Mijn vraag is eigenlijk of er meer bokkers met het syndroom van tietze?
Miscchien kunnen we tips uitwisselen.
Fred_Kroket
Geplaatst: 27-04-11 13:14
Wat een nare aandoening! Ik heb het zelf niet maar heb er toevallig van gehoord vanwege mijn studie (logopedie) Misschien kun je nu vertellen wat jij al doet dan heeft een ander er ook alvast iets aan!
Sterkte!
Guinevere
Geplaatst: 27-04-11 14:32
Ik had het, maar met de jaren heb ik er steeds minder last van. Toen ik een tiener was voelde het soms echt alsof ik een hartaanval had, zo'n scherpe pijn dat ik bijna geen adem meer kreeg. Ik ging dan altijd liggen (of als dat niet kon zitten), niet praten en heel rustig adem halen. Verder heb ik er nooit iets aan gedaan.
Guinevere ik heb er momenteel ook onwijs veel last van. Maar wat ik ook doe het werkt niet. Ik zit rustig te ademen en het blijft steken. Had jij het ook dat het meer naar boven komt als je stress had.
ik denk dat ik er last van heb. ben er alleen niet mee bij de dokter geweest dus benn niet 100% zeker. heb sinds ik zwanger ben flink pijn aan mijn borstbeen als als ik moet niezen, hoesten of vooroverbuig is het helemaal pijnlijk. Had het al vroeg in de zwangerschap dus van druk was toen nog geen sprake
ik krijg een hele harde steek in mijn borstbeen. Met niezen helpt het als ik iets achterover ga leunen. Ook als ik buk om iets te pakken dan komt er druk op en dan doet het ook erg pijn.
bij mij komt en gaat het, kan er geen touw aan vast knopen, maar dat hoort er bij geloof ik. ik schrik er ook elke keer van ,als ik zo'n steek krijg, hou mijn gezicht dan ook niet in de plooi, mijn collega kent het inmiddels, vraagt dan "is het weer zover?!"
gelukkig heb ik er niet zo heel veel last van, alleen als ik te weinig weerstand heb. voorheen kwam het ook bij stress, maar dat is gelukkig minder.
als het komt dan heb ik sterke steken in mijn borst been, wordt zwart voor mijn ogen, begin te hyperventileren en naar adem te snakken. meestal gaat het met liggen en lang uitstrekken over. gelukkig is het alweer een tijd geleden.
Beertje1983
Geplaatst: 17-05-11 08:30
Ik vraag me af of ik Tietze heb. Sommige dingen zijn heel herkenbaar, sommige dingen niet. Heb nu sinds ruim een jaar een bobbel onder m'n linkerborst. Net naast m'n borstbeen. Het is daar heel gevoelig. In de loop van de dag wordt het dikker en na inspanning helemaal. Er is 2x een echo van gemaakt (vetweefsels, u kunt weer naar huis) een röntgenfoto van m'n borstkas, een MRIscan en bloed geprikt. Alles was goed. Heel fijn natuurlijk, maar de pijn blijft. 3 Maanden geleden eindelijk door gestuurd naar een orthopedisch manueel therapeut omdat de pijn ook uitstraalde naar m'n rug. Die heeft 3 wervels recht gezet en 5 ribben (dit is waarschijnlijk scheef gaan staan na een behoorlijke val van een paard waarbij ik mijn enkel brak) In eerste instantie hielp het, nog een keer terug geweest omdat de pijn niet helemaal weg was, maar alles stond goed. Moest wel wat afvallen, dat zou ook helpen. Nou ben ik sinds 2 weken aan het sporten in de sportschool... En nu is de pijn terug. Ben vorige week woensdag geweest, donderdag de hele dag kramp gehad en vanaf vrijdag was de pijn er weer.
Ik heb meestal geen steken. Het is alsof iemand de hele dag op een blauwe plek drukt. Het straalt uit naar mijn borst, schouder en arm. HEt is erger bij stress, menstruatie en inspanning. Volgens de dokter is het geen Tietze omdat het niet op m'n borstbeen zit, maar als ik op de site http://www.tietze.nl lees, hoeft dat echt niet altijd het geval te zijn. Word er een beetje moe van dat er geen diagnose gesteld kan worden. Zou een stuk makkelijker zijn om te kunnen verklaren dat ik een dag niet kan werken.
Ik heb hier helaas ook last van. Ik kreeg het een paar weken geleden te horen toen ik bij mijn huisarts was, en ik moet zeggen dat het echt ontzettend veel pijn doet! En niks werkt ook bij mij....