Aften:( noten,chocola,aardbei wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska15

Aften:( noten,chocola,aardbei wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:38

Hallo!

Vanaf dat ik jong ben +- 12 jaar, heb ik al last van aften in mond en keel. Nou weet ik sinds 2 maanden dat het van noten,chocola en aardbeien komt. Zijn er meer die hier niet tegen kunnen. En waar kunnen jullie nog meer niet tegen. Weet iemand ook om welk bepaald stofje het dan zou gaan? Huisarts en tandarts enz kunnen me niet helpen:'(

Liefs

_Anouck

Re: Aften:( noten,chocola,aardbei wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:55

De apotheek heeft een vloeistof waarmee je de aften aan kan stippen, het verdoofd hierdoor wat, best fijn opzich, maar het werkt niet super lang.

Ik heb het ook heel erg veel gehad.. van m'n 8ste tot m'n 18e ofzo.. van m'n 18e tot m'n 20ste bijna niet en nu al 1,5 jaar geen last gehad van aften, wel af en toe een blaar.

Maar ik geloof dat er weinig aan te doen is.. helaas!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:02

Ja heb zelf chlorixidine zoiets:p dat werkt bij mij als enige!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:06

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:09

Pyralvex werkt goed.
Je kan ook met Zendium je tanden poetsen dat helpt ook tegen aften.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:10

Zendium klopt ook ja ;)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:17

Bedankt voor het meedenken! Ja zendium poets ik ook al mee. Probleem is dat ik het vooral op vakantie heb, geen idee hoe dat komt. En omdat ik dan alleen nog knakworst makkelijk naar binnen eet, val ik van.70 naar 60 kilo. In tien dagen meestal al. En als dame van 1,86 is dat niet zo aantrekkelijk en ben ik de hele vakantie niet te genieten. Ben dus echt benieuwd naar wat voor stofje het nou precies is waar ik niet tegen kan.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:23

Kun je geen allergie test laten doen of zo?

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:30

Dat is misschien wel een oplossing! Heb er zelf 8 jaar over gedaan om erachter te komen wat het is. Was zo blij dat ik nu voor een.deel weet wat het is. Ookal zijn het zulke lekkere dingen:(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:31

Ik heb er ook erg last van, maar nooit echt na omgekeken wat het zou kunnen zijn. Meestal wel 2 tot 5 te gelijk.
Wel eens nagevraagd bij de tandarts, maar t kwam gewoon vaker voor niks ernstigs.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:05

Maar nooit zo erg last van gehad. Dat je naar de huisarts ging? Ik lig soms nachten te huilen. Afgelopen zomer in salou moest ik daar naar een spaanse huisarts, omdat een afte een deel van de zijkant van mn tong wegvroot. Die man had nog nooit zo iets gezien en kon 5 oorzaken noemen. Mijn eigen ha alleen mn weerstand. Meneer de spaanse arts was woest op mn eigen ha dat die niks deed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:37

ik heb ook veel last van aften. Maar ik zou er geen chocola en aardbeien voor laten staan := Vooral in die combinatie ben ik er heel erg gek op :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:12

Ik heb ze momenteel ook, als bijwerking van chemokuren en heb gisteren van het ziekenhuis een fles Perio-Aid 12% mee gekregen.
Hiermee moet ik m'n mond 2x daags spoelen, of als ik maar een paar aften heb, deze aanstippen met een wattenstaafje gedoopt in Perio-Aid 12%.
Verder raadden ze me aan om m'n mond regelmatig te spoelen met een zoutoplossing (1 mespuntje zout op een kopje afgekookt water) of kamillethee.
En veel blijven drinken, maar dat is iets wat je altijd hoort te doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:38

Aften is toch geen allergische reactie maat een virale infectie... Dus dat je het krijgt van die etenswaren lijkt mij sterk. Dan is wss gewoon de weerstand van je slijmvliezen heel laag.
Aftamed is een fijn middel en perio- aid idd ook. Die heb je ook in een lichtere dosering (5% dacht ik), die je als onderhoud kunt blijven gebruiken.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:42

Focussed schreef:
Aften is toch geen allergische reactie maat een virale infectie... Dus dat je het krijgt van die etenswaren lijkt mij sterk. Dan is wss gewoon de weerstand van je slijmvliezen heel laag.
Aftamed is een fijn middel en perio- aid idd ook. Die heb je ook in een lichtere dosering (5% dacht ik), die je als onderhoud kunt blijven gebruiken.

Inderdaad, dat t van eten komt is niet echt waar.
Maar als jij dergelijk grote aften hebt zou ik toch eens verder gaan met je huisarts inderdaad.
Verder zijn er inderdaad heel veel middelen die je kan gebruiken voor en tegen.

En tzja, melk enzo zijn inderdaad niet zo goed als je aften hebt dat reageert lekker, maar dat geld ook voor bijv. pittig voedsel. Goed spoelen na het eten, pijnstilling en schoonhouden.
Ik had ze vroeger ook tot in den treure, tegenwoordig bijna niet meer. Vitaminen helpen ook goed en er is op internet veel over te vinden.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:45

Ik heb nog nooit gehoord dat het van noten chocola of aardbei komt. Ik heb wel gehoord dat je als je veel sinaasappels eet meer aften krijgt. Dat komt door het zuurgehalte ofzo.
Ik merk het vooral als ik stress heb of een lage weerstand, dan heb ik gelijk 2 of 3 aften.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:28

lor1_1984 schreef:
Ik heb ze momenteel ook, als bijwerking van chemokuren en heb gisteren van het ziekenhuis een fles Perio-Aid 12% mee gekregen.
Hiermee moet ik m'n mond 2x daags spoelen, of als ik maar een paar aften heb, deze aanstippen met een wattenstaafje gedoopt in Perio-Aid 12%.
Verder raadden ze me aan om m'n mond regelmatig te spoelen met een zoutoplossing (1 mespuntje zout op een kopje afgekookt water) of kamillethee.
En veel blijven drinken, maar dat is iets wat je altijd hoort te doen.

correctie, ipv 12% is het 0,12% zie ik net op de verpakking. :o