Opengeschuurd tussen mijn benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Opengeschuurd tussen mijn benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:53

Beetje genant maar ik ben vast niet de enige.
Met dit weer heb ik er ontzettend last van dat ik tussen mijn benen (de binnenkant van mijn benen helemaal bovenaan bij de rand van het ondergoed zo ongeveer) helemaal opengeschuurt ben tot een punt waar het begint te ontsteken en continue vocht uit loopt. Nogal een pijnlijk geintje, zeker als je de hele dag loopt voor je werk.

Nou vraag ik mij dus af: Hebben jullie hier ook last van en zo ja, hoe voorkom je dit probleem?

Thanks!

MamaMiesje

Re: Opengeschuurd tussen mijn benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:54

Niet met blote benen lopen :) Dus ook als je een rok aan hebt : of een panty of een klein kort broekje met pijpjes.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:55

Ik heb er nu geen last van, maar ik heb er altijd last van in de winter, bij het voetbal.
Dan is dit droog, en dan kou, en dan schuur ik dat ook kapot, ik doe er dan vaseline op.
Misschien dat jij er ook iets van een zalfje op moet doen, ik zou geen vaseline doen, voor als je het heel de dag nodig hebt, maar is het echt een kwestie van droge huid, of juist schuren door het zweten?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:55

Kort broekje met pijpjes. :j
Of een legging komen en deze kort af knippen en om laten zomen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:56

Mja ik draag dus altijd een spijkerbroek... Dus met blote benen is er geen sprake van

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:56

Iris82 schreef:
Kort broekje met pijpjes. :j
Of een legging komen en deze kort af knippen en om laten zomen.

Oh dat is misschien een idee..

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:56

Ik heb wel regelmatig dat ik onderhuidse ontstekingen in m'n liezen heb, ook erg vervelend en pijnlijk....
Ik neem aan dat je die plekken hebt waar het elastiek van je onderzoek zit?
Wat kan helpen is geen ondergoed dragen, sowieso 's nachts. Vooral rokken of harembroeken en ondergoed met iets langere pijpjes, dan kan het elastiek niet gaan afknellen.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:57

Dit ken ik maar al te goed en ik heb dan ook vaak exceem op mijn boven benen. Ik draag eigenlijk alleen nog maar linnen broeken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:58

IK heb het ook met rokjes en jurkjes.
Mn zusje ook. Echt heel irritant.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:59

En heb je toch echt last van die smetplekken (want dat is het vaak) dan helpt smeren met Sudocreme (grijs potje, tegen luieruitslag) vaak erg goed.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:00

sudocreme er s'avonds op doen als je op bed gaat.
en overdag pleister er op doen,
dat is bij mij het enige wat goed helpt !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:01

Misschien zijn je spijkerbroeken dan te strak?

liefhelietje

met voetbal ook last van.. Slidingbroekje (das gewoon zo'n wielrennersbroekje) aan en nergens meer last van.. Is hetzelfde idee als de legging afknippen en inzomen.

mirjam_kl

Sudo creme heb ik idd ook veel gebruikt even als calendula zalf.

Pleisters helpen bij mij niet omdat ik ook daar allergisch voor ben haha :P

Eefske

Ik heb ook wel eens gehoord dat je wat talkpoeder erop kan doen, dat neemt het vocht op waardoor het niet zo gaat 'broeien'. Je zou het kunnen proberen :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:04

ja heb ik ook alst van :j

ik smeer er altijd dit spul op smorgens http://www.bodyglide.com/ dan heb ik er de hele dag geen last van :P

vraag me niet waar je het kan kopen, mijn mama besteld het altijd via internet..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:06

Eerst even langs de huisarts om te laten uitzoeken of er geen sprake is van een schimmeltje. Verder kan de huisarts ook een zalfje voorschrijven. Engels pluche wil ook nog wel eens helpen om tussen je been en de schurende stof te plaatsen.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:08

Typhoon schreef:
sudocreme er s'avonds op doen als je op bed gaat.
en overdag pleister er op doen,
dat is bij mij het enige wat goed helpt !

Wat vind ik nog beter werkt is Bepanthen, ook voor baby's met luieruitslag of voor moeders die borstvoeding geven met tepelkloofjes. Als het er pas net door is en dus rood ziet een paar keer smeren en savonds ziet het er al stukken beter uit!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:10

trekpaardluf schreef:
ja heb ik ook alst van :j

ik smeer er altijd dit spul op smorgens http://www.bodyglide.com/ dan heb ik er de hele dag geen last van :P

vraag me niet waar je het kan kopen, mijn mama besteld het altijd via internet..

Wij hebben een tijdje geleden een ladiesnight party gehad, en daar gaven ze inderdaad ook aan dat de ladiesglide gebruikt kon worden voor: glijmiddel, massagemiddel, of voor tussen de bovenbenen tegen het schuren als je bijvoorbeeld een rokje aan hebt ;-)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:00

Thanks voor de vele tips! Bij mij gaat het inderdaad om smetplekken, schuren schuren schuren -> huid eraf -> schuren -> ontsteking en inderdaad bij het deel waar elastiek zit bij mijn ondergoed.

Mijn broeken zitten niet te strak, probleem is echter, ik heb een heel erg holle rug waardoor mijn broek aan de achterkant flubbert en aan de voorkant bij mijn buik strak zit, een broek zit dus nooit echt goed bij mij en zakt iets naar beneden waardoor het huid tegen ondergoed wordt, wat, ja, een beetje zweterig wordt met dit weer, broeken vallen helaas niet op te lossen :( maar ik ga zeker even bovengenoemde trucjes proberen! Ik houd jullie op de hoogte. Thanks alot.

PS ik werk in een nogal hete spoelkeuken, helpt dus nogal mee :p.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:05

mocht sudocreme alleen niet helpen, dan kun je ook maizena op de plekken doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:14

ik had het toen ik erg overgewicht had, vreselijk in het begin altijd de pijn.... Maargoed 't went om de een of andere reden snel genoeg :')

Anyway, van mijn arts moest ik er sudocreme op smeren idd :j Maar ik heb ook wel eens gelezen dat je er speciale pads voor hebt....... Nu ik veel ben afgevallen heb ik er geen last meer van *\o/* Maar dat is ook niet altijd een optie / het probleem :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:24

Menino schreef:
ik had het toen ik erg overgewicht had, vreselijk in het begin altijd de pijn.... Maargoed 't went om de een of andere reden snel genoeg :')

Anyway, van mijn arts moest ik er sudocreme op smeren idd :j Maar ik heb ook wel eens gelezen dat je er speciale pads voor hebt....... Nu ik veel ben afgevallen heb ik er geen last meer van *\o/* Maar dat is ook niet altijd een optie / het probleem :)

mwah, is wel aardig van toepassing voor mij :p moet echt gaan sporten maar tis moeilijk me daartoe aan te zetten }:0

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:26

Afbeelding

Deze helpt goed , heb zelf ook zoiets ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:28

Hoe hoog hangt je spijkerbroek? Ik kreeg er last van toen ik mijn spijkerbroeken/andere broeken zonder riem wat lager had hangen. Nu trek ik ze goed omhoog tussen mijn benen ( :') ) zeg maar :)