Wat te doen bij hersenschudding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

96Laura

Wat te doen bij hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 06:35

Ja ik verveel me dood :+
Ben gister aangereden en heb nu een zeer zware hersenschudding, en eigenlijk mag dit typen ook nog niet.
Maargoed eventjes 5 min. en daarna weer laptop uit ;)
Maar weten jullie nog iets wat ik kan doen?
Alvast bedankt!

xxx

Laura_x_

Re: Wat te doen bij hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:39

Veel gaan slapen en rust houden. Je moet wel om de zoveel tijd wakker gemaakt worden! Tenminste, dat was toen ik een lichte hersenschudding had.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:40

Niks, lekker veel rusten. En niet te snel te veel gaan doen. Ik heb ook ooit eens een hersenschudding gehad en ben te snel te veel iets gaan doen en ik heb sindsdien veel meer hoofdpijn. Dus echt heel rustig aan doen.

Beterschap verder!

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 06:42

Ja probleem is dat ik gister hele dag al heb geslapen, en dat ik niet meer moe ben :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:52

Op bed liggen en een beetje nadenken over het leven?
Je kan ook heeel zachtjes wat muziek luisteren.

Als het wat beter weer is, een beetje zonnen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:05

jezelf écht rustig houden en het niet negeren
Ik heb het gehad toen ik onder mijn paard terecht kwam..
Zat na 1,5 tot 2 weken weer op school..
Buiten dat ik me van dat gehele blok (!!) helemaal níks meer kan herinneren loop ik nu, 2 jaar later, met terugkerende flinke hoofdpijn..
''had ik toen maar''
...
houd rust, :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:08

Ben je de nacht goed doorgekomen??
Een wekadvies is echt ZO belangrijk!!!
En absoluut goed rust houden!!! Anders zou je er inderdaad blijvend hoofdpijn aan over kunnen houden!
Kijk uit met het nemen van bepaalde pijnstillers, aangezien diverse bloedverdunnend werken en dat zou zeer vervelende gevolgen kunnen hebben!!

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:38

Ja ik ben de nacht goed doorgekomen, ben ook meerdere keren gewekt.
Ik gebruik geen pijnstillers, want het is al heel veel beter vergeleken bij gister,
gister wel geprobeerde een paracetamol te nemen, maar die kon ik niet binnenhouden.
Bedankt iedereen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:26

Plat, en niks doen.
Als je wel toch gaat typen en overeind komt loop je er jaren mee door. Dat is geen fabeltje, ik ben ervaringsdeskundige ;) Ik heb een zeer zware hersenschudding gehad en ik kon niks meer toen ik er eenmaal aan toegaf. Eerst wilde ik naar huis vanuit Noord Frankrijk maar daarna was het einde oefening.
Maandenlang heb ik lichtschuwheid gehad, ik heb dagen in het donker moeten doorbrengen, en nog altijd doen lichtflitsen en harde geluiden pijn en word ik er misselijk van. Dat stopt niet meer.

Dus neem rust, rust en nog eens rust.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:52

Met een zware hersenschudding op bokt zitten is in iedergeval niet het meest ideale ;) !
Veel rust houden.. Niet teveel tv kijken, niet te veel computeren, niet te veel met je telefoon spelen..

En vooral proberen goed te luisteren naar je lichaam.
Zelf heb ik af en toe wat gelezen in boeken.. maar ook daar werd ik erg duizelig van..
Vraag of er wat mensen bij je langs komen, die gezellig met je komen kletsen...

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 09:54

iedereen zit nu op school ;) Dus lezen mag wel? :) dan pak ik wel even een boek! :)
Lezen is toch hetzelfde als bokt trouwens ? :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:56

Nee lezen is niet hetzelfde als bokt... Lezen in een boek zijn letters op papier..
En computerscherm zit veel meer achter ;) ! Daarmee krijgen je hersens bepaalde prikkels..

Maar ook lezen in een boek moet je niet uren aan een stuk doen.. Luister goed naar je lichaam, als je hoofd pijn gaat doen, ben je eigenlijk al te laat!

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 09:59

Okee is goed! heb vandaag nog geen pijn gehad, dus dan zoek ik wel even een boek op!
Bedankt! :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:00

In iedergeval sterkte!
Doe vooral rustig aan.. het zijn wel je hersenen, waar je nog de rest van je leven mee verder moet!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:05

Ik heb een lichte hersenschudding op dit moment, maar je moet doen wat je kan. Maar denk wel aan je zelf, je moet nu rusten. Ik heb 2 weken thuis gezeten, en ik geloof me, ik heb me doodverveelt. Ik denk dat jij er nog wel een paar weekjes er bij kan plakken :)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:16

Advies van de dokter opvolgen,.. ;) beter nu even vervelen dan de rest van je leven de gevolgen.

