Weken overtijd, negatieve test, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Weken overtijd, negatieve test, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:42

Hai!

Toch maar even eerst de mening en ervaringen van bokt vragen.. wil al tijdje naar de huisarts, maar omdat ik verhuisd ben is het allemaal wat lastig en hoop ik eerst op wat ervaringen van jullie kant :o (huisarts wordt overigens wel morgen gebeld!)

Het is nu alweer dik 8 weken geleden dat ik ongesteld ben geweest.
Voor veel mensen is dit heel lang en meteen alarmfase rood (euh, in dit geval dus niet ;) ) maar voor mij is dat eigenlijk een hele normale zaak. Ik ben namelijk ontzettend onregelmatig ongesteld, ben al vaak bij de huisarts geweest, lichtere pil gehaald, super strikt pil-schema gevolgd (binnen hetzelfde uur elke dag) etc. Periodes enig sinds regelmatig geweest, maar ik ben ontzettend gevoelig voor stress (= kilo's vliegen eraf) en dit speelt ook een enorme rol in mijn cyclus.
In het begin van de overstap naar de lichte pil dubbel veilig gedaan, nu al een hele tijd niet meer, maar ben altijd erg bang en daarom ook altijd een test gehaald als ik twijfelde of me "anders"voelde.

Denk dat ik, als ik nu naar mezelf kijk, echt heel strikt ben en heel weinig risico loop op een (nu ongewenste) zwangerschap. (overigens heb ik een vaste partner, weet niet of dat er toe doet)

Vorig jaar en jaar daarvoor ben ik een half jaar niet ongesteld geweest, ondanks dat ik 3 maanden gestopt was met de pil en daarna (op aanraden van de HA) weer begonnen ben (om dat uit te proberen). Ik was niet zwanger gelukkig, maar dit was wel een periode waar ik enorm veel stress heb gehad en waarschijnlijk lag het daar aan.

Maar nu, ik zit beter in m'n vel dan ooit , heb minder stress en depressies dan voorheen en weer ben ik best een lange periode over tijd. 2 testen gedaan (week tussentijd) beide negatief. Ik zit met de handen in het haar en ik weet niet wat te doen en denk continu aan de gevolgen ervan (denk aan: misschien ben ik wel onvruchtbaar geworden).

Nu al 8 weken niet meer aan de pil..

Mijn levenswijze heeft soms kanten die het misschien kunnen beinvloeden (veel roken, en andere middelen), maar kan dit de oorzaak zijn? ervaringen?
Zijn er meiden hier die dit ook hebben en wat was na onderzoek het resultaat en oorzaak? hoe werd je wel weer ongesteld en hoe is je cyclus nu? regelmatig geworden> hoe?

Mijn arts had het erover op een opwekker te proberen, maar dit schijnt gepaard te gaan met grote risico's als je een kinderwens hebt in de toekomst. Dit wil ik dus niet,.

Is het zo dat bloedtesten kunnen aanwijzen dat je zwanger bent terwijl gewone huistest tot 2 keer toe negatief test (gebruik ClearBlue Digitaal> zonder tijds-aanduiding)

Ik hoor graag ervaringen van mensen die ook onregelmatig zijn of een vergelijkbare situatie hebben gehad, ongeacht of ze toch zwanger zijn of niet..

DANK!
Laatst bijgewerkt door muiszje op 27-04-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Re: Weken overtijd, negatieve test, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:44

Ik had dit ook, was wel zwanger trouwens.
Zelfs de echo was de eerste keer negatief bij mij :=

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:46

wanneer werd er wel duidelijk dat je toch echt zwanger was? hoelang heeft dat geduurd en waardoor kwam je er uiteindelijk achter?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:09

Ik heb dat ook weleens meegemaakt maar was toch echt niet zwanger. Dat was jammer, want ik probeerde het wel te worden. Ze noemden het bij mij toen PCO, maar dat bleek het later toch niet te zijn. Gewoon onregelmatig ongesteld geweest. Ik moet zeggen dat ik pas een hele poos na de geboorte van en het stoppen met bv geven aan mijn jongste, ineens heel regelmatig werd. Iedere 30 dagen, kun je de klok op gelijkzetten.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:39

ik heb PCO opgezocht, 9 van de 10 symptomen die daar aan verbonden kúnnen worden heb ik niet (alleen hyperpigmentatie> maar dit is ook te wijten aan eczeem-zalfjes, stress en sowieso moeilijkere getinte huid), maar ik zal het morgen wel even ter sprake brengen bij de HA, gezien er natuurlijk wel een kans is. dank voor de info :)
nu wel gelukt met zwanger worden ;)?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:40

Oooh ja, dat is inmiddels 3x gelukt :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:48

ik heb weleens gehoord dat clear blue heel vaak foute uitslagen geeft. Zelf geen ervaring, nog nooit een test gemaakt, ook hoef ik nog niet zwanger te worden :+

ik ben altijd heel regelmatig geweest dus kan geen ervaringen delen met je. Wel heel rot voor je dat je zo onregelmatig bent zeg!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:44

Kruidvat testen schijnen het meest accuraat te zijn, en anders urine of bloedtest via de HA. Sommige mensen maken weinig HCG aan (zwangerschapshormoon).

