Misselijk en moe zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Misselijk en moe zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:45

Ik heb de laatste tijd erg veel last van misselijkheid. Ik ben er al een keer voor na de dokter geweest, maar die had geen flauw idee wat het kon zijn.
Ik ben vooral misselijk na het eten, en eet ook een stuk minder als normaal. Overdag ben ik af en toe misselijk, dus niet altijd. Moe ben ik letterlijk altijd, of ik nou net wakker ben, of midden in de dag zit. Slapen kan ik dus ook altijd, maar probeer ik zo min mogelijk te doen...

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Liefs.

mika11

Re: Misselijk en moe zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:47

Nee, ik zou het niet weten.
Heeft de huisarts dan wel bloed laten prikken bij jou?
Daar kunnen ze vaak al veel uithalen, of er ergens ontstekingen zitten of zo?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:49

Kan het zijn dat je zwanger bent? Daar hoort moe zijn en misselijk heel erg bij!

Als dat niet het geval is, dan kan het ook maagzuur zijn. Heb ik erg veel last van en gebruik hiervoor Rennie's.
Vooral na het eten heb ik er last van. Té vet eten is niet goed en daar kun je ook last van krijgen.

Succes en sterkte ermee!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:50

ja, het is weer lekker afgezaagd, maar het eerste waar ik aan denk is zwangerschap. (spreek ook uit ervaring trouwens :D )

CarinaR

Ben je niet zwanger :P

Ik zou je even laten prikken op je schildklier en ijzergehalte

Nicole21

Het eerst wat in mij opkwam was Pfeiffer. Mijn broer had eigenlijk precies dezelfde symptonen.
En als je nog geen bloed hebt laten prikken zou je dit nog kunnen doen natuurlijk.

Sterkte ermee!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:54

Bloed laten prikken heb ik toen indd laten doen (voor mijn moeheid), en daar kwam ook niks uit. Alleen dat er iets een klein beetje te laag was, ben even vergeten wat. Maar daar kon het niet doorkomen.

Ik heb het al een tijd, (zo'n 4 maanden) dus ik denk niet dat ik zwanger zou kunnen zijn omdat je dan wel iets gezien zou hebben qua buik ofzo. Maar ik ben tussendoor ook gewoon ongesteld geweest. Niet zoals het normaal was, maar ben het wel geweest.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:59

Vealosz schreef:
Bloed laten prikken heb ik toen indd laten doen (voor mijn moeheid), en daar kwam ook niks uit. Alleen dat er iets een klein beetje te laag was, ben even vergeten wat. Maar daar kon het niet doorkomen.

Ik heb het al een tijd, (zo'n 4 maanden) dus ik denk niet dat ik zwanger zou kunnen zijn omdat je dan wel iets gezien zou hebben qua buik ofzo. Maar ik ben tussendoor ook gewoon ongesteld geweest. Niet zoals het normaal was, maar ben het wel geweest.

Uhh, buik hoef je niet altijd te zien na 3 of 4 maanden... En je kunt ook ongesteld worden als je zwanger bent.. Niet zoals het normaal was, zoals je zegt.. k zou echt even een test halen, om het iig uit te sluiten.. Maar dat moet je zelf weten naturlijk :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:59

Ik denk dat ik dat indd maar even ga doen ja.. Na de dokter gaan kan ook gewoon daarvoor toch?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:02

ja, de huisarts kan ook een test bij je doen :) en anders kun je ze bij elke drogist wel halen, het is heel simpel.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:03

Ik zou een zwangersschapstest halen bij de drogist of apotheek. Als die positief is (wat ik uiteraard niet hoop voor je) dan kun je altijd nog een afspraak maken met je huisarts.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:03

Okee dan doe ik iig. dat morgen eventjes. Ik hoop ook niet dat ie positief uit zou komen. :+

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:04

Ik denk inderdaad aan een zwangerschap herken het wel allemaal.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:05

Dan zou ik het ook niet meer uitstellen. je zegt dat je het al een paar maanden heb, dan kun je het beter maar nu weten, dan kan je er nog iets 'aan doen' (dat is natuurlijk niet zo keihard bedoelt als het er staat)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:07

