ik wil toch even mijn verhaal kwijt... Misschien dat iemand nog wat licht op de zaak kan werpen want ik en mijn dokter weten het gewoon niet meer.
Vorig jaar rond deze tijd begon ik me verschrikkelijk moe te voelen, ik ging gesloopt naar bed en kwam moe weer uit mijn bed. Mijn werk in de horeca was haast niet te doen voor mij. Zodra ik ging zitten viel ik in slaap. Ook mijn avonden en weekenden vulden zich met slaap. Of ik nou wilde of niet. Ik kon niets anders als mezelf letterlijk vooruit slepen en wachten tot de klok me genadig werd en 6 uur sloeg.
Uiteindelijk, toen een paar dagen vrij ook niet bleek te werken ben ik naar de dokter gegaan. We hebben een uitgebreide bloedtest gedaan inclusief lyme en pfeifer, niks ernstigs kwam uit op de tests maar mijn bezinking was wel gevaarlijk hoog. (Bezinking schijnt te ontstaan door ontstekingen). De bezinking was namelijk 40, terwijl deze maar hooguit 20 mag zijn.
Ik kreeg advies om na 3 maanden weer een bloedtest te doen want zowel ik als mijn dokter wisten niet waar de ontsteking zou moeten zitten dus ik kon ook geen antibiotica krijgen.
Na 3 maanden was mijn bezinking gezakt naar 31.
Weer 6 maanden later was deze gezakt naar 25.
Nu, weer een maand later is deze omhoog geschoten naar 29 en voor mijn gevoel rijzende (ik word weer steeds moeier).
Uiteindelijk heeft mijn dokter dus besloten om me naar de internist te sturen in het ziekenhuis want ik heb nooit ergens voldoende pijn gehad om een hevige ontsteking aan te kunnen duiden.
Wel heb ik last van overgewicht, (of eigenlijk heeft mijn lichaam last van mijn ongezonde etensstijl, maar ok :p) maar ik denk niet dat dit aan de grondslag ligt. Wel heb ik jarenlang onregelmatig gelopen op mijn linker been waardoor mijn linker heup was gevoelig is geworden (ik kan bijvoorbeeld ook niet op mijn linker zij slapen, doet zeer) maar ik kan niet zeggen dat het iets is waar ik van door de grond ga ofzo... Hetzelfde geld voor mijn linker schouder (heeft een scheurtje in gezeten dus de kop floept nou steeds uit de iets te grote kom) maar ook dat maakt niet dat ik door de grond ga....
- Dus ik vraag me nou toch echt af... Heb ik zo'n belachelijk hoge pijngrens ontwikkeld door de jaren heen?
Zit er een lichte ontsteking door mijn hele lichaam? Spierreuma ofzo? (Heb last van stijfheid als ik opsta, maar als ik eenmaal in beweging ben gaat het wel weer)
Of zijn er plekken in een menselijk lichaam die zwaar ontstoken kunnen zijn maar waar gewoon geen zenuwen zitten?
Daarbij maak ik me ook een beetje zorgen over wat de internist gaat doen... Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Ik ben het echt zat om me maar af te vragen waarom ik me zo moe ben, of erger, dat het misschien altijd zo zal blijven. Ik wil dolgraag afvallen, maar als ik thuis kom van mijn werk heb ik niet eens de fut om nog voor mezelf te gaan koken...
Ik heb soms betere momenten, dan voel ik me redelijk normaal, maar er zijn ook verschrikkelijke dagen dat ik mezelf voort moet slepen en dat ik het gevoel heb alsof mijn benen van elastiek zijn en echt op moet letten dat ik niet over mijn eigen benen struikel (linker voet... ja, en nu rechter.. goed zo, en links, oh! volgende keer wat meer naar rechts zetten...)
Zo please, als iemand wat meer licht op de zaak kan laten vallen hoor ik het GRAAG!
.