Enorme last van Hoofdpijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Enorme last van Hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:30

Hallo,

Ik heb behoorlijk vaak hoofdpijn, vooral de laatste tijd. Het is altijd op 1 plek (rechts), en als ik hoofdpijn
heb merk ik dat ik mijn ogen (vooral mijn rechteroog) moeilijk kan ontspannen. Waardoor het eigenlijk
alleen maar erger word. Gisteren bijvoorbeeld kon ik amper lopen van de pijn omdat elke stap door mijn
hoofd bonkte.
De ene keer heb ik het al een beetje als ik uit bed kom, de andere keer begint het op school.
Ook ben ik de laatste tijd enorm wagenziek.

Heb ik Migraine? Of is het iets anders? Ik begin het langzamerhand best eng te vinden..

Ieder idee of tip is welkom, ik hoor het graag!
Groetjes Lotte

Anoli

Re: Enorme last van Hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:35

Dit klinkt inderdaad als een vorm van migraine. Heb je de laatste tijd veel spanningen? Eet of drink je een bepaald product erg veel?

Ik zelf heb laatst van migraine als gevolg van spanningen, mijn vader had altijd migraine als gevolg van teveel melk drinken ( elke werkdag 1 liter melk, nu hij dit terug heeft gedraait naar 1 beker per dag is het weg)

Ga naar je huisarts en laat het gewoon onderzoeken, hij/zij kan bekijken of het migraine is of een andere vorm van hoofdpijn, of misschien wel een hele andere oorzaak heeft.
En niet gelijk bang worden hoor, migraine is vervelend, pijnlijk, en kan je leven beïnvloeden maar vaak is er wel een goede oplossing.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:38

Oke dankje.
nee niet meer dan normaal, dus daar zal het niet aan liggen.
En ik zou niet weten wat ik te veel drink dat ik er hoofdpijn van krijg. Ik drink vooral water en Chrystal Clear.

Tja bang, niet alleen omdat ik misschien migraine heb, maar misschien zit er wel een tumor ofzo..
ja ik praat me de engste dingen aan als ik pijn heb.. :o

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:39

Wij kunnen je niet vertellen waar je precies last van hebt, maar ik herken de symptomen wel.
Ben je ook verkouden toevallig? Als ik snotverkouden ben, mijn hoofd als een gek bonkt (en vooral als ik loop, opsta of van bukkende houding weer rechtop wil gaan staan) én ik last van mijn ogen heb.. kan ik er vergif op in nemen dat het weer tijd is voor mijn jaarlijkse voorhoofdsholte-ontsteking. Hier heb ik regelmatig last van.

Gewone constante bonkende koppijn herken ik ook, maar dan heb ik daarbij ook wel eens vage vlekken voor mijn ogen en lichtelijk dubbel zien. Dit heb ik sinds ongeveer een half jaar erbij, maar mijn huisarts is bekend met de rest van mijn familie; stuk voor stuk rond mijn leeftijd kregen ze migraine.
Daar heb ik dus nu ook medicijnen in poedervorm voor. Als ik ze op tijd inneem (als ik het voel opkomen) en gewoon even ga liggen is het zo over. Maar bij te laat innemen of gewoon stug doorgaan terwijl ik heb geslikt, wordt het des te erger (of heel erg vermoeid, bijwerking). En dat is absoluut niet fijn.

Oh, enne.. bonkt je héle hoofd, of op één constante plek?

Wagenziek heb ik trouwens nooit last van gehad.

Ga naar een arts!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:43

ja , ik ben al ruim 2 weken verkouden, toevallig daar net ook een topic over gemaakt omdat ik met
2 verschillende dingen zat: [MW] Moeten mijn Amandelen er uit?
Het bonken vaak mijn hele voorhoofd, maar het hoofdpijn eigenlijk altijd rechts, bij mijn voorhoofd.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:46

Dan zou ik een voorhoofdsholte-ontsteking niet gelijk uitsluiten. Heb er haast ieder jaar weer ervaring mee en ik kan er goed ziek van zijn! Zeker omdat ik dan gauw een 3 of 5 daagse Antibiotica kuur voorgeschreven krijg en ik daar niet goed tegen kan. (Ontzettend misselijk en buikpijn).. maar het is het enige wat bij mij helpt. Dan ben ik er binnen een week vanaf.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:48

Cynn_x schreef:
Dan zou ik een voorhoofdsholte-ontsteking niet gelijk uitsluiten. Heb er haast ieder jaar weer ervaring mee en ik kan er goed ziek van zijn! Zeker omdat ik dan gauw een 3 of 5 daagse Antibiotica kuur voorgeschreven krijg en ik daar niet goed tegen kan. (Ontzettend misselijk en buikpijn).. maar het is het enige wat bij mij helpt. Dan ben ik er binnen een week vanaf.

is dat gevaarlijk? want ik heb de hoofdpijn nu dik 3 dagen achtermekaar aan. Gisteren op zijn ergst.
En daarvoor om de paar dagen.
Maar ik ga denk ik morgen naar de HA :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:53

Gevaarlijk? Nee hoor.. anders was ik inmiddels wel aan het einde van mijn Latijn hoor, zo vaak heb ik het al gehad.. hihi. Je gaat er niet dood aan, wees gerust. :) Geloof de laatste 5 jaar ieder jaar standaard met 1x dat ik het 2x had in hetzelfde jaar, vooral in de winter krijg ik het.

