Wat is er toch mis met me!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Wat is er toch mis met me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:46

Hallo,

ik wil toch even mijn verhaal kwijt... Misschien dat iemand nog wat licht op de zaak kan werpen want ik en mijn dokter weten het gewoon niet meer.

Vorig jaar rond deze tijd begon ik me verschrikkelijk moe te voelen, ik ging gesloopt naar bed en kwam moe weer uit mijn bed. Mijn werk in de horeca was haast niet te doen voor mij. Zodra ik ging zitten viel ik in slaap. Ook mijn avonden en weekenden vulden zich met slaap. Of ik nou wilde of niet. Ik kon niets anders als mezelf letterlijk vooruit slepen en wachten tot de klok me genadig werd en 6 uur sloeg.

Uiteindelijk, toen een paar dagen vrij ook niet bleek te werken ben ik naar de dokter gegaan. We hebben een uitgebreide bloedtest gedaan inclusief lyme en pfeifer, niks ernstigs kwam uit op de tests maar mijn bezinking was wel gevaarlijk hoog. (Bezinking schijnt te ontstaan door ontstekingen). De bezinking was namelijk 40, terwijl deze maar hooguit 20 mag zijn.

Ik kreeg advies om na 3 maanden weer een bloedtest te doen want zowel ik als mijn dokter wisten niet waar de ontsteking zou moeten zitten dus ik kon ook geen antibiotica krijgen.

Na 3 maanden was mijn bezinking gezakt naar 31.
Weer 6 maanden later was deze gezakt naar 25.
Nu, weer een maand later is deze omhoog geschoten naar 29 en voor mijn gevoel rijzende (ik word weer steeds moeier).

Uiteindelijk heeft mijn dokter dus besloten om me naar de internist te sturen in het ziekenhuis want ik heb nooit ergens voldoende pijn gehad om een hevige ontsteking aan te kunnen duiden.
Wel heb ik last van overgewicht, (of eigenlijk heeft mijn lichaam last van mijn ongezonde etensstijl, maar ok :p) maar ik denk niet dat dit aan de grondslag ligt. Wel heb ik jarenlang onregelmatig gelopen op mijn linker been waardoor mijn linker heup was gevoelig is geworden (ik kan bijvoorbeeld ook niet op mijn linker zij slapen, doet zeer) maar ik kan niet zeggen dat het iets is waar ik van door de grond ga ofzo... Hetzelfde geld voor mijn linker schouder (heeft een scheurtje in gezeten dus de kop floept nou steeds uit de iets te grote kom) maar ook dat maakt niet dat ik door de grond ga....

Dus ik vraag me nou toch echt af... Heb ik zo'n belachelijk hoge pijngrens ontwikkeld door de jaren heen?
    Zit er een lichte ontsteking door mijn hele lichaam? Spierreuma ofzo? (Heb last van stijfheid als ik opsta, maar als ik eenmaal in beweging ben gaat het wel weer)
    Of zijn er plekken in een menselijk lichaam die zwaar ontstoken kunnen zijn maar waar gewoon geen zenuwen zitten?

Daarbij maak ik me ook een beetje zorgen over wat de internist gaat doen... Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Ik ben het echt zat om me maar af te vragen waarom ik me zo moe ben, of erger, dat het misschien altijd zo zal blijven. Ik wil dolgraag afvallen, maar als ik thuis kom van mijn werk heb ik niet eens de fut om nog voor mezelf te gaan koken...
Ik heb soms betere momenten, dan voel ik me redelijk normaal, maar er zijn ook verschrikkelijke dagen dat ik mezelf voort moet slepen en dat ik het gevoel heb alsof mijn benen van elastiek zijn en echt op moet letten dat ik niet over mijn eigen benen struikel (linker voet... ja, en nu rechter.. goed zo, en links, oh! volgende keer wat meer naar rechts zetten...)

Zo please, als iemand wat meer licht op de zaak kan laten vallen hoor ik het GRAAG!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:57

ik kan je niet zo 123 helpen maar een gezonde voeding zorgt er bij mij wel voor dat ik meer energie heb.
Vooral suiker en met mindere mate vet eten sloopt mijn energie peil. Helaas heb ik voor mijn gevoel een verslaving voor die 2 en als ik me weer eens laat gaan heb ik echt een paar dagen nodig om af te kicken.Loop dan de hele dag te bedenken wat ik wel niet zou kunnen nemen.Zodra het me dan lukt om een dag of 3 a 4 eraf te blijven doet het me niet zo veel meer. Gezond koken hoeft trouwens niet veel tijd te kosten je moet alleen even weten hoe je dat doet. Je mag om advies vragen als je echt gezonder wilt gaan eten dan zal ik daar over uitwijden :j .

