Zere voet.. Iets om de pijn te verminderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Zere voet.. Iets om de pijn te verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 20:01

Juist. Logische titel!

Vandaag ging ik met m'n verzorgfries wandelen, maar dat ging niet helemaal goed helaas..
Ze heeft een behoorlijke klap tegen m'n voet gegeven, door er tegenaan te lopen..
Ze schrok ergens van, wilde zich omdraaien, en maakte een sprong ofz, en kwam daarbij met haar hoef tegen de achterkant van m'n voet..
Het kwam behoorlijk hard aan, m'n schoen lag aan de andere kant van de weg.. := (gymp heeft ze zo van m'n voet gehaald, geen idee hoe..)

Maar goed, heel fijn.. Het deed toen even echt heel veel pijn, maar heb m'n schoen aangetrokken en ben terug naar stal gelopen (ongeveer een kwartiertje lopen).
Paard verzorgt, en even m'n schoen uitgehad om te kijken of er wat te zien was... Maar dat was niet zo.

Het deed toen gelukkig ook niet meer zoveel pijn, maar nu zit ik thuis, en doet het steeds meer zeer..
Echt een constante pijn..

M'n ouders zijn niet thuis, dus ik kan niet naar de huisarts..
Opzich denk ik ook niet dat er iets ergs mee aan de hand is, op wat kneuzingen na..

Maar het is ook niet dik ofz, dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet..
Heb wel even een icepack erop gelegd, maar het doet alsnog heel veel pijn.

Heeft iemand DE tip om de pijn wat te verminderen? Pijnstillers en spierverzachter hebben we helaas ook niet liggen..
Weet even niet zo goed wat ik moet doen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:03

heb je al een poging gedaan om een voetenbad te nemen?
Wie weet heb je daar wat aan.

:(:) sterkte, ik hoop dat het uiteindelijk mee valt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zere voet.. Iets om de pijn te verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:05

Coolinggel van je paard erop smeren. Dat vind ik fijn werken tegen kneuzingen en blauwe plekken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:07

Voet hoog houden en koelen met ijs. De zwelling kan namelijk ook nog later komen. Ook al doet het zeer. Zorg wel dat er wat tussen je voet en de ijspack zit bijvoorbeeld een theedoek. Verder veel rust en niet belasten de komende uren.

Tegen de pijn kun je gewoon twee paracetamol nemen. Even de buren bellen om te vragen of ze wat kunnen komen brengen.

Houd er wel rekening mee dat er wel wat stuk kan zijn dus als het even kan zou ik toch naar de huisartsenpost gaan.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 20:14

Bedankt voor jullie (snelle!) reacties!

Een voetenbadje ga ik zometeen wel even doen! (gewoon warm water met iets rustgevends ofz er in?)
Coolinggel heb ik helaas niet hier liggen.. We hadden wel altijd een soort spierversoepeler, maar die kan ik nergens vinden..

Als ik morgen nog steeds zo'n last ervan heb, dan ga ik wel even naar de huisartsenpost! (dan zijn m'n ouders weer thuis) Hoewel ik er niet van uit ga dat er wat kapot is, kan het natuurlijk wel... Het is echt de onderkant van m'n voet (heet dat je hiel? :') ) die zeer doet.. Maar voor zover ik kan voelen, is het nog wel heel :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:20

Volgende keer gelijk margarine er op smeren,ik ben vorige week met gronwerk les door mijn enkel gegaan.Thuis gelijk margarine er op gedaan, het werd wat dik maar verder niet.Je kan als nog margarine smeren hoor.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:21

Azijn verkoelt en verdoofd ook. Dus washandje met azijn er tegen aan.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:26

marleen_usar schreef:
Volgende keer gelijk margarine er op smeren,ik ben vorige week met gronwerk les door mijn enkel gegaan.Thuis gelijk margarine er op gedaan, het werd wat dik maar verder niet.Je kan als nog margarine smeren hoor.

Margarine? Werkt dat echt? :oo
Nog nooit gehoord dat dat helpt, haha! Maar het proberen waard :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:29

Ik ben al vaker door mijn enkel gegaan,soms komt na een paar uur pas die mega pijn heel raar.Ik kan dan niet meer lopen, en na het smeren van margarine kan ik na een uur weer redelijk normaal lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:32

Het is dus de onderkant van je voet en niet aan de achterkant (achillespees), vanavond en vannacht goed koelen en hoog houden, kussen eronder in bed. Morgen doet het nog veel meer pijn als er een kneuzing( bloeding) zit, vooral als je uit bed komt en het bloed door je voet moet stromen, niet schrikken, hoort erbij en kan gigantisch kloppen. Morgen ook koelen en hoog houden, geen warmte erbij want dan bloed de kneuzing door en ben je nog verder van huis. Heb je maandag nog zoveel pijn dan naar de huisarts gaan.
Gebroken is het waarschijnlijk niet anders had je niet meer dat hele stuk kunnen lopen en de volgende keer stevige schoenen aan als naast een paard loopt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:42

bigone schreef:
Het is dus de onderkant van je voet en niet aan de achterkant (achillespees), vanavond en vannacht goed koelen en hoog houden, kussen eronder in bed. Morgen doet het nog veel meer pijn als er een kneuzing( bloeding) zit, vooral als je uit bed komt en het bloed door je voet moet stromen, niet schrikken, hoort erbij en kan gigantisch kloppen. Morgen ook koelen en hoog houden, geen warmte erbij want dan bloed de kneuzing door en ben je nog verder van huis. Heb je maandag nog zoveel pijn dan naar de huisarts gaan.
Gebroken is het waarschijnlijk niet anders had je niet meer dat hele stuk kunnen lopen en de volgende keer stevige schoenen aan als naast een paard loopt.

Het is niet de onderkant van m'n voet, ik heb het verkeerd uitgelegd.. Hoe zeg je dat?
De onderkant van de achterkant.. Haha, lekker duidelijk..
Kortom, gewoon m'n hak :+

Icepack zit nu even in de vriezer om weer koud te worden, die haal ik over een paar minuten er uit..

Was juist wel blij dat ik geen stevige laarzen aan had, want deze gympen kreeg ik zo uit.. Laarzen had ik waarschijnlijk niet meer uit kunnen krijgen, aangezien het zeer doet wanneer ik er druk op zet!
Maar ik snap wat je bedoelt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:58

Oke, ik snap het, iig 24 uur koelen, zolang heeft het nut en helpt het om giga bloeduitstortingen tegen te gaan, veel succes.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:59

Bedankt!
Ook nog bedankt voor je reactie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:38

En hoe gaat het nu?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:44

Het gaat gelukkig stukken beter!
Denk dat ik heel veel mazzel heb gehad! :)

Heb vanacht de icepack eromheen gelaten, en ik kan er nu weer (redelijk) op lopen!
Alleen het is echt de achterkant die zeer doet, dus ik moet er niet te veel tegenaan komen :=

Lief dat je het vraagt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:45

Fijn dat het mee valt, nu merk je pas hoe vaak je je voeten gebruikt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:46

Haha, inderdaad!
Vandaag en morgen doe ik nog even slippers of andere open schoenen aan, met dit weer kan dat toch prima!
En dan kijk ik daarna wel of ik m'n gympen/paardrijlaarzen weer aan kan!