Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 08:59

Ik weet niet of het hier hoort.. maar wilde het even kwijt en misschien zijn er mensen die informatie van hun eigen ervaringen kunnen delen?

Het begon eigenlijk vanmorgen rond half 7..
Ik zou donderdag eigenlijk mijn periode krijgen.. maar het kwam niet, normaal ben ik stipt optijd, maar nu dus niet.. Dus ik denk najah zal morgen vast wel komen, had wat stress afgelopen tijd dus verder niks achter gezocht...
Vrijdag was er nog niks, dus ik denk nu moet ik toch wel even in de gaten houden wat er gebeurd en wacht morgen nog even af...
Zaterdag.. nog niks! Toen begon ik me wel wat zorgen te maken, ik begon na te denken en sommige dingen kloppen al wel..
Al leek mij dit erg vroeg en heb er destijds niks achter gezocht, maar ik was nogal moe.. Slaap normaal 6 uurtjes per nacht, al jaren en heb ik genoeg aan, maar nu ging ik al om half 9 me bed in en viel in slaap tot de volgende morgen 6 uur.. dat is ineens 9.5 uur..
Ook was ik soms chaggerijnig, en dat ben ik normaal eigenlijk nooit, op mijn ochtend humeur na..
Ik heb me vriend verteld dat ik toch wel bang ben dat er iets was, dus ben ik maandag een test gaan halen..
Een test die laat zien óf je zwanger bent, en hoe lang je al zwanger bent.. Vanmorgen heb ik die gedaan en er stond "zwanger 3+" Dat houdt dus in dat ik nu 3 weken + zwanger ben. Ik heb het mijn vriend verteld en we hebben dinsdag aankomende samen een afspraak bij mijn huisarts, die ook verloskundige is en gaan we alle informatie en advies opvragen. Het kind komt er, zolang alles goed gaat, ik ga mijn kind niet weg laten halen, of eigenlijk "ons kind" (klinkt zo raar nu!) of voor adoptie geven. We gaan het samen doen met onze familie..

Hoe hebben jullie het je ouders verteld en broer of zus etc?
We wonen nu nog beide apart bij onze ouders, maar moeten dus snel opzoek naar iets voor onszelf en de toekomstige kleine..

Groetjes

Nana

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:02

hoi

hier hetzelfde "probleem " alleen was ik 20.
we hebben urgentie aangevraagd en een woning gekregen....
inmiddels is onze zoon alweer 6 jaar :) en is er een 2e bij van nu 2.

we hebben met de test in onze handen allebei de ouders ingelicht... de broers etc volgden vanzelf......

we noemen onze zoon ook nooit een ongelukje , want dat was hij niet.....hij is een verrassing <3 ....

met wat hulp komt het vast goed.....

ps een heel voorzichtige : gefeliciteerd.... zwanger zijn is toch het mooiste wat er is ( gepland of ongepland )

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:04

tinkermarie schreef:
hpo

hier hetzelfde "probleem " alleen was ik 20.
we hebben urgentie aangevraagd en een woning gekregen....
inmiddels is onze zoon alweer 6 jaar :) en is er een 2e bij van nu 2.

we hebben met de test in onze handen allebei de ouders ingelicht... de broers etc volgden vanzelf......

met wat hulp komt het vast goed.....

Ik ben nu 23, dus opzich heb ik vind ik zelf wel een mooie leeftijd, al wilde ik het liefst rond mijn 25e pas kinderen ;)
Hoe reageerde jouw ouders hierop? Ik weet dat mijn vader altijd zei van "als ik opa wordt, zet ik het in de krant!"
Maar nu weet ik niet zeker aangezien we nog niet samenwonen etc, of hij ook zo gaat reageren haha...
Me moeder zou wel schrikken maar blij zijn, zij is echt een TOPPER met baby's en kinderen!
En me broer.. tsja, hij en kinderen :) als oom zijnde zal hij trots zijn maar verder hahaha

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:05

Ik kan je geen advies geven, heb dit zelf niet meegemaakt. Wil je wel veel sterkte en succes wensen. Kan me voorstellen dat dit nog niet de bedoeling was.

Denk wel dat je het je ouders zo snel mogelijk moet vertellen (aangezien je er nog woont etc). Het wordt alleen maar lastiger als je het uitstelt.
Daarbij heeft je moeder wrs best wat handige tips voor je.
Ze zullen eerst vast even schrikken, maar het lijkt me dat ze je na de schrik vooral zullen supporten, ook hun bloed zit in jullie kindje.

