Zwart verband?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Zwart verband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 14:57

Hoihoi,

Omdat mijn Opa gisteravond helaas is overleden... heb ik Woensdag of Vrijdag begrafenis.

Nou heb ik mijn arm in het gips, knal oranje gips. Speciaal voor koninginnedag lekker feestelijk... helaas zat ik op Koninginnedag aan zijn bed terwijl hij stervende was.

Ik wil niet met Oranje gips naar zijn begravenis.. dus ben ik op zoek naar zwart verband, oid.

Wie o wie weet een site waar je zoiets kunt kopen?

unika

Re: Zwart verband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:59

Gecondoleert!

Ik heb geen idee of er zwart verband bestaat. misschien kun je wel tape oid doen?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:00

Als eerste gecondoleerd met je verlies.
Misschien kun je een stuk zwarte stof eromheen wikkelen of een zwart lint. Ik heb nog nooit zwart verband gezien en ben zelf verpleegkundige....denk niet dat het bestaat.

Tatyana

HindaFree

je kan een sok nemen ;) dan de neus er af knippen een gat extr voor je duim ;)

en gecondoleerd

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:01

Allereerst gecondoleerd!
Volgens mij bestaat het niet, maar je zou er een afgeknipte zwarte panty omheen kunnen doen!?
Sterkte in het ieder geval!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:04

gecondoleerd met je opa.
Je zou een zwarte korte bandage eromheen kunnen doen, of een t shirt/blouse met lange mouwen (hoeft niet perse zwart als het maar bedekt is)
Er bestaat wel zwart gips, heb ik zelf ook gehad nl. maar om nou nieuw gips te gaan vragen is ook zo wat...

Anders haal je bij de zeeman een paar zwarte lange herensokken en verknip je die, die zijn toch niet zo duur.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:05

Heb je niet een zwart shirt waar je een mouw van kunt afknippen en deze er overheen trekken?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:08

Gecondoleerd, wat naar voor je :(:)

Zwart verband ben ik inderdaad nog nooit tegengekomen. Zou daar ook niet naar zoeken.
Je hebt wel een aantal andere opties. Je kan er inderdaad een sok over heen doen, of een dikke 60den o.i.d. panty werkt vaak ook goed verhullend. Die zitten vaak ook wat strakker en netter om je hand dan een sok.
Je kan ook gewoon wit verband kopen en dat eromheen wikkelen, wit voor gips moet i.m.o. ook geen probleem zijn.
Wil je toch graag zwart kun je een potje inkt kopen, in een wasteil doen en het verband erin soppen. Heb je zwart verband, dan verf je het gewoon.
Die equiwrap werkt ook goed, dat spul heb je ook wel voor 'mensen" maar ook dat komt vaak in kleuren of wit en niet in het zwart.

Wil je perse zwart raad ik je aan voor een euro een zwachtel te kopen bij de etos/kruidvat/apotheek en voor nog eens 2 euro ofzo een potje textielverf te kopen(bijna alle doe het zelf en creazaken en op internet te vinden)

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:10

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:11

Even langs de apotheek/bandagist. Zwart/donker blauw verband bestaat wel degelijk(zelfs zwarte gipsverbandjes). Anders is wit misschien ook een iets "nettere" oplossing. Maar de apotheek/bandagist, kan je daar vast wel even mee helpen om iets voor je te vinden dat heel netjes staat. Anders een belletje richting de huisarts/ziekenhuis voor informatie?

Innige deelneming in ieder geval.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:23

De link van de equiwrap die ik net gaf staat er verband bij in het zwart (en direct leverbaar).

Anders idd even naar de apotheek, die kunnen je zeker wel helpen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:38

Als je naar de gipskamer belt, verhaal uitlegt. Vrijwel altijd willen ze er wel iets aan doen, een vriendin van mij had een soortgelijk 'probleem'. Bij haar zonder problemen een laagje zwart gips er om gedaan. :)

Gecondoleerd.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:48

Gecondoleerd, ik zou morgen ook even naar de gipskamer bellen en je verhaal uitleggen, kan me niet voorstellen dat ze je niet willen helpen!

Sterkte!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:51

een deel van een kousenbroek of een oudere legging ?

Gecondoleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:53

Gecondoleerd
Het eerste wat mij te binnen schoot, kan je niet bij de ruitersportwinkel een simpele zwarte bandage kopen? Zwart verband heb ik nog nooit gezien.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:19

Bedankt allemaal :)

Ik denk dat ik dan morgen even het een en ander ga uitproberen, vindt ik niets, dan bel ik de gipskamer :)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:31

Als eerste gecondoleerd... Wat vervelend zeg!!

Bij de ruitersportzaak kan je "zelfklevende" bandage kopen in alle kleuren.
Beetje zelfde idee als dat gips zeg maar!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:40

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je opa.
Persoonlijk zou ik voor vetflex of vetwrap gaan (zoals hierboven vermeld). Die is zéker zwart en kun je er makkelijk omheen en eraf doen. Plakt ook niet aan je bestaande gips vast, alleen aan zichzelf.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 22:24

Allemaal bedankt voor de tips!

Heb helaas niks zwarts kunnen regelen (Ruitersportzaak had niks, en via de site die hier gegeven was lukte het niet om iets te bestellen :7 ), maar heb gisteren donkerblauw sportwindelsel gekocht :)

Afbeelding
Precies deze.

Opzich staat dat niet heel lelijk bij mijn zwarte kleding, loop er morgenavond en vrijdagochtend dus netjes bij ;)