ontsteking ogen & contactlenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esther25

ontsteking ogen & contactlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 18:29

Hallo,

Ik draag nu al 3 jaar zonder problemen contactlenzen, maar nu heb ik 2 keer kort na elkaar een infectie aan mijn ogen gehad. De oogarts raadde mij aan te minderen met lenzen, maar ik heb een hekel aan mijn bril. Ik probeer sowieso wel te zorgen dat ik mijn lenzen ong max 10 u per dag indoe, en een dag per week mijn bril draag. Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn? Is dit teveel, of kan ik wanneer mijn ogen genezen zijn zo verdergaan met het dragen van lenzen ?
Bedankt!

meggiemeg

Re: ontsteking ogen & contactlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:39

Ik heb beide ogen ontstoken gehad, sindsdien verdragen mijn ogen de lenzen bijna niet meer.
Als ik lenzen draag zijn het daglenzen, het comfort vind ik hier veel fijner van. Heb ik de lenzen te lang in gaan mijn ogen irriteren.
Heb ervoor gekozen om toch maar een bril te dragen, moet tenslotte nog langer met mijn ogen doen.

Gimli_

Re: ontsteking ogen & contactlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:27

Wat jij aangeeft is eigenlijk wat ze ook aanraden: 1x per week bril op en 's avonds bijvoorbeeld de lenzen uit/bril op.
Ik zou zodra je moe wordt je lenzen eruit halen, als je toch nergens meer heen hoeft of je bent 'n dagje thuis ook je bril op.
Wellicht eens een andere vloeistof proberen ook?
Kan zijn dat die je infecties veroorzaakt/verergerd heeft, zo heeft mijn opticien eens een vloeistof uit het assortiment gehaald omdat die niet 'schoon' was om 't zo te zeggen, en dus ook snel infecties veroorzaakte.