keshia schreef:wat ik niet echt snap, is dat je met je been in het gips zit, sinds gisteren, en vandaag al bent gaan werken... en al helemaal met het ov... dat is toch geen doen? dit is duidelijk in mijn ogen een gevalletje ziektewet!
Dat ligt er aan wat voor werk je doet...
Als je werk hebt dat geen belasting is voor je knie, zie ik het probleem niet.
Met het ov reizen kan ook best, maar niet als je nog grote afstanden moet lopen.
Toen ik jaren geleden mijn been in het gips had, ging ik ook met de bus naar school.
Vanaf mijn huis was het 300 meter naar de bushalte, en vanaf school hooguit 50 (en ik moest 1x overstappen).
Je paard kun je gewoon een tijdje vakantie geven.
Als je zorgt dat iemand hem regelmatig "een aai over zijn bol" geeft en controleert of hij nog heel is, vindt hij dat vast niet erg.
Zelf kun je je misschien zo nu en dan met de auto laten brengen, zodat je hem bv even kunt borstelen.
Tegen de tijd dat je weer mag rijden kun je waarschijnlijk toch nog niet erg fanatiek trainen.
Dan kun je zelf rustig opbouwen, samen met je paard.
Eventueel kun je er tegen die tijd eerst een ander een paar keer op laten rijden, zodat hij geen gekke dingen uithaalt als jij er op gaat.
Mijn paard was 1,5 toen ik in het gips moest, dus ik had het probleem van rijden niet.
Ik had een stalgenootje die er voor zorgde, die hem buiten zette, en zijn stal uitmestte.
Beterschap!