Toch maar even eerst de mening en ervaringen van bokt vragen.. wil al tijdje naar de huisarts, maar omdat ik verhuisd ben is het allemaal wat lastig en hoop ik eerst op wat ervaringen van jullie kant
(huisarts wordt overigens wel morgen gebeld!) Het is nu alweer dik 8 weken geleden dat ik ongesteld ben geweest.
Voor veel mensen is dit heel lang en meteen alarmfase rood (euh, in dit geval dus niet
) maar voor mij is dat eigenlijk een hele normale zaak. Ik ben namelijk ontzettend onregelmatig ongesteld, ben al vaak bij de huisarts geweest, lichtere pil gehaald, super strikt pil-schema gevolgd (binnen hetzelfde uur elke dag) etc. Periodes enig sinds regelmatig geweest, maar ik ben ontzettend gevoelig voor stress (= kilo's vliegen eraf) en dit speelt ook een enorme rol in mijn cyclus. In het begin van de overstap naar de lichte pil dubbel veilig gedaan, nu al een hele tijd niet meer, maar ben altijd erg bang en daarom ook altijd een test gehaald als ik twijfelde of me "anders"voelde.
Denk dat ik, als ik nu naar mezelf kijk, echt heel strikt ben en heel weinig risico loop op een (nu ongewenste) zwangerschap. (overigens heb ik een vaste partner, weet niet of dat er toe doet)
Vorig jaar en jaar daarvoor ben ik een half jaar niet ongesteld geweest, ondanks dat ik 3 maanden gestopt was met de pil en daarna (op aanraden van de HA) weer begonnen ben (om dat uit te proberen). Ik was niet zwanger gelukkig, maar dit was wel een periode waar ik enorm veel stress heb gehad en waarschijnlijk lag het daar aan.
Maar nu, ik zit beter in m'n vel dan ooit , heb minder stress en depressies dan voorheen en weer ben ik best een lange periode over tijd. 2 testen gedaan (week tussentijd) beide negatief. Ik zit met de handen in het haar en ik weet niet wat te doen en denk continu aan de gevolgen ervan (denk aan: misschien ben ik wel onvruchtbaar geworden).
Nu al 8 weken niet meer aan de pil..
Mijn levenswijze heeft soms kanten die het misschien kunnen beinvloeden (veel roken, en andere middelen), maar kan dit de oorzaak zijn? ervaringen?
Zijn er meiden hier die dit ook hebben en wat was na onderzoek het resultaat en oorzaak? hoe werd je wel weer ongesteld en hoe is je cyclus nu? regelmatig geworden> hoe?
Mijn arts had het erover op een opwekker te proberen, maar dit schijnt gepaard te gaan met grote risico's als je een kinderwens hebt in de toekomst. Dit wil ik dus niet,.
Is het zo dat bloedtesten kunnen aanwijzen dat je zwanger bent terwijl gewone huistest tot 2 keer toe negatief test (gebruik ClearBlue Digitaal> zonder tijds-aanduiding)
Ik hoor graag ervaringen van mensen die ook onregelmatig zijn of een vergelijkbare situatie hebben gehad, ongeacht of ze toch zwanger zijn of niet..
DANK!

Ik zou het wel raar vinden, maar ik ga er maar vanuit dat ik een maand overgeslagen heb. Als ik volgende maand geen menstruatie krijg ga ik toch ook naar de huisarts.