blauwe plek/kneuzing die wel erg lang blijft zitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

blauwe plek/kneuzing die wel erg lang blijft zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 22:10

Ik ben op 5 mei 2008 (dus al drie jaar geleden) over een (irritant laag) paaltje gestuikeld. Ik had vijf hechtingen in mijn arm en een ei op mijn scheen, die 5 hechtingen zijn inmiddels een lidteken geworden maar dat ei zit er dus nog steeds. Het is nog steeds een beetje verkleurd (Licht paarsig langs de rand geel in het midden) en het is nog steeds gevoelig als je eraan komt. Het ziet er echt uit en voelt als een blauwe plek die er pas een paar dagen zit. Heeft iemand iets soort gelijks (gehad) en weet iemand of er nog iets aan te doen valt? Met dit mooie weer zit ik er constant tegen aan te kijken en ik begin me er toch een beetje aan te ergeren.

Loretteeee

Re: blauwe plek/kneuzing die wel erg lang blijft zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:34

Ik heb er zelf niet in die mate ervaring mee, maar zo ongeveer heb ik ook iets op mijn hiel voor nu bijna 8 weken.
Is je HA misschien al ergens mee gekomen?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 22:30

Nee, ik heb er eigenlijk verder nog niet met de dokter over gehad. Er zijn vorig jaar wel rontgen foto's van dat been gemaakt (Om een andere reden) en daar was niets bijzonders aan te zien.

Het lijkt me gewoon een soort lidtekenweefsel maar het het blijft wat gevoeliger als normaal.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:31

Ik heb dit op mijn voet, 2 jaar terug een paard bovenop gestaan en die plek is nu nog steeds blauw.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:51

Op je been kunnen verwondingen erg lang blijven, heb zelf ook al jaren een blauwe plek op mijn voet die niet weg wil gaan. Het kan zijn dat je (zoals ik) een verminderde doorbloeding in je benen hebt, iets dat vooral bij vrouwen vrij vaak voorkomt. Is niets ernstigs, maar zorgt er dus wel voor dat blauwe plekken etc. lang blijven.