Succes meis!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:07

IMJ schreef:
Ik kan je geen advies geven, heb dit zelf niet meegemaakt. Wil je wel veel sterkte en succes wensen. Kan me voorstellen dat dit nog niet de bedoeling was.

Denk wel dat je het je ouders zo snel mogelijk moet vertellen (aangezien je er nog woont etc). Het wordt alleen maar lastiger als je het uitstelt.
Daarbij heeft je moeder wrs best wat handige tips voor je.
Ze zullen eerst vast even schrikken, maar het lijkt me dat ze je na de schrik vooral zullen supporten, ook hun bloed zit in jullie kindje.

Succes meis!

Bedankt IMJ :)

Ik wil zelf rond de 2e maand het vertellen, of na hun vakantie. Hun gaan volgende week op vakantie en wil het niet voor die tijd vertellen om zo hun vakantie zelf te kunnen laten vieren. Ook wil ik dat mijn vriend zijn ouders en mijn ouders samen zijn als we het vertellen, zo weten ze het beide en is er nooit ruzie van " waarom wisten hun het eerder? "
Ik denk ook dat ze me wel zullen supporten, we zijn een hele hechte familie die alles voor elkaar doet en zal doen.
Daar maak ik me gelukkig geen zorgen over, en dat is goed ;) zorgen en stress zijn slecht voor je babytje.
Financieel zit ik soms wel wat van gaat het lukken? een baby is natuurlijk heel duur, maar we hebben gelukkig ook de fam, en me vriend en ik werken allebei fulltime.

IMJ

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:12

Ja, ik zou geloof ik ook tot na de vakantie wachten. Anders zitten ze daar 'niet lekker' misschien! Verstandig van je.

Ik hoop dat jullie snel een eigen plekje vinden.
Heb je je al ingeschreven bij de woningbouw oid?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:23

Ja ik ben al sinds 3 jaar ingeschreven, eigenlijk toen ik 18 was al meteen, maar ik ben in die tijd samen gaan wonen met mijn ex vriend destijds in dordrecht, dus andere gemeente. Maar nu sinds 20e weer terug ingeschreven bij de woningbouw, zou je als je kinderen krijgt eerder een woning krijgen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:26

Ik zou het juist niet uitstellen. Als ze weg zijn met vakantie hebben ze alle tijd om er over te praten als ze daar behoefte aan hebben en tijd om het een plaatsje te geven. Als je het na hun vakantie doet en ze komen er achter dat je het al eerder wist... Oei, ik weet niet of dat lekker valt.
Daarbij moeten ze dan ook weer werken (neem ik aan) en hebben ze ook alleen de avonduuren om jou 'geval' te bespreken.

Ik zou het zeker voor de vakantie vertellen. Hoogste waarscheinlijk vinden ze het alleen meet heel erg leuk voor je, nadat de schrik heeft plaatsgemaakt.
Daarbij heb jij er de meeste schrik van, aangezien het kind in jóú groeit, niet in je ouders :+

Ik wens je heel veel succes! en ik vind het leuk voor je dat er een wondertje in je mag groeien, dat ondanks dat het een verrassing is.

Je kan gewoon urgentie aanvragen, in jou geval zullen ze daar wel mee akkoord mee gaan. En anders word het heel snel zoeken naar een plekje bij een particuliere huur mogelijkheid oid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:26

Geen idee.
Als ik jou was zou ik de woningbouw of gemeente hierover is bellen. Vraag is of er een mogelijkheid is dat jullie recht hebben op urgentie.(Vrees van niet, zelfs alleenstaande moeders met kinderen krijgen bijna geen urgentie).
Maar je weet nooit!
Niet geschoten is altijd mis!

Particuliere huur is erg duur hoor. Moet je echt even goed over nadenken of dat haalbaar is. Zeker als 1 van jullie straks wrs wat minder gaat werken omdat er toch een kleintje bij zal zijn.

Wat Peelie zegt over: op vakantie tijd om erover na te denken is natuurlijk ook wel weer waar.
Wanneer gaan ze? nou ja, jij kent je ouders het beste, wrs weet je zelf hoe ze zijn en hoe ze het oppikken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:29

goed idee! ik ga meteen eens even bellen !

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:32

Succes en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij mijn weten krijg je wel sneller een urgentie van de woningstichting. Al moet je tegenwoordig wel een echo of verklaring van een arts meenemen om aan te tonen dat je zwanger bent ( in het verleden veel misbruik gemaakt van deze situatie).

