Gel/Acryl-nagels, hulp gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Gel/Acryl-nagels, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:20

Hoi,

na weken lang zeuren, nadenken, twijfels en informatie had ik dinsdag een afspraak staan om mijn nagels eens een 'make over' te geven.

EngeltjeS schreef:
Afbeelding

mijn nagels <3

Gister: eerste 2 nagels er al af tijdens het werk. Zonde, balen... Echt waar: ik was chagerijnig en ook was mijn 'trots' weg bij m'n nagels... Ik heb de nagelzetster gesmst, dat ik het niet durfde te vertellen, en ik kon weer komen van haar. Helaas, het is 30 min. rijden, of te wel: ik ben een uur onderweg voor een setje nagels... Dat had ik niet een 2e keer er voor over.
Vanmiddag: nog 2 nagels er af. En ik was het net echt zo beu... Ik heb ze uit frustratie er allemaal afgesloopt...

Dit waren gelnagels, en nu ben ik nog steeds in 'love' op het beeld: mooie lange en verzorgde nagels.
Maar: zijn acrylnagels echt zoveel beter?

Wie heeft ervaring hier mee?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Gel/Acryl-nagels, hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:25

Ik heb bij acryl precies hetzelfde gehad. :)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:29

Gel is over het algemeen juist flexibeler en zou dus minder snel moeten breken als acryl,
Heb het zelf beide een tijd gehad en met acryl kon ik niet eens een tuinstoel uitklappen zonder
dat er een nagel afbrak! Gel bleef bij mij stukken beter zitten. Zitten er bij jou misschien niet heel veel
luchtbelletjes er onder??

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:48

Het blijft persoonlijk en de één heeft er geen problemen mee en een ander heeft de tips er keer op keer afliggen ;) Ik neem aan dat het wel een goede nagelstyliste is geweest? En wat doe je voor werk, merk je dat je zelf heel erg moest wennen aan de lengte dat je daardoor vaak bleef hangen met werk ofzo?

Ik heb zelf alleen ervaring met acryl en die zijn zeker niet slecht :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 20:50

Ik werk in de horeca, en tilde gister een simpel kratje, stoote even ergens tegen aan, en daar lag ie dan.
De lengte viel best mee, zo heb ik m'n eigen nagels ook wel (als ik heel goed verzorg, en bescherm)
De nagelstyliste heeft jaren lang ervaring, en bood ook goede service aan hoor.
Maar ik twijfel nog hard, of ik dit nog wel een 2e keer wil :=

Vandaar mijn vraag naar het verschil

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:11

Ik heb acrylnagels en werk op een boerderij, dus mijn nagels hebben vrij veel te lijden, maar wat bij mij goed werkt is, zet ze gewoon niet te lang.
Als je geen lange nagels gewend bent dan in een keer wel lange nagels hebt stoot je ze veel makkelijker eraf.
Dus gewoon kort laten zetten,net iets over je vingertop zodat je er gemakkelijk mee kan werken.
Ook is het belangrijk dat je styliste de juiste bolling in de nagel zet. Een nagel loopt van nature ook af over je vingertop. Als ze daar geen rekening mee houdt en ze gewoon recht erop zet dan stoot je er ook veel makkelijk een af.

Vanity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:15

mijn vriendin is nagelstyliste(in opleiding) en zet bij mij acrylnagels. Eerst had ik gel en die braken heeel snel af! Nu bestaat er een techniek daardoor er geen tip(nepnagel) meer nodig is maar dat er gewerkt wordt met een sjabloon, dus zonder nepnagel... ikzelf vind dit ideaal, want mijn ervaring was dat juist door de tips de nagels snel af brak. Misschien is dat een idee?

Zelf werk ik als gastouders en doe ik veel huishoudelijk werk. In heb begin even wennen, want ze had mijn nagels best lang gelaten... inmiddels doe ik er alles mee zonder problemen:)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:17

ik zet ook gel en acryl nagels, acryl blijft 4 weken zitten dan haal ik ze er echt af. en gel nagels houd hooguit een week dan knapt de eerste er sowieso af.