Verder natuurlijk beterschap gewenst

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:17

kavama schreef:
Advies van de dokter opvolgen,.. ;) beter nu even vervelen dan de rest van je leven de gevolgen.

Verder natuurlijk beterschap gewenst

bij mij zei de dokter ''doen wat je kunt''
en ik vond toen dat dat prima kon
als ik toen had geweten wat ik nu voel.. dan was ik nog een maandje in m'n nest blijven liggen denk ik.. :\

als je echt een zware hersenschudding hebt dan gaat het niet nu, na 2 dagen ''al een heel stuk beter''... let op je lijf! :(:)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:17

Ik heb zelf 3 hersenschuddingen vrij snel achter elkaar gehad (in 1,2 jaar tijd) En ik moet zeggen dat te veel lezen, teveel achter de computer zitten en te druk doen niet bevorderlijk is. Na de eerste hersenschudding zat ik binnen 3 weken weer op school 2,5 maan later weer een hersenschudding, bij die langer over mijn herstel gedaan en dat was vrij goed, ik mocht van de dokter niet te lang naar school dus ook veel halve dagen mee gedraaid en het was volgens haar goed om wel een paar keer per week rustig met de pony bezig te zijn omdat je dan niet hoeft na te denken en het een soort van natuurlijk gaat, dit om het een beetje draaglijk te houden :) Bij mijn derde hersenschudding ben ik er ook weer lang mee bezig geweest toch zeker 3 weken helemaal thuis geweest en daarna langzaam op school opgebouwd met halve dagen les, geef duidelijk aan waar je grens ligt met hoofdpijn of niet, je kan beter langzaam aan doen dan te snel door gaan want dit geeft een verhoogde kans op migraine en concentratieproblemen.

Daarbij wil ik ook zeggen dat je echt voorzichtig moet zijn met je hoofd, je hebt er maar een en die moet je hele leven mee!

Heb je verder niks over gehouden aan het ongeluk?
Heel erg veel beterschap in ieder geval en ik hoop dat je er geen last van houdt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:51

[LZP] > [MW]

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:45

Als je een zware hersenschudding hebt, heb je dan wel een wekadvies mee gekregen? is wel belangrijk bij een zware hersenschudding...
Heb zelf al redelijk wat hersenschuddingen gehad (2 zware en 3 of 4 lichte) (vorige week nog... -O- ) en gewoon goed rust houden is echt belangrijk! :j wat muziek op en liggen ofzo. :j

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:57

Nou muziek krijg ik juist altijd hoofdpijn van als ik me niet lekker voel ;p
Nou ik begin te twijfelen of die wel héél zwaar was.. had wel een wekadvies ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:00

Weet helaas uit een dicht bije ervaring, dat een wekadvies ook héél belangrijk is bij (wanneer men denkt aan) een lichte hersenschudding!!! (m'n collega haar vriendin was gevallen, dacht maar even op bed te gaan liggen en is nooit meer wakker geworden.......................................)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:04

Ik heb laatst ook een hersenschudding gehad.. was echt niet leuk.. zo lang hele erge koppijn gehad..
en nu nog steeds af en toe als ik heel veel heb gedaan op een dag en ik moe ben.. dan speelt het weer op.. ik hoop dat dat nog wel over gaat..

Probeer echt rust te houden ook al begrijp ik heel goed hoe lastig het is! :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:06

xSetjeslover schreef:
Nou muziek krijg ik juist altijd hoofdpijn van als ik me niet lekker voel ;p
Nou ik begin te twijfelen of die wel héél zwaar was.. had wel een wekadvies ;)

Heeeel zwaar zal het niet zijn anders lag je nu alleen maar plat en kon je ook niet bokken ;)
Ik heb echt een flinke gehad en trust me, ik lag alleen maar plat op mn bed, hoofd omhoog tillen deed alles al doen duizelen..
Wekadvies krijg je vaak als je naar zieknhuis gaat voor hersenschudding (ook bij lichte dan, maar ben alleen met de zware naar het ziekenhuis geweest)

Ik heb meerdere lichte hersenschuddingen gehad, en ben altijd weer wakker geworden :Y)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:09

Misschien heel tegenstrijdig, maar hier even mijn ervaring.
Jaren geleden van pony gevallen, buiten bewustzijn geweest, bewusteloos op het paard gezeten zeker 5 minuten, ben hele stukken kwijt.. Hersenschudding dus :)
Thuis wist niemand het (alleen dat ik was gevallen), dus ik ben niet gewekt 's nachts. En ben ook gewoon doorgegaan met m'n leven zoals het toen was: school, paard, veel computeren.. Ik kan me niet herinneren dat ik klachten had en heb nu ook niets bijzonders als hoofdpijn oid. Zo kan het dus ook..
Note: ik ben raar en mijn lichaam ook. Grote kans dat ik de uitzondering op de regel ben hiermee ;)