zo snel zwanger??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirei

zo snel zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 07:13

Hoi Bokkers.

In Januari ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens..
Aangezien mijn man veel nachtdiensten draait, is "het moment" vinden soms wat lastig :o
Maar nu ben ik dus nog niet ongesteld geworden...zou ik dan toch nog zo snel zwanger geworden zijn?? Ben ook de hele dag misselijk/een vol gevoel.

Ook begon ik gisteren ineens te twijfelen, zou ik wel goed genoeg zijn als moeder? Zou ik het redden met de drukte? Gaat de combinatie goed met paardrijden en met de hond? Tuurlijk hebben we het hier eerder over gehad maar nu ineens begon ik te twijfelen, hebben jullie dat ook gehad?

Maar zoals gezegd, als ik zwanger zou zijn is de baby welkom...al vindt ik het ook wel eng

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:16

De een is een dag later zwanger, bij de ander duurt het maanden / jaren.
Ga even naar de dokter en laat een test doen. Weet je meteen hoe het zit :)

Veel plezier ermee, en je bent bewust gestopt met de pil en je hebt een kinderwens en er zijn er zoveel die het al voor je hebben gedaan, ook jullie gaat het lukken!

Edit: zowiezo kan de dokter je verder helpen, foliumzuur enz. worden bijvoorbeeld vaak aangeraden na het slikken van de pil en misschien heeft hij/zij nog andere tips e.d. voor je.
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 28-04-11 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:16

Even een testje halen, dan heb je meer zekerheid :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:18

het kan ook zijn dat je lichaam moet wennen dat het van de pil af is en dat je daarom niet ongesteld bent.
even een test (volgens mij kan het ook bij de apotheek vandaan)

wat betreft je twijfels.. denk dat dat heel normaal is..

nientje78

Idd even een testje halen ;)

En die onzekerheid had ik ook hoor.
Je weet dat je bewust bent gestopt voor een kinderwens.
Maar zodra het echt dichtbij komt word het allemaal best eng, twijfel gaat vanzelf wel weer weg ;)

CarinaR

De testen van Clear blue kan je geloof ik al voor je menstruatie doen... even naar de drogist... naar de dokter zou ik nou niet gelijk noodzaaklijk vinden.

En t zou zo kunne hoor...
Wij zijn in januari ook voorzichtig begonnen en ben nu al weer 13 weken zwanger.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:21

Zou toch alleen maar super zijn?
Ik zou juist erg blij zijn als het zo snel zou lukken. Ik vind het altijd heel erg vervelend voor mensen die een sterke kinderwens hebben en waar het niet zo mag zijn.
Ik kan me jouw 'onzekerheid en angst' wel goed voorstellen.
Dat was namelijk ook mijn eerste reactie toen bleek dat ik zwanger was van mijn eerste kindje.
Ow *piep*, nou ben ik echt zwanger .... ja, en dan ga je ineens twijfelen.

Maar eerlijk is eerlijk, overal is wel een mouw aan te passen en geniet gewoon echt van die 9 maanden.
Ik ben ervan overtuigd dat hoe meer ontspannen jij erin staat, hoe gemakkelijk alles (meestal) verloopt. En dat is inclusief de bevalling. Geen zorgen maken. Alles komt goed.

xxelviraxx

Re: zo snel zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:28

Kan hoor dat je nu al zwanger bent. Als je er bewust voor gestopt bent dan hoop ik het voor je dat je zwanger bent. Ik zou ook even een test gaan halen daan weet je het zeker. En die twijfels heb ik ook gehad hoor bij mijn eerste. Ach nu heb ik 2 kinderen een hond en en paard. Ik werk 24 uur in de week en heb natuurlijk ook een huishouden. Het is veel maar ik zou het zo nooit willen missen.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 07:34

Foliumzuur ben ik meteen mee gestart na het stoppen met de pil. En daarna had ik een normale cyclus van 27 dagen..ik ben nu "pas" 3 dagen over tijd..dus het is nog wel kort maar gisteren schoten ineens de zenuwen naar binnen samen met de twijfels...

Ga zaterdag dan ook een test halen bij de apotheek...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:37

je kan ook een test bestellen bij www.drogisterij.net.

Als je voor 19.00 besteld heb je het de volgende dag binnen. Je kan ook pakketten bestellen dat is weer wat goedkoper

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:40

de meest gevoelige testen zijn de 2 voor 5 euro van de kruitvat. die geven echt een goede uitslag, daar waar de dure testen als cb er nogal eens naast zitten

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 07:48

@ benangelique : bedankt voor je tip !

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:51

ik testte namelijk steeds negatief met die dure testen, maar bleek toch echt gewoon hartstikke zwanger :D

vriendinnetje testte met cb steeds vals positief, wordt je ook niet blij van

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:57

Ik was meteen met de eerste keer zwanger dus het zou zo kunnen dat je zwanger bent. Het kan ook zijn dat door spanning de menstruatie wat langer duurd. Ik zou even een test halen over paar dagen. Ik heb gewoon de test van de apotheek gebruikt en hebben er 2 gekocht voor iets meer zekerheid. Beide waren positief ben nu36 weken. De onzerkerheid heb/had ik ook, je wil alles goed doen voor je kind en gaat dan aan sommige dingen twijfelen maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:01

En het kan ook gewoon zijn dat je onregelmatig bent... ik (en een vriendin van mij) hadden ca 8 maanden nodig om weer regelmaat te krijgen in de periode... Daarna was het voor ons beide snel raak... (makkelijker mikken he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:38