Pfeiffer, of missch B12 te kort daar loopt hier al n forum over.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:11

Elma_ schreef:
Dan zou ik het ook niet meer uitstellen. je zegt dat je het al een paar maanden heb, dan kun je het beter maar nu weten, dan kan je er nog iets 'aan doen' (dat is natuurlijk niet zo keihard bedoelt als het er staat)

Nja, mocht het wel het geval zijn, hou ik het natuurlijk wel. Ik ben dan nog wel jong, zit nog op school, en woon nog thuis maar ik zou het nooit over mijn hart krijgen om een abortus te plegen of te laten adopteren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:12

Al eens eraan gedacht om naar een alternatieve/natuurarts te gaan? Kan zijn dat je eetpatroon niet goed is, zeker aangezien je aangeeft misselijk én moe te zijn.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:17

Ik heb dezelfde klachten, ook misselijk na het eten en moe zijn. En ook dat mijn menstruatie niet is zoals het hoort te zijn.
Loop hier nu al een hele tijd mee en heb ook al verschillende onderzoeken gehad.
Stuk of 7 zwangerschapstesten en bloed is getest en urine.
Ook is mijn ontlasting getest maar dat was ook allemaal goed.
Ik loop al heel lang met deze klachten en mijn huisarts heeft geen idee waar het van komt.
Ik heb ook diabetes en daar schuift mijn huisarts het op af terwijl ze bij de diabetespoli zeggen dat het niks met mijn diabetes te maken heeft.
Dus nu uiteindelijk na bijna een jaar weet ik nog niet waar het van komt..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:17

Last van je lever of alvleesklier misschien?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:28

Ikkuh_Rolien schreef:
Ik heb dezelfde klachten, ook misselijk na het eten en moe zijn. En ook dat mijn menstruatie niet is zoals het hoort te zijn.
Loop hier nu al een hele tijd mee en heb ook al verschillende onderzoeken gehad.
Ik loop al heel lang met deze klachten en mijn huisarts heeft geen idee waar het van komt.
Ik heb ook diabetes en daar schuift mijn huisarts het op af terwijl ze bij de diabetespoli zeggen dat het niks met mijn diabetes te maken heeft.

Ik ben met diezelfde klachten naar een natuurarts geweest, moet nu m'n eten aanpassen enz en merk echt dat 't beter gaat :j

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:43

_Tara_ schreef:
Ikkuh_Rolien schreef:

Ik ben met diezelfde klachten naar een natuurarts geweest, moet nu m'n eten aanpassen enz en merk echt dat 't beter gaat :j

Oké dan moet ik dat ook maar doen. Vlakbij woont een natuurarts dan ga ik daar maar even contact mee opnemen.
Bedankt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:44

Nja je moet natuurlijk niks :P Maar in ieder geval iemand die eens naar je eetpatroon kijkt. Dat kan al een heleboel helpen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:46

Als iemand misselijk en moe is, is ie op Bokt direct zwanger of drachtig. :D
Het kan zoveel zijn..
Je hebt bloed laten prikken bij de huisarts.. waarop was dat?
Ik denk dat de HA in eerste instantie een zwangerschap probeert uit te sluiten als hij de woorden 'misselijk' en 'moe' hoort.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:47

Toen was het voor mijn moeheid, en voor mijn misselijkheid kon ie toen nog niks uitsluiten omdat het allemaal zo kort was.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:56

mmm.. ik denk als je zwanger ben.. dat je wel iets gemerkt had, zeker na zo lange tijd.. En neem aan dat de dokter dat dan ook wel onderzocht had.. Maargoed, even checken kan natuurlijk nooit kwaad! Je hoort soms gekke verhalen.. :o

Is het inderdaad niet mischien pfeiffer, ik heb dat ook gehad en had ook zo beetje de klachten die jij heb! helaas zo 4 jaar later ben ik nog steeds heel veel moe, en weet de dokter niet wat het is.. :(

Succes! :+