Pil doorslikken, gevolgen/ ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Pil doorslikken, gevolgen/ ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:58

Hoi iedereen :)
Ik slik nu de pil microgynon 50, bevalt me super :)
alleen in de stopweek ben ik een bitch, ik jank alles bij elkaar, maak me overal druk om, voel me verrot, en ga zo maar door..
Nu heb ik een beetje geïnformeerd, en er kwam uit dat de pil door slikken en dan ( om het jaar/ halfjaar) ongesteld worden helemaal niet erg is, het gewoon een raar idee is voor de mens dat je niet ongesteld wordt.. Het zou ook niet schadelijk zijn of zorgen dat je onvruchtbaar wordt of minder vruchtbaar.. Ook zou het niet minder veilig zijn.. Ik vroeg me af of jullie hier misschien ervaringen mee hebben of wie dat ook doet?
Ik heb de informatie trouwens van een huisarts en een doktersassistente die zelf ook de pil door slikt.. :)
Ik wil niet de kans lopen om minder vruchtbaar of onvruchtbaar te raken, maar ik wordt ook gek van mezelf bij een stopweek..
Dus als het geen kwaad kan zie ik dit wel als een goede uitvlucht eigenlijk :)

_Fleurtjuhh_

Re: Pil doorslikken, gevolgen/ ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:02

Ik slik zelf de pil ongeveer 3 maanden door en dan een stop week.
Omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn en ik vermoed dat mn bloedarmoede deels daar vandaan komt.
Als je de informatie van je HA en assistente hebt, dan is dat echt wel betrouwbaar!
Zeker met jouw situatie zou ik het lekker doen!
En als je een doorbraak bloeding krijgt, dan gewoon een stopweek inlassen, dat is het beste, dan wilt de baarmoeder even een schoonmaak. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:03

Ik heb ooit eens in een vrouwenblad een artikel gelezen van een gynaecoloog (vrouwelijke) die zelf de pil doorslikte en 1x per kwartaal ongesteld werd. Zij gaf aan dat dit gewoon zonder gevolgen kan en dat heel veel personeel in het ziekenhuis dit ook doet, en soms ook wel 1x per jaar/half jaar ongesteld worden.

Mijn buurvrouw is huisarts en ook zij gaf bij de vorige buurtfeest aan dat ze ook 3 maanden lang de pil slikt en dan ongesteld wordt ( ook 1x per kwartaal dus)

Ik slik nu zo'n jaar/anderhalf jaar de pil langer door en ik word dus 1x per kwartaal ongesteld. Ik voel me er veel fijner bij en heb dus ook lang niet zo'n last van al die bijkomstigheden die ik normaal wel heb bij een menstruatie.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:03

Ik heb de pil denk ik zo´n 10 jaar doorgeslikt (microgynon 30). Nooit een probleem mee gehad. Was een tip van de gyneacoloog, kon volgens haar absoluut geen kwaad. Ik had ook (bijna) nooit een doorbraakbloeding of iets. Heb een paar keer een stopweek gehouden in al die jaren, maar ik geloof dat dat meer voor mijn eigen gevoel was.
En nu ben ik gelukkig al weer een paar jaar gestopt met de pil, was bijna direct weer regelmatig. Ik geloof niet dat de pil slikken nou zo goed voor je is (ben niet voor niets gestopt), maar als je het dan toch doet kun je net zo goed doorslikken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:05

Ik slik hem zelf al 2 jaar (ongeveer) door, helemaal geen last van. Heerlijk zelfs! Wel af en toe wat minidruppeltjes, maar dat is de volgende dag al weer weg. Ik slik trouwens microgynon 30 :)

Mijn moeder slikt de pil al vanaf haar 17/18e door, die heeft ook nooit last. Ze doet wel heel soms een stopweek. Ik niet, ik ben juist de pil gaan slikken omdat ik anders elke maand een week lang ziek in bed lag. Als ik nu mijn pil vergeet en hem niet meer optijd inneem dan word ik weer zo ziek, ik moet hem dus wel doorslikken :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:05

Geen enkel probleem. Er zijn dan echter wel andere merken beter voor geschikt geloof ik. Bij microgynon kan ik niet langer dan 2x doorslikken zonder doorbraak bloeding. Er bestaan speciale merken die voor doorslikken gemaakt zijn.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:06

ook hier een doorslikker, 3 maanden, dan stopweek. Inderdaad meer voor mijn eigen gevoel (hoeraa hoeraa ik ben nog steeds niet zwanger!!)
Nu heb ik weinig tot geen last van m'n menstruatie, dat scheelt ook. Ik vind 't vooral handig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:07

Ik slik Femodeen al 2 jaar door. Ik heb behoorlijk heftige bloedingen altijd en wordt soms een beetje ziek zelfs, dus ik mocht van mn gynaecoloog doorslikken. Nooit geen problemen. Bij femodeen heb ik nooit doorbraakbloedingen, bij andere pilsoorten wel.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:11

Ik slik de pil al ruim 16 jaar, in het begin braaf elke maand een stopweek... Ieder 5 jaar wisselen van pil. De laatste jaren eigenlijk nauwelijks, heel af en toe doe ik een stopweek... En zo goed als nooit doorbraak bloeding... Nu wordt ik niet meer ongesteld... Dat kan komen door lange gebruik van de pil... Ik ga mijn strips opmaken en dat stop ik met de pil, het zal mij benieuwen of de ongesteldheid weer terug komt...

eempiej

Ik heb een pil die juist helemaal geen stopweek heeft, en ik slik die dus ook altijd gewoon. En dan is het een verrassing of je wel of niet ongesteld wordt :') en ik dus gelukkig niet :)
Nog geen problemen mee gehad.

