Last van mijn heup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Last van mijn heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:19

Beetje stomme titel, maar denk ik wel duidelijk. Sinds een week of drie is mijn heup vervelend aan het doen. Ik merkte het eerst alleen bij draaiende bewegingen en als ik mijn rugzak droeg. Die rugzak weegt zeker 15 kilo en ik draag hem iedere dag, dus daar weet ik het aan.
Tijd lang minder gewicht in de rugzak gehad, maar de problemen gingen niet over. Ze werden eigenlijk alleen maar erger. Mijn heup begon ook zeer te doen met opstaan en gaan zitten en later ook met lopen en traplopen. Trap af is nu een marteling, dus dat vermijd ik zoveel mogelijk (lang leve de lift). Trap op gaat nog wel en omdat je toch moet blijven bewegen doe ik dat nog wel.

De pijn zit echt in het heupgewricht met uitstraling in het bot. Wie heeft een idee wat het kan zijn?

O ja als het eind van de week niet minder is dan ga ik de huisarts bellen, eerder lijkt me echt nog niet nodig. Ik ben daar een bekende met gewrichtsklachten. Mijn knieën zijn namelijk ook niet goed evenals mijn schouders en polsen. Maar mijn heup heb ik nog niet eerder last van gehad. Er is verder geen stress, dus stress gerelateerde klachten lijkt me onwaarschijnlijk. De gewrichtsproblemen komen voornamelijk door hypermobiliteit, geen reuma of wat dan ook, dat is onderzocht.

InekeH87

Re: Last van mijn heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:19

Niemand?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:34

Vroegtijdige slijtage van het heupgewricht, ontsteking in de heupkom? Beste is inderdaad de huisarts..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:35

Vroegtijdige slijtage zal dan wel heel vroeg zijn, ben net 24 :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:36

Het kan, zeker aangezien je al bekend bent met andere gewrichtsproblemen :)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:53

ik had ook heel erg last van m'n heup, maar alleen de rechterkant.

Ben naar de podoloog geweest en heb zooltjes gekregen, omdat ik mijn gewicht op 1 voet meer had dan op de ander (dat komt weer door scheefheid)
Ik loop nu bijna een half jaar met die zooltjes, en hoop rond de zomervakantie zonder te kunnen. de podoloog past ze dus regelmatig aan bij mij om de 2 maand moet ik voor controle komen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:53

Ik heb al zooltjes omdat ik anders door de pijn in mijn knieën niet kan lopen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:01

Zijn het misschien je bekken?

Ben zelf een aantal weken terug van paard gevallen met als gevolg dat mijn bekken verschoven waren en hierbij had ik ook knap veel last met gaan zitten / opstaan, traplopen, liggen, een tas op mijn rug etc.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:07

nee pijn zit te laag om vanuit het bekken te komen, althans dat denk ik.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:37

Zou heel goed "gewoon" de pijn van de hypermobiliteit kunnen zijn. Het kan inderdaad ook slijtage zijn. Wanneer ben je onderzocht voor reumatische klachten? Als dat toch al weer paar jaar geleden is dan zou je op z'n minst je bloed hiervoor weer even kunnen laten testen.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:43

Wauw, dit is zo herkenbaar! Ook ik heb veel last van mijn heup, volgens mijn dokter is het een snapping hip. Het is net of het ergens langs knoept wat dan gaat branden en irriteren. Moet nu van de fysio oefeningen doen om de spieren steviger te maken omdat hij het niet elke keer recht wil knakken, schijnt niet echt goed te zijn..

Ook ik heb vaak last van andere gewrichten, voel me vaak zo'n oud wijf ondanks mn leeftijd (23) en onbegrepen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:45

slijmbeursontsteking?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:47

Ik sta op het punt om naar de huisarts te gaan. Ik heb namelijk precies dezelfde klachten en heb dus vorige week een afspraak gemaakt bij de huisarts voor vanmorgen. Ik loop er ook al een tijdje mee, ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar omdat ik de laatste tijd steeds vaker dagen heb dat uit bed komen, gaan staan/zitten, trap af lopen enz. echt pijnlijk is heb ik toch maar een afspraak gemaakt. Ben dus benieuwd wat de HA straks gaat zeggen! Ik ben overigens ook pas 19 dus hoop echt niet dat het iets van slijtage is.. :=

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:50

InekeH87 schreef:
Vroegtijdige slijtage zal dan wel heel vroeg zijn, ben net 24 :+

leeftijd zeg niks ik ben 27 en heb in mn knieen en in mn rug slijtage

Ooit een arts tegen jou gezegt mischien been lengte verschil? het kan een overbelasting zijn , of een keer een verkeerder beweging wat toen misschien geen pijn doet maar dat er wellicht een ontsteking is ontstaan.
Ik zu even een afspraak maken bij de ha en een foto laten maken

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:53

romatjuh schreef:
Wauw, dit is zo herkenbaar! Ook ik heb veel last van mijn heup, volgens mijn dokter is het een snapping hip. Het is net of het ergens langs knoept wat dan gaat branden en irriteren. Moet nu van de fysio oefeningen doen om de spieren steviger te maken omdat hij het niet elke keer recht wil knakken, schijnt niet echt goed te zijn..

