Dikke lymfeklier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

Dikke lymfeklier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:42

Hoihoi :wave:

Ik heb al een hele poos een dikke lymfeklier, die bij mijn keel. Ik weet niet precies hoe lang, maar het is in ieder geval al een aantal weken. Het is alleen de rechter, en ik heb er verder ook helemaal geen pijn aan, en het is ook niet gevoelig als ik erop druk.
Ik ga zeker langs de huisarts, maar daar heb ik op dit moment geen tijd voor want ik heb binnenkort examens, en daar ben ik heel druk mee.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:45

Ik zou toch maar even langs de dokter gaan................

Ik wil je niet bang maken;
Bij mij werd 4 jaar geleden lymfeklier kanker geconstateerd en dat begon met een dikke lymefeklier...,ook in mijn keel

Carmen

Re: Dikke lymfeklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:52

Het kan ook wijzen op Pfeiffer. Ik had ook een dikke lymfeklier, bij mij was ie alleen wel pijnlijk. Zou zeker even naar de dokter gaan want ik werd ook meteen door de medische molen heen gehaald voor kanker!! Gelukkig was er bij mij niet zoveel aan de hand, alleen Pfeiffer maar je weet maar nooit. :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:55

Het eerste wat ik ga zeggen is: ga naar de dokter, bokt is namelijk geen dokter!

Het kan komen omdat je verkouden bent of bent geweest. Er kan ook ergens een ontsteking zitten waar je lymfeklieren op reageren maar het kan ook hodgkin/lymfeklier kanker zijn. Het meest voorkomende is Pfeiffer.'

Bij mij begon het bij 1, inmiddels zijn het er meerdere. Ben naar de dokter geweest en heb mijn bloed laten nakijken, er was niks te vinden. Als ze niet weg gingen moest ik na een paar weken/maanden weer terug komen en dat ga ik nu dus ook doen, omdat het inmiddels nog meer zijn.

Lymfeklier kanker is een kleine kans, maar niet onmogelijk..

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:59

Bedankt voor de snelle reacties, en ik ga ook zeker naar de dokter! Alleen pas na m'n examens want ik heb daar nu echt geen tijd voor.

Ik wordt nu wel een beetje bang van al die verhalen zeg... Mijn vader is dinsdag nog naar het ziekenhuis geweest voor een MRI scan om te kijken of bij hem alles weg is, hij heeft kanker (gehad?) op zijn tong.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:09

Geen tijd want examens... Wat een onzin zeg! Alsof dat half uurtje dat je niet kan studeren gaat bepalen dat je niet slaagt... Je kan ook bokken tenslotte

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 20:15

Natuurlijk maakt een halfuurtje niets uit, maar ik ga gewoon liever na mijn examens, ik heb nu al genoeg stress.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:17

Je moet het natuurlijk zelf weten. Maar nu zit je ook in de stress omdat je niet weet wat het is. Ik zou maar gewoon gaan.
Succes met je examens!

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 20:26

Ja, dat klopt. Omdat ik er geen last van heb denk ik er ook bijna niet aan, het was heel toevallig dat ik er net aan dacht omdat ik m dus weer voelde.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:50

Ik ga morgenochtend meteen bellen voor een afspraak, heb het nog ff met m'n ouders overlegd en die willen ook dat ik het zo snel mogelijk laat checken.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:55

S_Evelyne schreef:
Ik ga morgenochtend meteen bellen voor een afspraak, heb het nog ff met m'n ouders overlegd en die willen ook dat ik het zo snel mogelijk laat checken.

Dat is heel verstandig, want wachten tot na de examen is niet zo slim mocht het iets zijn dat dringende behandeling vereist!
In elk geval, ik wens voor je dat het niks ernstig is.