Ik zou het je ouders vertellen wanneer jij er klaar voor bent, dat is het allerbeste.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:32

Nou ja, allereerst toch proficiat.
Tja wat nu, gewoon kijken wat de dokter zegt, je zal een echo krijgen waarop de alles goed nakijken.
Ik vind zoals je hier schrijft een verstandig en nuchter iemand, je hebt volgens mij een stabiele relatie, dus ik zie het allemaal goed komen.
Woning dat komt ook allemaal wel.
Met je ouders vertellen zou ik ook even wachten, vind ik een wijs besluit.
Zo kunnen jullie zelf ook even aan het idee wennen en er wat meer achter staan.
23 jaar is geen rare leefdtijd om een kleintje te krijgen en ach soms kun je het gewoon niet plannen en komt het als het wil.
Ik zou zeggen geniet ervan en je hebt nog een kleine 9 maanden om het een en ander te regelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:38

@ilsse, bedankt! we zijn er ondanks dat het niet geplant is hartstikke blij mee en gaan het ook gewoon alles aan doen om haar of hem zo goed mogelijke toekomst te geven.
Ik heb de woningstichting gebeld, en die geeft geen urgentie, maar misschien als ik naar de gemeente ga het ander wordt aangezien ik op 6 maanden na, altijd in mijn woonplaats heb gewoond.

@jesito, ook reuze bedankt! Ik ben zelf erg nuchter ;) dat zegt iedereen om me heen en de relatie zit ook helemaal goed, toen ik het me vriend vertelde was het even slikken, maar meteen de reactie wat er ook gebeurd ik loop niet weg en we gaan het samen doen, dat is toch stiekem wel een opluchting al wist ik wel dat hij zo zou zijn.
Ik wil zelf wachten met mijn ouders het te vertellen als het stabiel is, als we naar de dokter geweest zijn en een beetje de risico weken eruit zijn. Al heb ik het liefst toch na hun vakantie, dat als er wat mis gaat hun het ook weten, en ze me ook kunnen steunen. We zijn altijd hecht geweest, en zo hou ik het liefst het toch wel. Het klinkt alleen nog steeds zo raar.. "ik ben zwanger" haha. Ik had me vriend al gepest toen hij belde, van HAI PAPA! haha :) Ja je moet er toch ook een lolletje van inzien toch? ;) en hij moet er maar aan gaan wennen haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:39

IMJ schreef:
Geen idee.
Als ik jou was zou ik de woningbouw of gemeente hierover is bellen. Vraag is of er een mogelijkheid is dat jullie recht hebben op urgentie.(Vrees van niet, zelfs alleenstaande moeders met kinderen krijgen bijna geen urgentie).
Maar je weet nooit!
Niet geschoten is altijd mis!

Particuliere huur is erg duur hoor. Moet je echt even goed over nadenken of dat haalbaar is. Zeker als 1 van jullie straks wrs wat minder gaat werken omdat er toch een kleintje bij zal zijn.

Wat Peelie zegt over: op vakantie tijd om erover na te denken is natuurlijk ook wel weer waar.
Wanneer gaan ze? nou ja, jij kent je ouders het beste, wrs weet je zelf hoe ze zijn en hoe ze het oppikken.

Ik weet dat particulier huur erg duur is, maar daar is op dit moment wel de meeste aanbod in en er is makkelijk aan te komen.

Ik ben zelf ook opzoek naar een eigen plekje, maar het is heeeeeel lastig.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:40

Och wat stom dat ze geen urgentie geven, bij ons in het noorden ken ik een heleboel mensen waarbij dit zo gepiept was

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:40

Het is duur ik weet het, en dan komt het kind erbij, de kosten en alle benodigheden, maar we werken allebei en gingen dit jaar niet op vakantie dus kunnen lekker sparen! En onze ouders en familie zullen ook zeker helpen als het nodig is, dus dat is gelukkig 1 zorg minder!

@ilsse, misschien dat de gemeente het wel doet als ik ze een echo ga laten zien zodra het kan ;) Een klein huisje met 2 slaapkamers is al voldoende haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:45

nooit geschoten is altijd mis, dus ik zou het iig proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:46

Wij hadden een zelfde situatie, alleen zijn wij iets jonger dan dat jij bent.
Wij hebben het onze ouders pas bij 12 weken zwangerschap verteld, met de eerste echo-foto's (termijn-echo). Inmiddels wonen we samen bij mijn ouders thuis (hebben de bovenverdieping gekregen, dus eigen woonkamer, keukengedeelte (zonder gas en water, wel eigen koel/vrieskast en combimagnetron e.d.) en een aparte slaapkamer welke we mete en roomdevider in 2 hebben gedeeld zodat ook de baby een eigen plekje heeft gekregen), en zijn ook opzoek naar een woning voor onszelf, alleen geen idee hoelang dat nog duurt voordat we een woning krijgen. Ook bij ons is zwangerschap geen geldige reden voor urgentie helaas..

