Enkele jaren geleden merkte ik dat ik zo nu en dan een ruis hoorde in mijn oor, die soms een dag aanhield. De laatste jaren is dit steeds vaker geworden en soms zo oorverdovend hard dat het mijn gehoor belemmert. Ik ben hiermee naar een oorarts geweest nadat ik door mijn huisarts was door verwezen. Ik heb geen gehoorbeschadiging, en een hoor iets minder met mijn linker oor kwam er na een paar testen uit. Jammer genoeg kan hij niks doen aan de ruis, het blijkt vaker voor te komen door dat de buis van euchstasius niet helemaal in orde is. Wel grappig om te horen als je oorarts zegt "koop een goeie oortelefoon, en zet het muziek maar lekker hard.. het helpt niet.. maar je bent wel even van die ruis af" (wat een raar woord.. oortelefoon.. oor.. telefoon.. oortelefoon
)Graag zou ik dus willen weten of meer hier er last van hebben en of jullie op een of andere manier op een oplossing zijn gekomen. Ik merkte dat het de afgelopen 2 weken erger was (lees, wakker worden s'nachts omdat je oor zo hard ruist/piept dat het je uit je slaap haalt) en heb homeopatische hooikoorts/allergie neusspray gehaalt in de hoop dat het de ruis wat minder hard zal maken.