Xyris

Re: Wat is er toch mis met me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 20:31

Ik dacht dat men juist energie kreeg van suiker 0_o.

En thanks, ik wil niet je tijd misbruiken met een heel dieet advies, maar als je het geen probleem vindt hoor ik graag wat tips!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:58

Een te veel aan suiker kan ook juist weer negatief werken!!! En daar kun je juist weer moe van worden. 'Afkicken' van suiker kan dan juist soms al een heel verschil maken.

Verder zal de internet je eerst weer helemaal uithoren denk ik. En nog niet gelijk actie ondernemen. Mogelijk wil hij nog een keer uitgebreid bloedonderzoek doen en lichamelijk onderzoek. Advies: maak je daar iig niet zo druk om, t zijn geen monsters ;)

Verder kan ik je niet zo veel helpen, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je je snel eindelijk weer eens beter zal voelen :)

Mogelijk ook eens langs een homeopaat, die kan ook wel eens heel veel helpen!!! (die heeft toch andere inzichten dan een arts)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:10

Ik zou je eetpatroon eens goed onder de loep laten nemen door een dietiste/natuurarts/iemand die er goed verstand van heeft wat eten met je lichaam doet in ieder geval :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:04

Suiker geeft mij geen energie hoor, ik wordt er juist heel erg ziek van als ik het binnen krijg. Ik eet al jaren geen suiker meer omdat mijn lichaam er niet tegen kan.

Wbt vage klachten, ik had vroeger heel vaak keel ontsteking, dan waren de lymfeklieren in mijn keel en nek helemaal opgezet en pijnlijk. Keer op keer aan de AB maar dat haalde niks uit. Bloedtest wees ook niks uit, ben oa getest op pfeiffer. Iedere keer als mijn weerstand wat minder was, was ik gelijk ziek tot wel 40 graden koorts aan toe. Omdat ik er met de reguliere geneeskunde niet uit kwam heb ik een homeopathisch arts bezocht die mij dmv elektro acupunctuur helemaal door gemeten heeft. Daar kwam uit dat ik het toxoplasmose virus bij me had, en ook een restje pfeiffer. Ook kwamen daar een paar allergien en intoleranties uit naar voren. Als je er dus bij de internist niet uitkomt zou je zoiets ook nog kunnen proberen.

Ik ben er helemaal vanaf gekomen dmv homeopathie en elektro acupunctuur, maar ik ben er wel een voorstander van pas het alternatieve circuit in te gaan als je er met de reguliere geneeskunde niet uit komt.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:13

Citaat:
Wel heb ik last van overgewicht, (of eigenlijk heeft mijn lichaam last van mijn ongezonde etensstijl, maar ok :p) maar ik denk niet dat dit aan de grondslag ligt.

Ik denk juist dat dit wel het grootste probleem is.
Met voeding is het echt zo wat je er in stopt krijg je er ook weer uit.
Voed je jezelf met alleen maar bagger (suiker, vet, witte zetmeelproducten) dan geef je je lichaam geen voedingsstoffen die het nodig heeft en dat gaat uiteindelijk ten koste van je algehele gezondheid.
Daarnaast belasten deze producten je lever in hoge mate. Dit zorgt voor vermoeidheid, niet kunnen afvallen en op den duur ontstekingsreacties in je lichaam.
Ik zou dus toch maar eens drastisch overstappen op veel water drinken, veel fruit en groenten eten. En daarnaast alleen volkoren producten (volkorenbrood, volkorenpasta en bruine rijst).
Je zal zien dat je gelijk veel meer energie hebt.
Nou, niet helemaal gelijk. Je lichaam moet afkicken van de suikers en de andere rommel in je lichaam. De eerste dagen kan je je daardoor nog slechter gaan voelen maar al snel zal je merken dat het veel beter met je gaat.

Succes!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:03

Thanks iedereen, goede tip van de suikers, ik was me hier niet bewust van.

M.b.t. alternatieve geneeskunde, ik zal dat zeker gaan doen als de internist niks kan.

