'Droge' keel/neus/mondholte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

'Droge' keel/neus/mondholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 21:35

Ik had al het hele weekend last van m'n keel, maar toen ik vanmorgen met de fiets naar school vertrok ben ik net voorbij de supermarkt al gestopt en weer naar huis gereden, het ging niet meer. Naar de dokter gegaan, diagnose : infectie op de bovenste luchtwegen. Antibiotica, hoestsiroop en keeltabletten meegekregen en de rest van de dag maar thuisblijven.
Nu moet ik morgen weer naar school met de fiets, maar mijn keel- en neusholte is vaak 'droog' en dat doet pijn en geeft een erg vervelend gevoel. Wanneer ik drink is het na een kwartier 5x zo erg terug. Bij het fietsen/inspanning is het ook veel erger (hierdoor ben ik ook moeten terugdraaien vanmorgen). Ik maak me nu een beetje zorgen of dat fietsen en naar school gaan wel zal lukken morgen. Opzich valt alles mee maar dat droge gedeelte in de keel-neus-mond holte maakt alles moeilijker, doet pijn en voelt gewoon naar. Ik heb er nu weer last van, de keeltabletjes helpen enkel tegen de keelpijn, en het 'droge' gevoel gaat niet weg.

Wie o wie heeft de gouden tip zodat ik de 15km naar school en terug overleef zonder dat ik moet stoppen van de pijn?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:40

Bidden om regen. :+

Ik heb het ook met dit droge weer. Anders nooit last van.

Je kunt een vochtig lapje voor je neus en mond doen zodat de lucht die je inademt wat vochtiger is. Verder kun je binnen in huis water verdampen zodat ook die lucht vochtiger wordt. Dat kan natuurlijk niet op de fiets, maar als je je luchtwegen thuis goed verzorgt dan kunnen ze die fietstocht misschien ook wel aan.