Vaak duizelig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:01

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet precies iets vinden waar ik antwoord kreeg op mijn vraag.
Ik ben regelmatig duizelig. Dan sta ik te wankelen, licht in mijn hoofd etc en moet ik echt even iets vastpakken om te voorkomen dat ik omval. Dit heb ik als ik zit, sta, loop, opsta, afstijg (van 't paard) en ook als ik op bed lig. (dan is het zelfs nog erger, dat gaat dan niet snel over en het voelt alsof alles steeds verder van me af komt te staan).
De laatste paar dagen heb ik er echt non-stop last van en ik begin me nu toch wel af te vragen wat het is en wat ik eraan zou kunnen doen.
Is er iemand die dit herkent en weet wat het is/wat ik eraan kan doen?

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:02

Drink je genoeg?
Anders toch even langs de huisarts gaan en bloed laten prikken oid. Ik denk dat hij of zij je beter kan helpen :) Succes!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:28

Naar de dokter
Ik heb dit ook, hartslag gemeten had ik 40 tegen 80, extreem lage bloeddruk dus.
(Normaal is 80-120)

Nu zijn ze bezig met onderzoeken naar mijn lever, schildklier, nier, bloed, suiker en nog veel meer......
Ze blijven zoeken tot dat ze weten wat het is, omdat dit niet gezond is.

Ook ik viel/val constant flauw, buiten binnen op het paard maakt allemaal niet uit.....

Dus ik adviseer je ga naar de dokter en sta erop dat je verder onderzoek wilt!
Want ook jij bent jong en dit is niet gezond.

(voor nu tijdelijk probeer suiker/zout te eten als je je slecht voelt als "tijdelijke oplossingen" tot je na de dokter gaat)

Fleuribelle

Re: Vaak duizelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:32

Het zou ook kunnen zijn dat je last hebt van je evenwichtsorgaan. Ik zou een bezoek aan de huisarts aanraden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:34

Ik herken het wel. Ik heb ook een te lage bloeddruk. Als het warm is, bij inspanning of bij emotie bijvoorbeeld zakt je bloeddruk nog verder.
Ik val ook regelmatig half of helemaal flauw.

Naar de dokter dus en even laten meten. Kan misschien wel helemaal iets anders zijn, maar je kunt het maar beter uitsluiten.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:38

bedankt ;)
Wij hebben thuis zo'n apparaat liggen voor m'n stiefvader, ik zal die anders even opzoeken.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:14

Ik heb ook vaak last van duizeligheid, heeft (bij mij) te maken met lage bloeddruk en soms te lage suiker. Het helpt vaak als ik wat eet, dan gaat het na een tijdje wel beter. En tegen een lage bloeddruk schijnt het te helpen om zoute dropjes te eten.
Maar ik zou sowieso even naar de huisarts gaan, lijkt me toch niet echt gezond om heel de tijd duizelig te zijn, en die kan daar misschien meer mee..
Succes!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:21

Dit komt veel voor bij een lage bloeddruk. Ik heb het zelf ook wel eens als ik te snel ga staan. Lang de huisarts gaan lijkt me in dit geval handig. Die kan kijken of het je bloeddruk is.