Roken heb ik zelf geen ervaring mee, maar het is zover ik weet algemeen bekend dat roken ervoor kan zorgen dat je verminderd vruchtbaar bent.

Al je andere vragen heb ik geen antwoord op, succes met verder uitzoeken.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:49

Je zegt dat je nu weinig stress hebt, maar ik kan me voorstellen dat de zorgen die je je nu maakt ook voor behoorlijk wat stress zorgen, waardoor het juist nog langer uitblijft.

Naar de huisarts gaan lijkt me sowieso een goed idee.

Ik heb trouwens ook weleens gehoord dat Clearblue niet bij iedereen even betrouwbaar is. De Kruidvat testen zijn echt heel goedkoop en schijnen de beste te zijn.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:57

Even bij de HA bloed laten prikken weet je het zo.
Zwangerschapstesten zijn niet betrouwbaar omdat ze reageren op een hormoon (HCG)dat maar een bepaalde periode meer aanwezig is dan normaal. Als een test ja zegt is het 100% ja, maar als hij nee zegt, is er toch kans op ja (want dat stofje is dan al 'verdwenen/minder')
Dus bloedtestje en je bent er zo achter :)

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:05

Ik weet niet hoe je lichaamsomvang is hoor, maar ik weet wel dat bij hele lichte vrouwen de menstruatie uit kan blijven. Dit zie je ook vaak bij vrouwen met anorexia. Je
Hoeft trouwens geen anorexia te hebben voor uitstel van
Menstruatie. En inderdaad ook stress en gewichts schommelingen kunnen heel goed je menstruatie beïnvloeden. Misschien voor de zekerheid ook een ander soort test proberen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:12

Maar je bent gestoptmet de pil? Ik werd na het stoppen met de pil ook niet meer ongesteld.
Na een half jaar naar de dokter, want vanaf toen wilde we wel graag kinderen. en uiteindelijk na een half jaar zwanger.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:07

ik ben best licht inderdaad, maar ook klein (1.63) mijn gewicht schommelt in "goede" periodes tussen de 50 en 52, bij veel stress etc richting de 48.

Stress door deze situatie kan inderdaad meespelen, nog niet aan gedacht! :)

Hmm, ik dacht altijd dat als je stopt met de pil je juist weer meer ongesteld zou worden en heviger.. is dus niet zo?
Ik word wel gerust gesteld door jouw ervaring Nell_, dat je toch nog zwanger bent geworden, erg fijn toekomstpersectief..!

Ik heb vanmiddag inderdaad de kruitvat test gehaald, die ga ik vanavond om morgen nog eens proberen, en eindelijk de huisarts bellen :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:00

Ongesteld worden hoeft niet nee. Mijn eierstokken waren lui omdat ik zo vroeg (15 jaar) met de pil was begonnen. Nog voor mijn cyclus regelmatig was. Dat was ook de reden dat ik aan de pil ging.
Geen idee hoe het gaat lopen na mijn zwangerschap.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:42

kruitvat test gisteren al gedaan, weer negatief.. opluchting wel. helaas kreeg ik de HA niet te pakken, morgen weer.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:47

ik zeg naar de HA voor een bloedtest, die is nauwkeuriger dan een huistuinkeukentest :j

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:53

Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus, maar nu sinds de eerste keer een week overtijd. Ik heb wel een hele week zeurende menstruatiepijn gehad en dacht dus elke keer dat het door zou komen, maar dat was niet het geval :n Ik zou het wel raar vinden, maar ik ga er maar vanuit dat ik een maand overgeslagen heb. Als ik volgende maand geen menstruatie krijg ga ik toch ook naar de huisarts.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:23

Stress?? onbewust ??, Ik ben altijd onregelmatig geweest. gestopt met pil bijna een jaar geduurd voordat het weer goed was dus netjes op tijd zelfs in die periode soms een stop gehad van 2 maanden.. dit is normaal bij het stoppen van de pil.. ook nagevraagd aan de dokter.. i.v.m kinderwens..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:52

Ik herken wel heel veel. Na het stoppen met de pil (kinderwens) direct regelmatige cyclus, geen problemen. Tot na een aantal maanden de menstruatie uitbleef. Testen negatief, zowel thuis als bij HA. Afwachten maar. Na 3 maanden hevig bloedverlies, naar HA, test nog steeds negatief, medicijnen om bloeding te laten stoppen. Kuurtje klaar, ik liep gelijk weer leeg. Weer terug naar HA, weer test en die was plotseling wel positief. Zwanger? Miskraam? Buitenbaarmoederlijke zwangerschap (EUG)? De volgende dag zat ik in het zkh en uiteindelijk bleek het een EUG te zijn in vergevorderd stadium.
Ik reageerde niet op urinetesten, alleen bloedtesten.

Na jaren van dokteren en 13 miskramen ben ik gestopt met alle behandelingen. Mijn stipte cyclus was ik 7 jaar geleden volledig kwijt (wrs stress) en ik bleek niet meer tegen de pil te kunnen. Sindsdien heb ik een Mirena; niet als anticonceptie want ik bleek onvruchtbaar maar als regulatie. Nu kan ik er weer de klok op gelijk zetten en het is een stuk lichter geworden.

Urinetesten zijn gewoon niet betrouwbaar, alleen de bloedtesten.