En wat betreft voedingsstoffen, ik heb inderdaad al wat pogingen gewaagd met gezonder eten (ok, groente schiet er meestal bij in, maar verder wel fruit, vezels, etc) maar altijd maar een dag of 4 volgehouden omdat ik gewoon echt geen enkel verschil merkte (of inderdaad zelfs voelde dat het erger werd) ik zal beginnen met dit wat meer door te zetten en kijken wat de internist zegt. Thanks allemaal

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:07

Ik had een bezinking van 144!!! ben toen ook meteen opgenomen hoor. Ik had toen ontstoken amandelen, die hebben ze er uit gehaald.
Ik weet nog heel goed hoe ik me toen voelde.

Vraag eens aan je huisarts of hij je op bacterien wil prikken.
Ik heb in Singapore een Mycoplasmainfectie gehad en dat gaf dezelfde vermoeidheidsklachten.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:12

Ik denk ook dat het aan je ongezonde voedingspatroon ligt, ik zat vannochtend nog even in een boek te lezen en daar stond iets in over suikers en dat die een vermoeiende werking kunnen hebben en ook je immuunsysteem aan kunnen tasten. Het is wel in het Engels, maar als je wilt kan ik dat stukje wel even overtypen en naar je pb'en?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:14

Lees dit eens door: http://www.gripopkoolhydraten.nl/
Koolhydraten maken je ook moe en lusteloos.Ik geloofde er geen bal van tot ik het zelf ging uitproberen.Ik voelde me meteen beter én viel ook nog eens af.Dat vond ik een leuke bijkomstigheid!
Het is niet moeilijk om te volgen en er staan makkelijke en snelle recepten in :j
Ik het het boekje "grip op koolhydraten" besteld.Er is ook nog een kookboekje te krijgen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:30

Hebben ze ook op Qkoorts geprikt?

Heel veel klachten lijken op mijn klachten en bij mij komt het door de Qkoorts.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:32

Ik betwijfel eerlijk gezegd of alleen de voeding hier aan ten grondslag ligt.
Mocht je iets willen gaan doen aan je voeding zou ik je overigens adviseren naar een voedingsconsulente te gaan, of nog beter, een dietiste. Iedereen weet tegewoordig iets over eten en alle adviezen zij zo tegenstrijdig als wat. Zo zou ik je bijvoorbeeld neit willen adviseren om alle koolhydraten te gaan mijden.
Suiker geeft je energie, het is een brandstof namelijk. Enige nadeel van suiker (en dan bedoel ik de suiker die je in je koffie doet of die in de koekjes zit) is dat het heel snel heel veel energie geeft. Daarna is het op en komt het lichaam weer in een dip terecht waarin je je moe en lusteloos voelt. Eiwitten en bijvoorbeeld suikers die in groente zitten hebben langer nodig om de energie er uit te krijgen, maar de energie blijft daardoor ook langer beschikbaar.
Mocht je wat meer informatie willen, moet je maar even een PB sturen. Ben zelf bijna afgestudeerd dietiste en wil je eventueel wel een eerste opstapje proberen te geven :)

Gezond eten zal je waarschijnlijk wel wat kunnen helpen, maar ik betwijfel of daarmee je problemen ineens opgelost zullen zijn. Anders gezegd: het zal misschien een deel van je klachten veroorzaken of je klachten verergeren, maar niet de grondslag zijn. Je klachten klinken behoorlijk heftig en je lichaam geeft ook wel aan dat er ergens iets mis zit, aangezien je bezinking te hoog is. De huisarts stuurt je ook niet voor niets door naar een internist :) Ben geen arts, maar dat zou mijn idee zijn.
Wat hij gaat doen kan niemand je vertellen denk ik. Meestal is een eerste gesprekje orienterend en van daaruit zal hij kijken of hij onderzoeken wil doen, of je misschien door wil sturen naar iemand anders.
Ik zou ook even met je internist overleggen of dit wel zo'n goed moment is om te gaan lijnen of een ander voedingspatroon te beginnen. Er verandert dan ook een hoop in je lichaam en dat verstoort misschien de resultaten van je internist (of misschien zeg ik iets heel stoms, maar het is de moeite waard om het even voor te leggen toch?)

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:37

Misschien iets heel stoms maar is je bed/matras wel goed ? dat kan heel vel invloeg hebben op je spieren pezen nachtrust alles.