al 3 maanden 'verkouden'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

al 3 maanden 'verkouden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:44

Hoi, het is niet een heel groot probleem wat ik heb... Maar het is soms toch een beetje irritant.

3 maanden geleden was mijn weerstand niet zo goed, dat was ook wel te begrijpen, want ik had een toetsweek gehad... Heb een week veel gestressd; nauwelijks geslapen en gegeten etc. Dus toen kreeg ik een behoorlijke verkoudheid.
Ik had echt hoestbuien waar je u tegen zei, iedereen dacht dat ik mijn longen eruit aan het hoest was ... En zelfs random voorbijgangers zaten zo van 'Zoo... Jij klinkt lekker gezond' :P (ik had ook een soort van ' brom' als ik ademde)

Na 2 weken werd het wat beter. Maar nu zijn we 3 maanden verder en hoest ik nog steeds (sorry :o ) geel slijm op, is mijn stem nog steeds heel brak (soms wil ik iets zeggen, komt er alleen maar lucht uit), heb ik moeite met slikken, en inmiddels word ik zelfs een beetje benauwd van al het slijm. Ik hoor van iedereen dat het met 2 weken over was bij hen, maar ik ben al iets langer bezig dus..

Ik heb dit eerder gehad, en toen heeft het echt een jaar geduurd. Ik wil niet naar de dokter hiermee omdat het me niet echt beperkt in mijn doen en laten. Maar ik begon me toch een beetje af te vragen of het normaal is :o

Ik rook overigens niet.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:48

Waarschijnlijk Longontsteking. Heb precies hetzelfde is nu nog steeds niet over. Vanaf de carnaval (weet zo ff niet hoelang dat is) Echt hoe je het beschrijft is precies hetzelfde wat ik heb
Je moet hier echt voor naar de dokter!
(ik heb twee antibiotica kuren hiervoor gekregen, hielpen alleen niet. Bleek een virale ontsteking te zijn)
Laatst bijgewerkt door LauraM op 02-05-11 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:48

Drie maanden en het beperkt je niet? Je kunt soms niet ademhalen maar toch beperkt het niet? Beetje onlogisch ;)

Gewoon naar de dok, kan een infectie of ontsteking zijn.

Thats_Me

Re: al 3 maanden 'verkouden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:53

Hier is maar een oplossing voor even langs de dokter. Eigenlijk had je dat al véél eerder moeten doen. Hier zegt de dokter/apotheek dat als je hoest na 2 weken niet weg is of sterk verbeterd is je al een bezoek moet brengen aan de huisarts omdat het dan iets hardnekkigs is wat je niet zomaar met huis tuin en keukenmiddeltjes weg krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:00

Klinkt als een luchtweginfectie... Inderdaad maar even langs de huisarts :)
Ik heb het ook ca 2x per jaar en kom er zonder medicatie niet vanaf.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:02

Een kennisje had laatste bijna hetzelfde en toen ze eindelijk naar de huisarts ging, bleek ze mexicaanse griep te hebben...... :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:10

Menino schreef:
Ik wil niet naar de dokter hiermee omdat het me niet echt beperkt in mijn doen en laten. Maar ik begon me toch een beetje af te vragen of het normaal is .

het is niet normaal,dus moet je wel naar een dokter.
een verkoudheid hoort altijd binnen 3 weken over te zijn en hoest je raar slijm op dan zit er ontsteking.
beetje dom om zo lang te wachten,met een simpele antibioticakuur was je er 2 maanden geleden al van af geweest :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:13

Waarschijnlijk een flinke bronchitus ( ontsteking van de longblaasjes) en dit kan wel degelijk kwaad, net zoals een paard dampig kan worden kunnen mensen die doorlopen met dit soort klachten COPD ontwikkelen dus als de sodemieter naar de huisarts om naar je longen te laten luisteren, kapotte longblaasjes herstellen niet dus hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:19

Kentaro schreef:
Een kennisje had laatste bijna hetzelfde en toen ze eindelijk naar de huisarts ging, bleek ze mexicaanse griep te hebben...... :P

:P .....

Ik vind naar de dokter gaan echt een crime, en ik ben er vorige week geweest (en de week ervoor :') )maar toen had ik er zo weinig last van dat het niet eens in me opgekomen is er over te beginnen.
Alleen het slijm begint nu voor mijn gevoel weer ietsje toe te nemen. Phormicola, het is geen benauwdheid in de zin van niet ademhalen. Ik adem ietsje zwaarder, maar het is echt een hele lichte benauwdheid. Niet iets wat me beperkt dus :P . Alleen het hoesten is irritant voor mijn omstanders. Maargoed.

Overigens weet ik niet of een longontsteking besmettelijk kan zijn, want in de periode dat het begon hadden 2 anderen uit mijn klas een longontsteking :P ... Alleen was het bij hen behoorlijk ernstig ( ze zijn echt wekenlang niet op school geweest ) en mijn moeder had 2/3 weken geleden ook een longontsteking :+ Maar ik heb er echt behoorlijk weinig last van dus.

Maargoed, ik zal jullie tips ter harte nemen, en toch maar (weer :') ... ) een bezoekje brengen aan de HA :) Ik heb er niet bij stil gestaan dat het op de lange termijn kwaad zou kunnen.