Op internet kon ik nergens iets vinden erover. dus ik dacht, laat ik het eens op bokt vragen. (let niet op mijn uitleg
)zo'n 8 weken geleden is mijn pony op mijn linker hiel gesprongen. Ik wou het stroomdraadje er vanaf halen zodat ze zelf naar de wei kon lopen. Nira was daarmee iets te enthousiast, en zette het op een lopen, daarmee raakte ze me net nog. ze kwam schuin achter tegen mijn achillespees aan, waardoor die meteen daarna strak stond. Waarna ook lopen meteen moeilijk ging. daarbij was het ook nog aan de binnenkant open "gebarsten". Dit omdat ik verder niks aan de binnenkant van sporen zag.
Die week daarna was ik een wandeling aan de hand gaan maken door een natuurgebied. ik kwam een stukje tegen waar het links geploegd was, in het midden een erg smal stukje gras en aan de rechterkant een iets te brede sloot. Heb mn pony door het geploegde laten lopen. Dat wou ze alleen niet, dus ze probeerde (dominant gedrag, nu niet het onderwerp hier.) mij aan de kant te duwen. uiteindelijk liep ze dus te dicht op me waardoor ze weer op mijn hiel stond.
Eerst op mijn middenvoetsbeentjes, later nog een keer op mn hiel.
Allebei de keren gelijk gekoeld, en later toch maar naar de dokter gegaan. Die zei dat ik misschien mijn botvlies had gekneusd. Maar dat ik het af moest wachten.
Nu zo'n 7/8 weken verder is het nogsteeds of weer blauw. Eerder rood. Het voelt nog steeds kloppend en is nog steeds gevoelig.
Misschien dat iemand wel iets weet of iets gevonden heeft. Of advies heeft natuurlijk.

Bedankt voor het lezen. Wist het even niet korter te omschrijven.