lateral thigh trainer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oelewapper

lateral thigh trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:07

ik wil graag wat aan mijn (Mega slechte) conditie gaan doen.
door mijn vermoeidheid en bijkomende klachten ben ik behoorlijk inactief geworden (loop 3x per dag hooguit 10 min met de hond)

ik wil graag mn conditie op gaan bouwen en wat afvallen zal ook mooi meegenomen zijn (ben door bovenstaande reden ook behoorlijk aangekomen namelijk).
langer wandelen met de hond is erg lastig,want soms krijg ik last van verzuring en als ik dan nog een half uur terug moet lopen heb ik dus een probleem.

een crosstrainer lijkt me ideaal,maar ik vind ze best aan de prijs en heb er eigenlijk ook niet echt de ruimte voor.
wie van jullie traint er met een lateral thigh trainer en werkt dit ook?

ik wil er zeker naast de gebruikelijke wandelingen dagelijks gebruik van gaan maken.

dit is er een:

http://www.medicprevent.nl/product_info ... 521d08a4a5

Mootje

Re: lateral thigh trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:23

Ik heb er ook één besteld, alleen dan een iets andere uitvoering.
Ik heb hem alleen nog niet gebruikt, omdat hij pas vandaag is afgeleverd.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 12:00

ik ben heel benieuwd of je het wat vind om op te trainen,laat je het nog even weten als je hem uitgeporbeerd hebt?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:02

Ik heb z'n ding op marktplaats gekocht, maar vind er helemaal niks aan, een springtouw doet meer voor je conditie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:31

Een vriendin van me heeft een ding wat er op lijkt, die heb ik ook eens geprobeerd. Vond er weinig aan, qua conditie lijkt ie ook niet veel te doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:35

Ik zet mijn bevindingen hier neer als ik hem geprobeerd heb.
Een vriendin (een echte atleet) zweert er wel bij als 'extra'. Zij stept elke dag een uur en heeft deze uitvoering: http://www.thuisinfitness.nl/Steppers/T ... epper.html

Ik denk inderdaad dat wanneer je alleen dit apparaat gebruikt, je conditie niet heel erg zal verbeteren. Ik heb hem gekocht voor mijn luie dagen :=

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 12:39

hmm misschien klinkt het idd te mooi om waar te zijn en kan ik beter een paar keer per dag een klein rondje gaan fietsen en dat uit gaan bouwen,vraag me alleen af hoe ik dat het handigst aan kan pakken,zou zoiets werken?
bijv. de eerste week 2x 10 min fietsen per dag en de week daarna 2x 15 min en dan misschien dagelijks
1x 20 minuten proberen?
en dan van daaruit verder gaan uitbouwen naar gewoon 1x per dag een half uur ofzo?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:41

Fietsen is één van de beste manieren om conditie op te bouwen :j
Wat je voorstelt lijkt me prima, belangrijk is om goed naar je lichaam te luisteren. Als 2x10 minuten in de eerste week teveel blijkt kun je ook 1x10 en 1x5 doen. Bouw ook af en toe een rustdag in, want herstel van je lichaam is ook erg belangrijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:48

Zwemmen is denk ik ook een goede manier, zeker qua belasting op je gewrichten e.d.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:14

Ik heb hem nu al een paar keer gebruikt (telkens een minuut of 5), maar ik voel spieren die ik nog niet eerder heb gevoeld ;( Met name mijn kuiten, kont en de binnenkant van mijn dijbenen hadden het zwaar.
Ik denk dat het eerder een training voor erbij is dan een echte op zichzelf staande conditietraining.