Anoniem

eempiej schreef:
Ik heb een pil die juist helemaal geen stopweek heeft, en ik slik die dus ook altijd gewoon. En dan is het een verrassing of je wel of niet ongesteld wordt :') en ik dus gelukkig niet :)
Nog geen problemen mee gehad.

Welke is dat dan? Ik ken wel de 24-4 maar dan heb je nog 4 stopdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:13

Slik ook al jaren door, ideaal :j
Heb in principe ook nooit doorbraakbloedingen, alleen bij hevige stress/spanning (bijv. als ik moet vliegen, vliegangst....dan heb ik wel ineens een paar drupjes daarna)
Heb ook Microgynon 30.

Heb het overigens nooit overlegd of zo.
De stopweek is niet nodig, maar is bedacht door de makers van de pil om het zo 'natuurlijk' mogelijk te laten lijken. (ze waren bang dat ze de pil anders niet aan de man, euh vrouw, kregen zonder stopweek)
Dus eigenlijk kunnen ze die hele stopweek prima afschaffen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-11 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:14

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:16

nooit last van het doorslikken gehad hoor..ik heb microgynon 30 en doe dat al sinds ik hem heb (zo'n 4 jaar nu) Als je eens een doorbraak krijgt las je een stopweek in en verder gewoon fijn doorgaan..ideaal!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:18

Met de Mirena of Implanon hebben bepaalde vrouwen immers ook geen menstruatie meer en die 'slikken dus ook altijd door'. Probeer het gewoon!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:20

Ik durf nooit zo goed meerdere keren achter elkaar door te slikken. Ik sla af en toe een maand over maar ben bang dat het de vruchtbaarheid beïnvloed of naja t moet er toch uit heb ik dan het idee? :+

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:22

Ik slik de pil ook altijd door, totdat ik een doorbraakbloeding krijg en dan stop ik wel een weekje. Dit gebeurt me 1x in het half jaar denk ik.
Kan absoluut geen kwaad. Ik vind het echt heerlijk dat ik bijna nooit ongesteld ben! :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:24

Suusoi schreef:
Ik slik de pil ook altijd door, totdat ik een doorbraakbloeding krijg en dan stop ik wel een weekje. Dit gebeurt me 1x in het half jaar denk ik.
Kan absoluut geen kwaad. Ik vind het echt heerlijk dat ik bijna nooit ongesteld ben! :j

gefeliciteerd *\o/*

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:27

Ik heb oook de tip gekregen van de huisarts om hem 3 maanden door te slikken en dan een stopweek :).
Alleen ''mis'' ik het ongesteld zijn, nouja ik vind het vreemd als ik het een tijd niet wordt

juudii5

Re: Pil doorslikken, gevolgen/ ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:28

Ik gebruik nu zn 10 jaar de pil en slik ook 2 maanden door..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:28

Ik slik hem ook door. Gewoon omdat ik een schijthekel heb aan ongesteld zijn :') Eerst heb ik wel een paar keer van pil moeten wisselen, omdat ik doorbraakbloedingen kreeg, maar nu heb ik een goede.
Ik kan er serieus niet bij dat niet iedereen de pil doorslikt. Ik kan het iedereen aanbevelen :D

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:29

De pil kun je in principe zonder enige problemen jaren door slikken. Let wel, de pil zijn hormonen en die zijn niet goed voor je lijf maar dat is een ander verhaal.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:31

Ik word maar een keer in de 3 maanden ongesteld, slik hem altijd door. Ik bloedde nog net niet dood als ik een stopweek had, ongelofelijk hoe veel er uit kwam, gepaard met hevige buikkrampen. Ik was het zó zat dat ik besloten heb hem 3 maanden door te slikken. Heb nu nergens last van, geen buik kramp, geen hevige bloedingen en een zéér goed humeur :D
Toen een vriendin van mij dat moest van de dokter zei ik dat het echt onverantwoordelijk was en ik haar geval hielp het ook niet (te veel hormonen in haar lichaam). Maar mijn lichaam laat mij gewoon zien dat ik het aan kan en als je het goed na vraagt kan het prima.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:33

ik slik de pil ook door. Voor mijn eigen gevoel heb ik soms een stopweek, maar ik word echt heel ziek als in ongesteld word. (lees: 1e dag: overgeven, kan niks binnenhouden en hevige buikpijnen, 2e dag niet meer overgeven, maar wel echt hevige buikkrampen, 3e dag iets minder, 4e dag weer, etc. De 7e dag is het vrijwel over) meestal was ik ook meer dan 7/8 dagen ongesteld.
Dus ik aanbid de pil haha.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:40

moonsparkle schreef:
Ik durf nooit zo goed meerdere keren achter elkaar door te slikken. Ik sla af en toe een maand over maar ben bang dat het de vruchtbaarheid beïnvloed of naja t moet er toch uit heb ik dan het idee? :+

Op het moment dat er een eitje rijpt komen er stoffen vrij die ervoor zorgen dat de baarmoeder een geschikte wand maakt (dat wil zeggen veel bloedvaten etc) eitje komt vrij, wordt niet bevrucht, sterft af, en daardoor komen er weer stoffen vrij die ervoor zorgen dat de baarmoeder zich opschoont en de geschikte wand dus eruit gooit inclusief al die bloedvaten etc.

De pil voorkomt dus dat er een eitje kan rijpen en daardoor maakt je baarmoeder ook geen "wand" aan.
tenminste zo heb ik altijd begrepen, correct me if I'm wrong...