Chronische ruis in linker oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Chronische ruis in linker oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:29

Ik zoek mensen die net als mij met hetzelfde probleem zitten.

Enkele jaren geleden merkte ik dat ik zo nu en dan een ruis hoorde in mijn oor, die soms een dag aanhield. De laatste jaren is dit steeds vaker geworden en soms zo oorverdovend hard dat het mijn gehoor belemmert. Ik ben hiermee naar een oorarts geweest nadat ik door mijn huisarts was door verwezen. Ik heb geen gehoorbeschadiging, en een hoor iets minder met mijn linker oor kwam er na een paar testen uit. Jammer genoeg kan hij niks doen aan de ruis, het blijkt vaker voor te komen door dat de buis van euchstasius niet helemaal in orde is. Wel grappig om te horen als je oorarts zegt "koop een goeie oortelefoon, en zet het muziek maar lekker hard.. het helpt niet.. maar je bent wel even van die ruis af" (wat een raar woord.. oortelefoon.. oor.. telefoon.. oortelefoon /3 )

Graag zou ik dus willen weten of meer hier er last van hebben en of jullie op een of andere manier op een oplossing zijn gekomen. Ik merkte dat het de afgelopen 2 weken erger was (lees, wakker worden s'nachts omdat je oor zo hard ruist/piept dat het je uit je slaap haalt) en heb homeopatische hooikoorts/allergie neusspray gehaalt in de hoop dat het de ruis wat minder hard zal maken.

Nick1963

Re: Chronische ruis in linker oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:45

Ja hoor bekende klacht. ( Van belang is brughoektumor uitsluiten.....) daarna kun je kijken wat je eraan kan doen , het is een klacht die meespeelt met een aantal zaken. ( zo kunnen infecties in bijholten de onderliggende oorzaak zijn) , Maar ook een reactie op overmatige spanningen. ( ga ervanuit dat je bij de oorarts de afwijkingen in het oor hebt laten checken, en evt proppen van oorsmeer uit laten spuiten)
Bij mij is het zo goed als weg , ik heb mijn galblaas klachten middels een grote wijziging van mijn eetpatroon aangepakt , en daarmee zijn de bromtonen in mijn oor ook verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:53

Heeft de huisarts/kno arts geen tinnitus bij je geconstateerd?
Want daar klinkt het wel naar als ik het zo lees...

En helaas is daar echt helemaal niets aan te doen... :(:)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:31

Ik dacht ook aan Tinnitus idd. Mijn schoonvader heeft dat. Daar kom je idd nooit vanaf, maar er zijn wel truukjes voor om het te minderen en er mee te dealen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:21

Is je bloeddruk goed?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:39

Mijn man heeft ook 24u/dag oorsuizen.
Gekomen door een infectie in zijn oren, en sindsdien nooit meer weggegaan. Hij heeft
al een hoorvermindering van resp. 25 en 45 % aan zijn oren en dan ook nog eens continu
suizen en piepen in zijn oor.
In zijn geval: leer er maar mee leven is het advies.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 23:42

Tinnitus heb ik nooit horen vallen, maar de symptomen *had het even opgezocht* komen wel erg in de buurt inderdaad.

@Quillian, daar is voor dit probleem nooit naar gekeken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 00:24

Zou even vragen of ze je bloeddruk kunnen checken.
Bij mij werd het veroorzaakt door een te lage bloeddruk (het suizen is gelukkig wel over gegaan).

http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=59
Zijn veel mogelijke oorzaken voor oorsuizen zo te lezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 00:38

Wiesje schreef:
Mijn man heeft ook 24u/dag oorsuizen.
Gekomen door een infectie in zijn oren, en sindsdien nooit meer weggegaan. Hij heeft
al een hoorvermindering van resp. 25 en 45 % aan zijn oren en dan ook nog eens continu
suizen en piepen in zijn oor.
In zijn geval: leer er maar mee leven is het advies.