Ook ik heb vaak last van andere gewrichten, voel me vaak zo'n oud wijf ondanks mn leeftijd (23) en onbegrepen..

kan je ook je heup uit je kom draaien ? en bijv als je je armen strekt dat ze verder gan dan recht dus overstrekken, ik heb dat namelijk met mn hypermobiliteit , een gewricht kan niet zomaar ergens langs af knoepen houd het in de gaten of laat er even op na kijken door de ha

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 07:51

Ja mijn heupen kunnen heel gemakkelijk uit de kom, gebeurt ook regelmatig. Vooral als ik in kleermakerszit zit en dan voorover buig. Armen kunnen ook met gemak overstrekken enzo, kan me in de meest rare bochten wringen. Ik let er natuurlijk op dat ik dit niet doe, maar het gaat zo gemakkelijk dat je dit toch onbewust vaak wel doet.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:49

als je een afspraak maakt bji de huisarts moet je dat eens voorleggen want bij hyper mobiliteit kunnen ze niet vaststellen op foto of scan dus puur uit testen, op moment dat je last krjg dus met pijn enz kun je pijnstillers krijgen maar aangepaste fysio doet echt al wonderen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 16:53

Hypermobiliteit was al eens door de fysio vastgesteld, ik ging daar destijds naartoe voor pijn in mijn knieën. Hij onderzocht mijn knieën en probeerde hoever ze door konden buigen. Op een gegeven moment zij hij zelfs, gadverdamme wat eng ver kan jij doorbuigen zeg.
Met mijn heup heb ik nu niet het idee dat het door de hypermobiliteit komt, dit voelt anders.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:32

bij mij voelt ook iedere pijn anders knieen anders als de heup en de rug weer anders. ellebogen en schouders heb ik nog niet veel last en/of pijn al overstrekken ze behoorlijk
doordat je heup eruit floept , maar kan ook al de extra speling dat het kraakbeen aangetast is en dus daardoor die ellendige pijn
maar ga even langs de HA om het evt uit te sluiten , dat het door hms komt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 10:21

Ik heb gebeld, donderdag mag ik langskomen. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen, waarschijnlijk weer een doorverwijzing naar de fysio.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:28

Dat kan idd goed zijn ja door verwijzing, ben benieuwd donderdag (morgen toch)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:28

Heb je ooit al een foto van je heupen laten maken? Waar voel je de pijn, echt in je lies/bil?

Anders zou het misschien ook nog heupdysplasie kunnen zijn, zeker in verband met dat uit de kom schieten dat gebeurt met een heup normaal niet snel.Ik heb zelf namelijk ook heupdysplasie.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 10:43

Pijn zit meer aan de buitenkant van mijn been en het trekt door naar mijn knieën.
Foto's en een echo zijn al eens gemaakt toen ik een jaar of 5 was, als ik heupdysplasie had dan zouden ze dat daar toen hebben moeten zien.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:58

Klinkt bekend. Ik ben (bijna) 2x zo oud als meesten in dit topic. Het is al zo lang dat met name m'n linkerheup van tijd tot tijd opspeelt. Ook hypermobiel, en heb bekkeninstabiliteit gehad, ook een tijd telkens weer door m'n linkerkniegewricht gegaan (schoot wel weer terug, maar kon dan echt even geen gewicht erop zetten).
Afgelopen winter veel last gehad als ik naar stal was, teveel op m'n vrij zware johdpurs gelopen, oude enkel- en knieblessures die opspeelden, beide links. Dan greep ik toch wel weer naar de paracetamol, 2 stuks en dan ging het de rest van de dag wel weer. Maar soms zitten er dagen tussen... ook vrouwelijke hormonen spelen een rol.
Alleen laatste tijd gaat de pijn steeds meer richting het heupgewricht, i.p.v. de knobbel aan de buitenzijde.
Dus i.p.v. de banden en peesaanhechtingen lijkt het meer toch slijtage van heupbot-bekkengewricht te gaan. Wil ik ook nog een keer werk van maken bij de huisarts, maar zolang ik het kan 'hebben' met op tijd paracetamol stel ik dat nog uit.
Blijf het topic dus even volgen!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:11

ben benieuwd hoe is gegaan vnadaag bij de HA