Ervaringen kinesio tape

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Ervaringen kinesio tape

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:52

Wie heeft er ervaring met kinesio taping?
Toen ik bij de fysio liep ben ik 2 keer getaped, maar kreeg alleen maar meer last (nek/schouder).
M'n sportmasseur denkt dat er 'verkeerd om' (spiertonusverhogend) is getaped, vanavond gaat hij proberen of het beter gaat als er spiertonusverlagend wordt getaped.
Wie hebben er hier ervaringen met deze tape techniek?
Werkte het bij jou echt zo wonderlijk als wordt beweerd?
En die kleuren... is dat onzin of is het echt zo dat een andere kleur een andere werking heeft?
Ik ben benieuwd!

SjakieXX

Re: Ervaringen kinesio tape

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:58

Ik heb eens op google gespiekt en kwam er achter dat de fysio dat net bij mij heeft gedaan, ik kom er net vandaan.

Verder ben ik nog nooit getaped geweest, maar zij heeft mijn rug getaped zodat mijn rugspieren beter konden ontspannen, ik heb er verder nog geen ervaring mee omdat dat het tape er net pas op zit een dag. Ik hoop dat het helpt, vooral als ik paardrijd, omdat ik daar nog veel last bij heb van mijn rug.

Ik heb een paarse kleur, maar ik mocht gewoon kiezen, dus ik denk niet dat het er niets mee te maken heeft.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:01

ik ben ook getapet geweest op mijn rug, ik heb drie versleten wervels, en een dubbele hernia... in het begin had ik daardoor heel erg last van spierspanningen... het tapen werkte bij mij goed, alleen zit het bij mij onderin de rug, waardoor mijn broek er steeds overheen ging, en het na een aantal uur al losliet helaas! verder voelde ik gelijk al verschil, na enkele minuten!

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:02

Het zit bij mij ook vooral onder in mijn rug, maar het kan dus snel loslaten? Dat wist ik niet, maar goed, dat zal ik waarschijnlijk vanzelf wel gaan zien.

Is jou ook verteld hoe lang het er ongeveer op blijft zitten?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 16:04

Het mag in elk geval zo lang mogelijk blijven zitten.
De eerste keer heb ik het na 3 dagen weg gehaald omdat ik de pijn toen niet meer zo fijn vond.
De tweede keer liet het wel sneller los, na 2 dagen.
Maar een week zou het wel moeten kunnen blijven zitten.
Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:15

In feite zeggen de kleuren over hoe strak de tape is, hoever je dat kunt oprekken zegmaar.
Ik heb er geen ervaringen mee, maar het kan vaak net dat extra stukje stevigheid of sturing geven dat je met enkel trainen niet krijgt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:19

Ah oke!
Ik vond het al zo zweverig klinken, die kleuren :+
Heb nu een stuk tape die zeg maar bijna in tweeën is geknipt.
Ene strook over mijn rug, andere strook richting mijn nek. Die is voor mijn houding.
En nog een kruisje op de pijnlijke plaats om te proberen de doorbloeding daar te verbeteren.
Ben benieuwd!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:23

Ik heb t ook gehad. rood en blauw tape op mijn schouder.
Kleuren hadden iss te maken met de rekbaarheid. Ik vond het erg goed werken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:13

Ik heb ook blauwe gehad, precies op dezelfde manier als jij Natasje. En daarnaast nog een in mijn nek.
Heb wel het idee gehad dat ik er profijt van gehad heb. Kan nu eindelijk typen en staan zonder continu mijn schouders onder spanning te zetten / op te trekken.