dit gaat over mijn slaapproblemen en vermoeidheid,ik ben nog in afwachting van een oproep van de slaappsycholoog.
ik ben altijd al iemand geweest die erg op zichzelf is,niet van veel drukte houd,ben altijd al iemand geweest die zichzef prima vermaakt,ben een introvert iemand en ben niet iemand van lachen gieren brullen maar meer een stille genieter.
ik ben vrij nuchter maar kan me dingen ook heel snel aantrekken.
de laatste tijd hoor ik steeds vaker (Nu ik niet werk door mijn giga vermoeidheid) dat ik is vaker leuke dingen moet doen,vaker het huis uit,is mee te stappen,op vakantie etc.
dit zijn echter allemaal dingen waar ik nooit veel om gegeven heb, ik krijg dit commentaar steeds vaker te horen en trek me dit best aan.
doe ik dan echt iets niet goed?
voor zover ik me kan herrinneren ben ik altijd al een huismus geweest,geniet van mn huisdieren en dat soort kleine dingen.
veel mensen begrijpen dat niet en vinden dat ik maar saai ben, ik ga er niet eens op in,heb er niet de energie voor en heb zoiets van
"het is mijn leven,ik moet zelf weten hoe ik dat leef".
veel mensen leggen een bepaalde druk op me door te verwachten van me dat ik verplicht naar verjaardagen e.d kom,terwijl ik op het moment liever aan mezelf denk en liever thuis blijf en mn rust neem.
aan de ene kant heb ik dan mn rust,aan de andere kant juist de druk van de mensen (familie vooral) om me heen die maar blijven zeuren en er geen begrip voor hebben,ik trek me dat erg aan.
laatst kreeg ik de opmerking naar mn hoofd of ik niet depressief ben omdat ik nooit "leuke" dingen doe,(dingen die in de ogen van een ander dus leuk zijn,maar waar ik gewoon niks aan vind) waarop ik als antwoord gaf (aan mensen die niks met paarden hebben) dat ze maar is lekker moesten gaan paardrijden want dat is leuk,en als je daar geen zin in hebt ben je depressief.
ik snap niet dat anderen mensen niet hun eigen leven laten leven op hun eigen manier,dat je altijd maar moet leven volgens de norm,een soort zogenaamde american dream.
ik heb het op het moment niet makkelijk door mn enorme vermoeidheid en slaapproblemen, hier kan ik wel is een beetje door in de put raken en afgevlakt worden in mijn emoties,maar dit komt eerder door de vermoeidheid,ik geniet evengoed nog van de dingen die ik leuk vind.
ben ik nou zo raar omdat ik anders ben dan kroeggangers en zuiplappen?
een avondje stappen af en toe kan ik best waarderen,moet er alleen een week van bijkomen dus dat doe ik niet,hetzelfde met drank.
waarom laten mensen elkaar nou niet in hun waarde?
zijn er meer mensen die tegen zulk onbegrip aanlopen?
niet iedereen in mijn omgeving weet van mijn slaapproblemen maar dat vind ik ook niet nodig,ik ben nogal op mezelf en ben erg op mn privacy gesteld,ik vind gewoon dat mensen is op moeten houden met druk leggen op een ander,en te bepalen hoe een ander volgens hun zou moeten leven.
helaas kan ik dit wel goed van me afschrijven,maar om dit tegen mensen te zeggen kan ik niet.
ik ben snel bang om iemand te kwetsen of verdriet te doen.
het liefst zou ik afstand nemen van de mensen die geen begrip voor mijn situatie hebben,maar dit onbegrip zit voornamelijk in de famillie,
en daar gaan we weer.... ik wil niemand kwetsen,maar op deze manier laat ik mezelf dus wel steeds kwetsen.
wat moet ik hier nou mee?
ik denk altijd,ach zulke mensen weten niet beter,en willen je misschien niet begrijpen,maar kom op,als het om familie gaat zou dat toch niet zo mogen zijn.
mijn probleem is dus dat ik teveel rekening houd met anderen ipv met mezelf,en als ik dan is rekening met mezelf hou dan voel ik me weer schuldig.
zijn er meer mensen hier die dit herkennen?en wie heeft de oplossing voor me?

En wat ik hierboven heb geschreven moet ook echt net op de juiste dag gebeuren, anders zuipt het alleen maar energie.
Thuis wil ik ook gewoon lekker rust, geen herrie aan m'n hoofd of gedoe. Vermaak me ook prima in m'n eentje, beetje bokken, wasje draaien, koken, voor m'n huisdieren zorgen.

Maar soms vreet zo'n zelfde actie zoveel energie dat ik nog dagenlang moe ervan ben