is dat de wervels scheef staan. Daar zou ik ook van gaan huilen..., ik weet hoe het voelt.
Vroeger, heel, heel vroeger werd je ook voor gek verklaard als je zei dat de aarde rond was.... ;) Dit is net zoiets, misschien is het wel waar.
Er zou eigenlijk veel meer bewijs moeten komen voor dit soort zaken. Epilepsie, Migraine, autisme...., tja, de reguliere artsen weten ook nog niet alles hoor, al denken ze soms van wel. Maar er moet bewijs komen.

En toch geloof ik er wel in. Door ontregeling van het zenuwstelsel, gebeurt er ook een hoop in die bovenkamer.

Waikiki

Re: Sickesz - Orthomanuele therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:48

Er gaan meerdere behandelingen overheen Rebel_Jits :)

Klopt lissie23 heb idd dat boekje gelezen aan de ketting :j Door wie wordt jij behandeld, sickesz zelf? Ik door Holan. Heb van hem ook een boekje gekregen hoe je met je rug om moet gaan. :)
Ik heb zelf geen autisme, dus kan er verder niet over oordelen. Maar als je de brieven leest die daar ophangen, en het boek leest, tsja...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:51

lissie23 schreef:
Ik word op het moment ook behandeld bij Sickesz. Mijn rug en nekwervels worden rechtgezet.

En zij vertellen je dat je wervels scheef staan? Erg bijzonder... wervels staan nooit scheef, tenzij na trauma, ziektebeeld. En dan kun je ze al helemaal niet manueel 'rechtzetten'. Hooguit staan ze wat geblokkeerd, maar dan zie ik niet in wat deze man kan wat de fysio niet kan.

Kwakzalverij imo... maar als je denkt dat het werkt, werkt het :) Dan kom je van je klachten af. En daar gaat het om.

maar autisme en schizofrenie behandelen vanuit de WK. Mwa... dan hebben ze denk ik de laatste paar jaar de wetenschap niet zo goed bijgehouden :+

Maria Sickesz, de grondlegster, is bovendien vorig jaar geschorst als arts := Dat is niet voor niks. Dus ik weet niet hoe serieus je die methode moet nemen. Ik zou het er niet op gokken. Een WK is niet zomaar wat.

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:28

verootjoo schreef:
lissie23 schreef:
Ik word op het moment ook behandeld bij Sickesz. Mijn rug en nekwervels worden rechtgezet.

En zij vertellen je dat je wervels scheef staan? Erg bijzonder... wervels staan nooit scheef, tenzij na trauma, ziektebeeld. En dan kun je ze al helemaal niet manueel 'rechtzetten'. Hooguit staan ze wat geblokkeerd, maar dan zie ik niet in wat deze man kan wat de fysio niet kan.

Kwakzalverij imo... maar als je denkt dat het werkt, werkt het :) Dan kom je van je klachten af. En daar gaat het om.

maar autisme en schizofrenie behandelen vanuit de WK. Mwa... dan hebben ze denk ik de laatste paar jaar de wetenschap niet zo goed bijgehouden :+

Maria Sickesz, de grondlegster, is bovendien vorig jaar geschorst als arts := Dat is niet voor niks. Dus ik weet niet hoe serieus je die methode moet nemen. Ik zou het er niet op gokken. Een WK is niet zomaar wat.

oeps....., voel ik nou toch dat mijn nekharen omhoog gaan staan???? :D
Gelukkig staan mijn wervels nu recht ;)
Wat een geweldige opmerking, als ik ook even banketstaaf mag doen.
Mijn wervels stonden inderdaad scheef....., bevestigd door huisarts en fysiotherapeute. Vraag me niet hoe het kwam, maar echt goed ging het niet meer met me.
Ik ben behandeld door Lotus en ben er geweldig van opgeknapt, na weken van doktersbezoeken en niet vergeten de behandelingen door de fysio.
Misschien is het eens een keer goed als de reguliere geneeskunde die oogkleppen eens een keertje afdoet. Een mens zit zowiezo ingewikkeld in elkaar.
Regulieren artsen doen vaak alleen aan symptoombestrijding. Ze hebben mijn man eens met zijn been in het gips gezet, omdat hij in zijn been verschrikkelijke pijnen had en ze niets konden vinden. Bleek het uit zijn rug te komen.

