Na even twijfelen wil ik toch graag mijn verhaal kwijt.. wie weet herkent iemand iets, of zijn er tips en trucs, dingen welke ik extra uit kan laten zoeken of aan artsen kan vragen.
Ik loop momenteel bij de reumatoloog welke me heeft doorverwezen naar de internist, omdat hij het niet meer weet.
Om maar even in lijstjes te werken om niet hele verhalen te schrijven, ik heb last van de volgende klachten:
- allergie: ik ben een vreselijk allergie type: zonnenallergie, hooikoorst, voedselintolerantie en voedselallergie, allergisch voor wol en verschillende dieren.
- gewrichtsontstekingen sinds anderhalf jaar. Dat begon met 13 x keelontsteking en vervolgens verwijderen van mn tonsillen, Nu zijn inmiddels mn handen/ polsen en ellebogen ontstoken in bijna alle gewrichten. Ook zijn de aanhechtingen van mn spieren ontstoken. Bloedonderzoek is er al meerderen keren gedaan, komt uit dat ik enorm hoog aantal witte bloedlichaampjes heb (logisch bij ontstekingen) en dat mijn bezinking niet goed is, voor de rest is alles in orde. Ik heb veel pijn aan mijn handen en polsen, ik kan mijn vingers niet meer strekken en heb veel spierpijn en kramp. Daarnaast heb ik ook leverontsteking in mindere mate.
ik heb qua medicatie nu 6 weken 3x per dag 50 mg diclonefac gehad wat in de eerste twee weken aardig hielp, maar daarna niet meer. Nu dagelijks 90 mg etoricoxib wat helemaal niets doet. Ibuprofen werkt in overdosis nog gewoon het beste tegen de pijn. Ik heb ook tijdelijk prednison gehad maar viel ervan flauw, dus dat was geen optie. Daarnaast heb ik een te lage bloeddruk wat nog wel eens problemen oplevert met bepaalde medicatie.
Mijn reumatoloog dacht eerst aan fybromyalgie, maar ik mis bepaalde klachten en omdat mijn reumafactor negatief is zegt hij weinig voor me te kunnen doen. Wel kwam er uit veelvuldig bloedonderzoek naar voren dat ik zeer waarschijnlijk twee jaar geleden een streptokokken infectie heb opgelopen en de keelontsteking hier nawerking van zou kunnen zijn. Echter kan hij mijn huidige leverontsteking en alle gewrichtsontstekingen niet verklaren. Na nu 6 weken diclofenac en nieuw bloedonderzoek zijn de uitslagen zelf slechter als voor de ontstekingsremmers . Nu verdenkt hij me echter van acromegalie, waarvoor ik nu opnieuw ben doorverwezen naar de internist.
Om er niet een ellenlang verhaal van te maken houd ik het even hierbij.. Vragen staat natuurlijk vrij
Ik ben heel benieuwd of er bokkers zijn die mijn verhaal herkennen en of er bokkers zijn met acromegalie en hun bijbehorende klachten. Alvast bedankt!