Keelamandelen verwijderd, hoelang pijn???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angietje

Keelamandelen verwijderd, hoelang pijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:41

Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag zijn mijn keelamandelen verwijderd.
Ik had al heel wat verhalen gehoord over de operatie en die waren niet echt positief om het zo maar te zeggen.

Maar jeetje mina, ik heb zelden zoveel pijn gehad. Wat een hel.
Het is nu dus 5 dagen na mijn operatie en ik voel eigenlijk nog helemaal geen verbetering.
Ik kan zelfs zeggen dat het steeds pijnlijker is geworden.
Ben in de nacht van zaterdag op zondag gewoon jankend wakker geworden van de pijn.

In het ziekenhuis zeiden ze dat je na 5 dagen weer normaal moest gaan eten.
Nou daaag, dat gaat mij dus echt niet lukken he!
Weet niet hoe dit bij jullie zat?

Ben erg benieuwd naar de mensen die ook deze operatie hebben ondergaan en hoelang die er ook echt last van hebben gehad.

Groetjes Angela

Paardenmeis1

Re: Keelamandelen verwijderd, hoelang pijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:18

Het heeft bij mij een week geduurd! Gebruik je wel pijnstillers? Zetpillen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:21

Ik heb echt pijn gehad, zeker een week, maar door de pijn heen gebeten en toch gegeten. Daarna nog zeker 6 weken een heel gevoelige keel gehad, hoofd achterover kon bijvoorbeeld niet, dat deed gruwelijk pijn. Toch proberen te eten, want door niet eten verzwak je teveel, wat de genezing niet ten goede komt.
Ik heb het trouwens zonder pijnstillers gedaan, ik kan niet tegen zetpillen en paracetamol kreeg ik niet weg.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:26

De eerste dagen had ik diclofenac zetpillen en paracetamol zetpillen.
Toen de diclofenac op was trok ik het echt niet meer, dus heb ik nog vervolg recept gehad, maar moet proberen om die alleen voor het slapen in te nemen.
De rest van de dag kom ik door met opgeloste paracetamol. Maar t valt niet mee zeg.
Wat een pijn.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:30

Veel ijswater drinken, sowieso veeeeeeel drinken. En koude appelmoes nam ik veel.

Slikken doet pijn, maar het maakt alles wel weer soepel.. de pijn wordt vanzelf minder!

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:37

En na hoelang gingen jullie weer aan het werk en paardrijden enzo??

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:41

ik heb 14 dagen niet gegeten, door de pijn.. wat een ellende.. ik leefde op water, ijsjes en op een gegeven moment wat vla, toetjes, etc.

Ik mag hopen dat het van jou sneller geneest, maar ik ben nu wel blij dat ik het heb laten doen, geeen keelonsteking meer gehad !:D

kleinvosje

Volgens mij ben ik twee weken thuis gebleven, en daarna ben ik weer gaan rijden en werken.

Paardenmeis1

Werken na een week, gewoon weinig praten! Paardrijden weet ik niet meer.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:46

Bij mij (ik ben 25) waren de eerste twee dagen redelijk te doen. Net na operatie was ik kotsmisselijk, maar verder qua pijn was het goed te doen. Helaas zijn na de operatie de wonden (waar mijn amandelen zaten) behoorlijk gaan ontsteken. m.a.g. dat ik na 5 dagen op controle moest komen en daar een zuigertje in mn waffel kreeg om het ontstoken weefsel "weg te zuigen".. nou das de eerste keer dat ik openlijk heb gehuild in het ziekenhuis, daarna was er wel veel opluchting en met een goede pijnstiller en veel drinken was het vrij vlot beter.. Ik zou je aanraden om idd veel (ijs) water te drinken en er op een nacht ook een of twee keer je wekker voor te zetten (deed ik eerste nachten wel) om alles lekker vochtig te houden en goed te kunnen slikken en slapen. Ik was na 10 dagen ongeveer weer op mn werk en bij de paarden. een maand na dato had ik nergens meer last van.
Qua eten heb ik veel smoothies gegeten, lekker aardbeien en banaan met een lepel honing, yoghurt en ijsklonken in een blender en drinken maar.. Ik maakte het wel zo dun dat het door een rietje kon, en lekker koud was, was namelijk na een paar dagen die waterijsjes spuugzat :P
Hopelijk heb je hier wat aan! Nog even volhouden ;)
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:03

Verschilt volgens mij erg per persoon. Mijn zusje en ik zijn allebei op jonge leeftijd geopereerd aan onze amandelen. Mijn zusje was een dag later weer helemaal in orde, ik ben ruim twee weken goed ziek geweest. Iets daartussenin, dus? :D

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:10

Ik heb wel eens gehoord dat het enorm verschil uitmaakt of je op heel jonge leeftijd je amandelen laat knippen of ouder bent???
Ik ben nu 36 en zit er al lange tijd tegenaan te hikken,kan het me ook niet veroorloven om ziek te wezen eigenlijk,want heb alleen de zorg over 5 kindjes en mama kan niet ziek zijn;-)
Ik heb herhaaldelijk keelontstekingen en huisarts heeft eens gezegd dat ik er serieus aan moet denken om mijn amandelen te laten verwijderen,ondertussen ben ik alweer drie keelontstekingen verder en heb de stap nog niet gemaakt,maar als ik jullie verhalen zo lees,snap ik mezelf wel een beetje :(:)
Het enige positieve wat ik uit jullie verhalen opmaak(positief voor mij dan)is het amper kunnen eten een paar weken,kom ik misschien nog eens van een snoep/koekverslaving af.
Beterschap allemaal,

groetjes Linda

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:13

Ik weet niet meer hoe lang ik pijn heb gehad, maar ik ben na 4 weken pas weer naar school gegaan en iets langer daarna ben ik weer gaan rijden. Maar ik kreeg er ook nog een infectie bovenop dus dat vertraagde alles een beetje.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:15

Ik was 19 en heb er een flinke poos last van gehad. Ik kon moeilijk praten, maar ook slikken was een hel. Heb geloof ik
maar 5 dagen niet paard gereden, en van het werk ben ik ongeveer 2 weken thuis gebleven. Als ik er nog aan denk,
kan ik de pijn weer precies voor de geest halen. Beterschap ermee!

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 10:50

En hoe zit het met die witte aanslag achter in je keel? Wanneer zou dat weg moeten zijn?
Heb nog steeds zon ranzige smaak in mijn mond en ook ruikt het niet echt florisant.
Eten en drinken doet ook nog steeds zeer,, pfff van mij mag het over zijn!!