Dat meerdere aandoeningen bijvoorbeeld door scheefstand van wervels kan worden veroorzaakt, wekt wel mijn intresse. Ik heb geen bewijs dat het zo is, maar ook niet dat het niet zo is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:33

lissie23 schreef:
Dat meerdere aandoeningen bijvoorbeeld door scheefstand van wervels kan worden veroorzaakt, wekt wel mijn intresse. Ik heb geen bewijs dat het zo is, maar ook niet dat het niet zo is.

Er is ook geen bewijs dat dat zo is, en er is wel bewijs dat het niet zo is. Dat mw. sickesz beweert dat het wél zo is, én dat zij je er vanaf kan helpen met haar methode is bulshit, en daarom is zij ook geschorst als arts, en dus uit haar ambt gezet. Terecht imo. Dat er werkelijk nog mensen zijn die erin geloven baart me best wat zorgen. Je kunt blijkbaar mensen alles wijsmaken... Gevaarlijk.

Scheefstaande wervels, zo wordt het idd in de volksmond genoemd. Maar daar lijkt het imo erger mee dan het is. Geblokkeerde wervels is het juiste woord. En ik neem aan dat je fysio dat bedoelde :) Ik bedoelde het niet gemeen hoor.

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:58

Citaat:
Scheefstaande wervels, zo wordt het idd in de volksmond genoemd. Maar daar lijkt het imo erger mee dan het is. Geblokkeerde wervels is het juiste woord. En ik neem aan dat je fysio dat bedoelde Ik bedoelde het niet gemeen hoor

O gelukkig, nekharen liggen weer plat, maar ik heb ze wel allemaal weer recht moeten kammen :D
Okee, misschien heb je gelijk.....

Maar geloof jij bijvoorbeeld in Reiki en dat soort dingen en heb je er ervaringen mee?
De reguliere geneeskunde vind de alternatieve geneeskunde over het algemeen maar kwakzalverij.
Maar als je daadwerkelijk in het alternatieve circuit iets hebt meegemaakt, wat gewoonweg bijna niet te verklaren is, maar dat je wel van je klachten af bent...
Het bewijs is soms erg moeilijk te leveren

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:19

lissie23 schreef:
Citaat:
Scheefstaande wervels, zo wordt het idd in de volksmond genoemd. Maar daar lijkt het imo erger mee dan het is. Geblokkeerde wervels is het juiste woord. En ik neem aan dat je fysio dat bedoelde Ik bedoelde het niet gemeen hoor

O gelukkig, nekharen liggen weer plat, maar ik heb ze wel allemaal weer recht moeten kammen :D
Okee, misschien heb je gelijk.....

Maar geloof jij bijvoorbeeld in Reiki en dat soort dingen en heb je er ervaringen mee?
De reguliere geneeskunde vind de alternatieve geneeskunde over het algemeen maar kwakzalverij.
Maar als je daadwerkelijk in het alternatieve circuit iets hebt meegemaakt, wat gewoonweg bijna niet te verklaren is, maar dat je wel van je klachten af bent...
Het bewijs is soms erg moeilijk te leveren

ik geloof best in reiki, maar reiki heeft ook nog wel een enigszins wetenschappelijke basis, net als acupunctuur.
ik zal nooit wat met reiki doen.

Ik vind de alternatieve geneeskunde geen complete kwakzalverij, maar ja wat is alternatief, en waar leg je de grens. Voor veel dingen is een wetenschappelijke verklaring, en als het werkt dan werkt het. Maar om psychiatrische dingen te gaan verklaren vanuit de rug zónder enige wetenschappelijke basis en dan óók nog pretenderen dat je het kan genezen. Dat gaat me toch echt te ver.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:28

De Sickesz Therapie heeft mij echt van mijn klachten afgeholpen
Ze is zelf wel een beetje een bijzonder type :') maar dat vind ik juist wel leuk :D
Ben er ontzettend van opgeknapt :j
Daarvoor was ik al jarenlang onder behandeling bij fysio's en chiropractor's geweest zonder het gewenste resultaat..
De osteopaat heeft me ook wel goed geholpen maar niet voldoende op de wervels zelf