Grr Zonneallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grr Zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:37

En ik word er knettergek van :(

Mijne hele armen/schouders en hals zitten onder de rode vlekken. En word helemaal gek van de jeuk.
Toen ik kleiner was had ik er ook gigantisch veel last van. Zo opeens een paar jaar niet meer.
En nu komt het helemaal weer opzetten. Paar dagen flink buiten geweest. Had ook geen keus. En nu krab ik aan 1 stuk door.
En we hebben ook nog eens er niks voor in huis :\ En zal ook niet weten wat er goed voor is. Momenteel heb ik de waaier op me aanstaan, wat de jeuk en pijn beetje verzacht.

Zijn er meer bokkers die er last van hebben? En waarbij het extreem opeens komt opzetten? En wat doen jullie er tegen.
Heb geen zin om dikke kleding te lopen, omdat ik mij anders kapot zweet. Gelukkig heb ik het nog niet op mijn benen.

StarAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:39

Heb er zelf geen last van maar ik ken iemand die er last van heeft,
en die laat zich ieder jaar opvoorhand bij de huisarts inenten hiervoor
helpt super, ze gaat zelfs op vakantie en is een echte zonneklopper!!!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:41

Voor nu koud douchen, of ijsklontjes in zak om te deppen.
En morgen Urtizon-korreltjes halen, dan zakt het heel snel, en als je dat even goed blijft doorgebruiken dan ben je er wellicht weer vanaf :))
Had vorig jaar voor het eerst héél heftig zonneallergie; 2 x buisje met korrels gehaald en daarna geen enkel probleem meer gehad met zonnestraaltjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:50

Creatas schreef:
En morgen Urtizon-korreltjes halen, dan zakt het heel snel, en als je dat even goed blijft doorgebruiken dan ben je er wellicht weer vanaf :))
Had vorig jaar voor het eerst héél heftig zonneallergie; 2 x buisje met korrels gehaald en daarna geen enkel probleem meer gehad met zonnestraaltjes :)

Waar kun je die korreltjes halen :o ?

Rosebud

Re: Grr Zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:52

Ik heb er ook last van... normaal niet zo.. treedt echt eens in de zoveel tijd op.. maar op het nu op mijn armen.. en mijn benen.. beide langs de buigingen van het gewricht.. echt zeer vervelend moet ik zeggen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:56

Grace schreef:
Ik heb er ook last van... normaal niet zo.. treedt echt eens in de zoveel tijd op.. maar op het nu op mijn armen.. en mijn benen.. beide langs de buigingen van het gewricht.. echt zeer vervelend moet ik zeggen!!

Ik ben der ook een paar jaar van af geweest. Maar ik gok erop dat het komt omdat mijn huid niet goed heeft kunnen wennen.
Normaal is er in het voorjaar veel minder zon. En nu opeens veel meer.
Gelukkig is het lang niet zo erg toen ik nog klein was. Kreeg toen als ware een dikke rode 2de laag huid over mij heen.
Heb mij regelmatig tot bloedens aan toe open gekrabt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:57

Ik heb er ook last van op mijn armen en in mijn gezicht. In het voorjaar is het erger dan in het najaar (dan is de Ozon-laag nog niet zo dik).

Als ik ga krabben wordt het alleen maar erger, dus zoek ik de schaduw op en probeer er af te blijven.
Misschien ga ik morgen ook maar Urtizon proberen.

Inenten tegen een zonne-allergie is voor mij nieuw.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:58

Kan het nu niet erger zijn omdat het nog voorjaar is, en de zon nog vrij dicht bij de aarde staat. En toch is het nu heel warm en zonnig.
Je hoort namelijk wel eens dat in het voorjaar/begin zomer de zon op z'n scherpst is omdat de zon dan nog dichter bij de aarde is. (en daarom schadelijker dan in de hoogzomer)
En normaal is het eigenlijk deze tijd van het jaar helemaal niet zo zonnig, dan heb je er ook niet zo'n last van natuurlijk.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:02

love_western schreef:
Grace schreef:

Ik ben der ook een paar jaar van af geweest. Maar ik gok erop dat het komt omdat mijn huid niet goed heeft kunnen wennen.
Normaal is er in het voorjaar veel minder zon. En nu opeens veel meer.
Gelukkig is het lang niet zo erg toen ik nog klein was. Kreeg toen als ware een dikke rode 2de laag huid over mij heen.
Heb mij regelmatig tot bloedens aan toe open gekrabt.

Goh, jij hebt het dan ook wel heel erg!!
IK heb het gelukkig alleen rondom de plekken die ik noemde.. verder nergens..
Ook is dit nog maar het 4e zomerjaar.. van alle jaren bijelkaar dat ik er last van heb.. dus dat scheelt wel..
Maar vervelend!! het is gewoon zo lastig om er van af te blijven he!!
Mijn muggenbuld is namelijk helaas een brandblaar geworden..(had zulke erg jeuk }:0 )
dus daar moet je ook erg mee oppassen

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:03

love_western schreef:
Creatas schreef:

Waar kun je die korreltjes halen :o ?

Volgens mij drogisterijen als DA, Etos, Kruidvat, en hoe dan ook bij de apotheek :))

Jeuk zakt dan heel snel, en je hebt het meeste baat bij een 'kuurtje' (zie verpakking).
Kost een euro of 7-8 meen ik me te herinneren.

Ik had het heel erg, heb toen urtizon gehaald en heb gewoon door kunnen gaan met mijn zonnebankkuurtje destijds :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:10

er is nog een topic geloof ik nu op mensenwelzijn over zonne allergie.
heb daar ook al gereageerd.

maar ik heb het dus ook.
mijn huid moet ook elk jaar weer aan de zon 'wennen' , dan krijg ik dus uitslag.
ik weet niet zeker of het echt een 'allergie' is.. misschien meer in de richting van allergisch eczeem waarbij de eerste zon/warmte een trigger is. maar dan kan ik niet helemaal verklaren waarom ik er na een 'gewenningsperiode' geen last meer van heb.
ik heb er trouwens vooral last van als het van dat broeierige weer is. in de sauna (heel warm + vochtig) krijg ik er ook last van.

ik had er net als sommige anderen hier ook toen ik jonger was heeeeel erg last van. zat echt helemaal onder zodra de zon weer ging schijnen.
nu is het minder, al is het dit voorjaar weer erger lijkt het.
heb volgende week een afspraak staan bij oa de dermatoloog (heb ook eczeem op een wat minder aangename plek). kan ik mooi dit ook even ter sprake brengen. kijken wat hij er van zegt.

edit: ik heb nu trouwens zelf bedacht dat ik ong 2 keer per week onder de zonnebank wil om zo die 'gewenningsperiode' te faken waardoor ik hoop ik straks in de 'echte' zomer minder last heb.
merkte het nu namelijk al met die temperaturen afgelopen week. paar uurtjes buiten = gelijk overal jeuk en uitslag.
ben benieuwd of dit helpt.

SharonIndezz

Re: Grr Zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:18

Ik heb ook een zonneallergie,

Ik wordt ook helemaal gek van de jeuk, wat ik altijd doe is een bad met warm water (zo warm mogelijk) met flink wat zeezout erbij, is ff heel pijnlijk maar daarna is de jeuk bijna weg!

Klinkt heel gek, maar ben er bij toeval achter gekomen dat het werkt