Idd.... 'leer er maar mee leven'
Mijn moeder heeft het ook, ene oor doof andere oor hoort ze 20% minder en de tinnitus.
Wat een hel.... tot een ernstige despressie en suïcidaliteit aan toe, ze werd er letterlijk gek van.
Nu gaat het gelukkig dankzij benzo's en anti depressiva beter, maar wat een verschrikking is het en er is niks aan te doen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:35

Het kán overgaan.. Ik heb er twee jaar heel erg veel last van gehad. Had een klap tegen mijn oor gehad, waarna het suizen begon. De KNO-arts gaf me meteen een prednisonkuur. Hij zei dat dat het enige middel was wat in de beginfase effect kon hebben. Helaas hielp dit niet. Ik had het oorsuizen niet constant, en bij mij hing het oog erg samen met "het weer". Zodra er slecht weer op komst was, dan werd ik helemaal gek van die stofzuiger in mijn oor. Bij mij is het geleidelijk aan steeds minder geworden.
Voor mijn werk heb ik 5 maanden in Canada gewoon in bergachtig gebied. In de laatste week daar, heb ik voor het laatst last gehad van oorsuizen. Daarna nooit meer last gehad gelukkig.
Ik wens je er veel sterkte mee!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:48

Ik heb niet altijd een ruis, wel erg vaak. Zo'n 3 jaar geleden zijn opeens mijn oren dicht gegaan en sindsdien zijn ze nooit meer open gegaan. Ik kan ze doormiddel van gapen oid wel open ''knoepen'' maar zodra ik dat ''knoepje'' hoor slaan ze weer dicht. Ik heb dus chronische dichte oren, in het begin, en nog steeds wel, erg vervelend maar het went..

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:24

Al jarenlang heb ik last van piepen/suizen in mijn oren. Van lichte piep bij een 'normale' dag, tot extreme suizingen/piepen met variaties in toonhoogte en volume na bijvoorbeeld een feestje of na een dag met veel lawaai.
Bij mij is het echt extreem, er kan niets aan gedaan worden.
Om een vergelijking te geven: de piep die je hoort van een TV die aanstaat hoor ik de hele dag, alleen dan nog minimaal een octaaf hoger en variërend in volume.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:59

Even een update van mijn kant uit, er is best nog wat voorgevallen in tussentijd

Een aantal weken geleden ben ik aardig ziek geweest, ik werd wakker op een donderdag ochtend en was ontzettend beroerd en verschrikkelijk duizelig. Alles om me heen was aan het draaien en kon nauwelijks op mijn benen blijven staan. Toch moest ik naar de WC en omdat ik alleen thuis was heb ik het erop gewaagt naar beneden te kruipen ondertussen het zweet letterlijk van me af droop. Afijn, 3x zo'n aanval gehad van hevige duizeligheid, misselijk, braken en zweten als een varken.. in een week tijd en dus een afspraak gemaakt met de Huisarts, hij heeft me door verwezen naar de KNO om te laten testen op de ziekte van Meniere... iets dat hand in hand gaat met juist.. Tinnitus. Heb Maandag een MRI gehad om kanker uit te sluiten. Nu is de kans normaal klein... alleen heb ik (en mijn zusje/broers) Neurofibromatose waardoor de kans groter is op goedaardige tumoren.. maar ook op 'echte' kanker.

28 juli krijg ik de uitslag hiervan... knijp hem wel een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:02

Tinnitus? Ik ken iemand die het heeft. Inmiddels kan ze amper meer geluid verdragen en is volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ze is er behoorlijk ernstig aan toe.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:04

Het is inderdaad echt verschrikkelijk, ik was laatst met een goeie vriend van mij uit eten met een film erna.. ik hoorde de ruis/klapper/piep door elkaar heen dwars door het lawaai van de bioscoop. Das echt geen pretje.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:48

28 juli??? Wat belachelijk lang moet je in spanning zitten. Ik duim voor je

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:35

spannend Benfan ,hoop voor jou op een zo gunstig mogelijk beloop....