Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Priscilla__ schreef:Hmm dat ziet er niet fijn uit nee.. En kunnen speciale beugels niet helpen om dat te voorkomen? Echt zo vaag, ik heb hier m'n verhaal snel eventjes verteld. Gisteren op het werk kreeg ik zo last van me polsen ze zijn nu nog steeds rood.. Echt ik snap het niet het verband dat het weer beter wordt en ik weer erge last krijg van m'n hypermobiliteit..
Gothic_TeZZy schreef:Hier ook een (onder andere) hypermobiliteits-victim![]()
Zodanig dat ik ook van die vage slangenmens fratsen kan uithalen maar ook dat als ik niet uit kijk m'n gewrichten uit de kom schieten.
Wat 'helpt' is je spieren te versterken waardoor die het werk van je banden (die te lang zijn) over kunnen nemen. Dat kost training en soms, doordat je zo gewend bent iets op manier 1 te doen, moeite. Bij mij werd gezegd, opnieuw leren lopen.. Als ik niet nadenk bij het lopen dan val ik inderdaad naast m'n enkels en last van knieen en heupen die pijn gaan doen. Bij de 'juiste' manier van lopen heb ik daar geen last van.
Maar dat kost wel moeite, veel herhalen.![]()
Wat betreft rijden kun je stevige laarzen nemen bij je enkels (dus hard leer) dan kun je er niet snel 'naast zakken', maar er zijn ook beugels die mee veren zodat je enkel dat minder hoeft te doen (Bij mij helpen die niet, maar dat is bij iedereen verschillend).
Een brace kan helpen maar wat je dan krijgt is vaak dat je spieren verzwakken en je dus altijd een brace moet houden, als je juist je spieren traint en sterker laat worden heb je geen brace nodig (tenzij de fysio zegt van wel natuurlijk, er zijn zoals altijd wel uitzonderingen voor wel een brace).
corientjuhh schreef:Tegen mij werd gezegd dat het niet op een scan te zien was