Vrijdag avond voelde ik me niet helemaal lekker dus om 22:00 naar bed gegaan. De volgende dag werd ik wakker met barstende hoofdpijn, maar ja... had tot 13:00 lessen gepland dus om 9:00 toch naar de eerste. Toen het 13:00 was wist ik bijna niet meer hoe ik thuis moest komen zo beroerd was ik.
Thuis gelijk mn bed in gedoken. en een paar uur geslapen. Toen ik wakker werd voelde ik me weer helemaal goed. Dus s avonds met de familie uit eten. In het resteaurant werd ik weer onwel. Ik had het steeds stervens koud en was duizelig terwijl de rest van mijn familie met korte mouwtjes zat en nergens last van had.
thuis weer even plat en toen voelde ik me weer goed. Echter s nacht kreeg ik een soort schock aanval. Ik kreeg stuipen en kon niet meer stoppen met bibberen. Mijn vriend heeft me toen warm gehouden. Uiteindelijk in slaap gevallen, 2 uur later werd ik drijf nat van het zweet wakker. Maar s morgens voelde ik me weer gewoon goed. We dachten dat het koorts was, geen temp genomen. S middags werd ik weer onwel. Even plat gegaan en toen voelde ik me weer beter.
S avonds kon ik de slaap niet zo goed te pakken krijgen. Maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Tegen half 2 werd ik weer stuip trekkend wakker. Ik weer niet stoppen met bibberen. Mijn vingers / lippen / tenen / knieen waren blauw van de kou. Ik had geen zin in een herhaling van zaterdag nacht dus ik dacht, temp op nemen. Tot mijn grote verbazing had ik ipv koorts, onder tempratuur. Normaal heb ik altijd 37 / 37,5 maar gister had ik ineens net 36. Ik had het zo koud dat ik onder de douche ben gesprongen. Het duurde heel lang voor mijn lichaam de warmte wat over begon te nemen. heb er 30 tot 45 min onder gestaan en de laaste 10 min stopte het trillen. Toen ik uit de douche kwam temp genomen. was toen terug 37 gr. Maar na 30 min begon het grapje opnieuw. Nu daalde mijn temp tot 34 gr. Ik heb zelf nog de eerste hulp gebeld maar vanaf dan raak ik het een beetje kwijt. Ben heel duizelig en begin wartaal uit te slaan.
Helaas waren er veel dringendere spoed eisende hulp gevallen en werden we eigenlijk niet goed geholpen. (snap dat mensen met hart aanvallen die met loeiende sirenes binnen komen voorrang hebben hoor) Met het advies ga morgen maar naar de HA zette wij onze nacht voort.
Ondertussen helemaal ingepakt in dekens werden de stuipen veel erger, ik begon steeds meer te schaken en kreeg geen lucht. Mijn temp begon wel om hoog te gaan maar ipv dat het beter werd raakte ik steeds meer van de wereld en begon heel heftig te ademen, kreeg dan weer geen lucht, dan weer wel. Ik begon (schijnbaar) heel heftig te huilen en te roepen om onze honden, waar ze waren (gewoon in de kamer naast ons) Toen heb ik uiteindelijk zelf mijn moeder gebeld (weet ik niet veel meer van) en mijn moeder kon natuurlijk geen touw aan alles vast knopen, histerische dochter aan de lijn midden in de nacht, ze heeft nog gevraagd " waar is John " (mijn vriend) en ik antwoorde " weet ik niet " terwijl hij gewoon naast me zat en me vast had. Uiteindelijk na een uur ofzo kon ik weer normaal ademen maar mijn temp. was ondertussen gestegen naar 39,5. Ik viel steeds in slaap en schrok dan weer wakker.
Vannochtend de HA gesproken. Mijn symptomen konden namelijk wel eens Q koorts zijn. Moest tussen 11 en 12 terug bellen. Maar ze denken nu eerder aan een virale infectie. Waar je dus geen antibiotica tegen kan nemen. Ook dachten ze aan een vorm van suikerziekte en dan daarvan een insult. Ik ben hier al eens op getest en had het toen niet, maar dit kan zich in de loop van tijd wel ontwikkelen.
Hoewel ik er niet heel veel meer van weet vond ik het dood eng allemaal. Nu heb ik wat lichte verhoging en zit te wachten op mijn medicijnen. Die moeten besteld worden dus heb ik pas morgen. Veel drinken was het verdere advies.
Ik voel me door de dokter niet serieus genomen. Op dit moment is er niets meer aan me te zien. En ze deden het af alsof dit iedere dag gebeurd. Nou ik heb wel vaker griep gehad en dit lijkt er echt niet op. Maar goed, we kijken het aan...
(sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt)
byjou1983
Geplaatst: 02-05-11 11:44
Kun je niet naar de EH gaan? of andere huisarts bellen? Ik vind het nogal heftig wat je verteld.......het kunnen ook stuipen zijn omdat je temp. ineens vanuit laag naar heel hoog wordt! Erg heftig, ik zou niet wachten tot morgen maar ff verder actie ondernemen!
Heel veel suc6 en beterschap!
_Tara_
Geplaatst: 02-05-11 11:45
Naar de dokter blijven gaan tot ze goed weten wat je hebt hoor! Dit klinkt inderdaad niet goed... Anders naar een andere dokter gaan als je je door deze niet serieus genomen voelt. Ik zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn...
Ik sluit me aan bij Tara, en anders echt jezelf melden bij de HAP. Schoonmoeder werd 3 weken geleden op donderdag naar huis gestuurd dat ze het maar moest uitzieken, vrijdag belde ze op nieuw naar de HA en maakte een afspraak bij een andere HA, maandagmiddag was ze opgenomen met een zware longontsteking en ze heeft een week in het ZH gelegen en is er nu nog lang niet...
Als je wat mankeerd ben je aan de g0den overgeleverd hier in dit land en maar betalen betalen en nog eens betalen
Jeetje zeg Laat je niet van het kastje naar de muur sturen hoor, dit is echt niet goed! En het lijkt me dat je van hyperventilatie niet zwaar onderkoelt raakt?