Maar antibiotica is best wel sterk spul en niet iedereen kan er even goed tegen zeg maar.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:55

oke, nou we zullen zien. als ik daadwerkelijk dat heb hoop ik dat ik de antibiotica wel aan kan,
anders blijft er niets van de vakantie over :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:59

Haha, dat hoop ik voor je!
Er zijn ook zat mensen die een speciale neusspray krijgen, maar dat sloeg bij mij allemaal gewoon niet aan. Ook geneest het met voldoende rust en veel stomen 'vanzelf' na een tijdje. Maar ik was er gewoon echt wekenlang ziek van met koorts erbij, dus antibiotica is voor mij (helaas) de enige oplossing. Wie weet heb jij wel veel meer mazzel! :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:10

Migraine is heel goed te behandelen, maar als je er niets aan doet kan het echt weken doorgaan. Ik vergat vroeger als ik naar ponykamp ging altijd mijn medicijnen mee te nemen en ik kreeg standaard de tweede dag migraine. Het duurde meestal een week of twee voordat de leiding erachter kwam dat ik me echt niet aanstelde en dan werden er eindelijk de juiste medicijnen gehaald, snap ook wel dat ze een kind met hoofdpijn niet meteen hele zware medicijnen willen geven.
Bij ons in de familie hebben ze allemaal migraine en het begon bij iederen rond 11 of 12 jaar oud. Een paar van mijn broers moeten zelfs dagelijks medicijnen gebruiken om de aanvallen tegen te houden en dan nog liggen ze geregeld plat.
Ik heb nu migrafin en dat werkt redelijk, je wordt er alleen zo ontzettend moe van als je het inneemt. Ik probeer zoveel mogelijk spanningen en eten waar ik niet tegen kan te vermijden. Bij mij is dat kaas, pasta's, vet eten, drop, kauwgum, cola light, koffie, alles waar caffeine in zit, aardappelen en bepaalde fruitsoorten. Toch heb ik door de stress vaak nog wel aanvallen, maar met de medicijnen is het onder controle te houden.
TS ik zou gewoon eens langs je huisarts gaan en vragen of je medicijnen tegen migraine mag proberen, als het werkt ben je iig van die vervelende hoofdpijn af.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:13

InekeH87 schreef:
Migraine is heel goed te behandelen, maar als je er niets aan doet kan het echt weken doorgaan. Ik vergat vroeger als ik naar ponykamp ging altijd mijn medicijnen mee te nemen en ik kreeg standaard de tweede dag migraine. Het duurde meestal een week of twee voordat de leiding erachter kwam dat ik me echt niet aanstelde en dan werden er eindelijk de juiste medicijnen gehaald, snap ook wel dat ze een kind met hoofdpijn niet meteen hele zware medicijnen willen geven.
Bij ons in de familie hebben ze allemaal migraine en het begon bij iederen rond 11 of 12 jaar oud. Een paar van mijn broers moeten zelfs dagelijks medicijnen gebruiken om de aanvallen tegen te houden en dan nog liggen ze geregeld plat.
Ik heb nu migrafin en dat werkt redelijk, je wordt er alleen zo ontzettend moe van als je het inneemt. Ik probeer zoveel mogelijk spanningen en eten waar ik niet tegen kan te vermijden. Bij mij is dat kaas, pasta's, vet eten, drop, kauwgum, cola light, koffie, alles waar caffeine in zit, aardappelen en bepaalde fruitsoorten. Toch heb ik door de stress vaak nog wel aanvallen, maar met de medicijnen is het onder controle te houden.
TS ik zou gewoon eens langs je huisarts gaan en vragen of je medicijnen tegen migraine mag proberen, als het werkt ben je iig van die vervelende hoofdpijn af.

Ja die heb ik ook. En ik word er ook ontzettend moe van.. voel me dan echt helemaal wegzakken :=

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:18

Ja is echt niet grappig. Ik krijg migraine aanvallen gelukkig meestal 's avonds en dan heb ik mooi een excuus om vroeg naar bed te gaan. Dat doe ik toch meestal wel als ik migrafin neem. Af en toe probeer ik wakker te blijven, maar ik kan dan niet veel meer dan lam op de bank hangen :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 14:28

vanochtend naar de dokter geweest en blijk een voorhoofdsholte-ontsteking te hebben.
antibiotica gekregen en hoop dat het een beetje aanslaat :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:35

Dus toch!

Veel sterkte meis, lekker rustig aandoen!