Wij hebben tot de 12 weken gewacht met vertellen omdat we zelf nog zaten te twijfelen hoe en wat nu verder, en omdat de kans op miskraam tot die 12 weken het grootst is. Bij een volgend kindje gaan we weer wachten tot de 12 weken, ook omdat we zelf rustig aan het idee hebben kunnen wennen en alles vast uit hebben kunnen zoeken en regelen zonder bemoeienissen van onze ouders, juist omdat we nog thuis wo(o)n(d)en.

Gefeliciteerd en succes met de zwangerschap!

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:47

ik ben ook ongepland ( maar gewenst) zwanger geworden.
ik kreeg geen urgentie, dat krijg je hier alleen bij levensbedreigende sitaties.

woon nu met (inmiddels) man lief bij mijn vader. het is te doen, maar leuk is wat anders.
huur huizen zijn bijna niet te krijgen en kopen gaat momenteel ook niet.

verder is iedereen gek op ons zoontje en helpen ze waar nodig is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:51

@peelie, ga ik zeker doen !

@shanna Bedankt! Ik wil inderdaad tot 12 weken het liefst wachten, maar zit te twijfelen..Aangezien mijn vaders gezondheid ook erg slecht is, en we elke dag blij mogen zijn dat hij nog wakker wordt, daarom wil ik het liefst na hun vakantie het vertellen.

@xxstitchxx je krijgt inderdaad geen urgentie, maar wie weet kunnen we wat regelen maar me ouders zullen vast en zeker ook hun woning aanbieden!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:56

Mioux, gefeliciteerd. Gelukkig ben je in een stabiele relatie en 'al' 23.
Het is goed om te horen/ lezen dat je niet in paniek bent en er nuchter en volwassen over nadenkt samen met je vriend. Ik weet zeker dat je ouders (en vooral je vader) na de initiele schrik, dolgelukkig zijn!
Heel veel succes met vertellen en ik ben erg nieuwsgierig naar de reactie :-)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:56

als je maar weet dat het uiteidelijk allemaal goed komt! probeer zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten.
voor vragen enz kan je me altijd pb'en :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:01

Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar,

allereerst gefeliciteerd!
Ik heb hetzelfde meegemaakt, was 19 jaar. Ik heb het toch zo snel mogelijk aan mijn ouders verteld.
Ze moesten even aan het idee wennen maar het werd toch goed ontvangen.
Bij ons krijg je ook geen urgentie, maar uiteindelijk zijn we van een kennis particulier gaan huren.
Nu is mijn dochter 2 jaar, we hebben een leuk huis en ben nog steeds samen met mijn vriend.
Mijn (schoon)ouders zijn helemaal gek op de kleine meid.
Toen ik 12 weken zwanger was heb ik het aan de rest van mijn omgeving verteld
Echt waar alles komt t.z.t op zijn pootjes terecht. Ik kon van iedereen kleertjes, speelgoed, boxen etc krijgen.

Heel veel suc6

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:03

@lusitano Dankjewel! ben er stiekem steeds blijer mee ondanks de timing! Ik kan wel in paniek raken hoor, toen ik de test las was ik het even maar dan denk je gelijk van "ach het gebeurd nu eenmaal, niks aan te doen dus moet er t beste van maken!" Ik ga het me ouders ook zeker vertellen als ze terug zijn van hun vakantie! Ik denk dat ik namelijk zelf ook niet (te lang) kan wachten met vertellen haha

@xxstitchxx Ik maak me ook niet teveel zorgen hoor, het is nou eenmaal zo :) En zal het zeker onthouden bedankt!

@maudenmarc dankjewel ! En ik denk ook dat vooral mijn ouders, enorm veel cadeaus gaan halen haha ze zijn helemaal gek van babies!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:10

Gefeliciteerd!
En ik zou niet wachten... ik zou het gewoon direct vertellen en of ook direct langs je schoonouders gaan of ze bellen. het leeft nu zo, en waarom zou het de vakantie van je ouders verpesten? Als ze nog even tijd nodig hebben om aan het idee te wennen hebben ze daarvoor op vakantie ook de kans ;)

met aan de rest vertellen zou ik ook tot 12/13/14 weken wachten, tot je de meest kritieke fase gehad hebt zegmaar.