aaah rugpijn! ik word er gek van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rodie91

aaah rugpijn! ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 15:26

Nou zoals de titel als zegt...

Ik ben bijna 14 jaar en loop al ongeveer 2 jaar met rugpijn.
Ik rijd al 7 jaar paard op allemaal verschillende pony's. Toen ik 10 jaar was kreeg ik een verzorg pony.
En toen ik 12 jaar was kreeg ik een eigen pony, Toen ik mijn eigen pony net had was ik van hem afgevallen en toen had ik een ligte trap op mijn bekken gekregen. Sinds toen loop ik met rugpijn.

ik heb echt werkelijk alles er tegen gedaan, ik ben naar het ziekenhuis geweest om foto's te maken
dat zag er allemaal prima uit. Dus het was niet gebroken ofzo..
Ik ben een half jaar bij de osteopaat geweest, maar ook dat hielp niet..
Ook ben ik bij de chiropractor geweest, hielp ook niet.
toen ging ik maar naar een gewone fysioterapeut. maar dat hielp ook niet.

Ik heb eigelijk te hoop een beetje opgegeven. Dit hoort toch niet? Ik ben pas bijna 14...

Hebben jullie nog tips? Dat zou heel fijn zijn!

kollee3

Re: aaah rugpijn! ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:32

Ik heb echt precies hetzelfde!
Ik heb accupentuur gehad, deed eerlijk gezegd verschrikkelijk veel pijn maar het hielp echt super goed voor een maand ongeveer.
Maar die pijn vond ik het eerlijk gezegd niet waart om langer door te gaan. Bij mij was later trouwen het effect ook een beetje weg.
Sterkte!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:35

Ik heb een hele slechte rug, met allemaal afwijkingen en een missend botje enzo. Heel vervelend. Wat bij mij helpt, is oefeningen op een fysiobal. Ik zet hem dan op het randje van de tafel, en dan ga ik er op zitten zodat ik niet met mijn voeten bij de grond kan. Dit is heel goed voor je evenwicht, en je rug wordt er ook sterker en losser van. Bij mij helpt het super! Ik kon een paar weken geleden niet eens bukken om wat van de grond te pakken, en dat is nu alweer een stuk beter geworden.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:36

Manueeltherapeut als is geprobeerd?
Daar heb ik echt heel erg veel baat bij gehad. Wat jij op noemd had ik ook allemaal gedaan op acupunctuur na en manueeltherapeut was het enige was bij mij hield.
Nu ben ik gaan sporten voor mijn rugspieren omdat die dus slap waren geworden door verkeerd belasten. (lees: ik heb er 7 jaar mee doorgelopen)
Gaat nu erg goed en ik heb nog nauwelijks last! Ik doe Ground Controle Pilates, misschien ook iets om over na te denken :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:04

Yoga is ook een goede manier om je rug op de juiste manier te leren gebruiken.
Ik heb zelf slijtage in mijn rug, en gebruik tijdens het rijden, en zeker als ik bosritten moet doen, een rugband, dat scheelt ook enorm.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:16

Cm_ wat voor rugband is dat? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar
(heb zelf ook rugklachten namelijk)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:15

CM_ Ik heb dat ook een tijdje geprobeerd maar ik werd er erg slap van, jij dat probleem niet?
Met andere sporten gebruik ik hem wel :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:02

Je kan wel een rugband gebruiken zoals CM maar wel op een andere manier rug en buikspieren blijven gebruiken hoor! Ik heb zelf ook een rugband voor het rijden, gekocht bij de zorgwinkel hier heet dat vierstroom maar doe daarnaast wel pilates en rugfitcentrum van Dr Wolf.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:08

Ik heb een dubbele hernia en slijtage aan de tussenwervelschijven, gemiddeld genomen zouden goede oefeningen je moeten kunnen helpen maar als je er nu al twee jaar mee rond loopt lijkt het me wel gerechtvaardigd dat er weer wat onderzoeken worden gedaan, zou echt weer naar de ha gaan om een verwijsbrief.Ik doe ook aan acupunctuur en ik voel er dus werkelijk helemaal niks van tijdens de behandeling en het werkt geweldig !!!

rodie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 09:00

dank jullie wel voor de reactie's en tips!
ik ga me is verdiepen in die rugband zoals cm als zegt, en acupunctuur ga ik proberen!
dank jullie wel!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:21

evt een verwijsbrief voor de neurochirurg,
heb zelf een slijtage waaardoor alles vast komt te zitten, as donderdag ga ik naar belgie naar het ziekenhuis, hier in heerlen wouden ze niks doen. ondertussen heb ik geirriteerde zenuwen in de rug dat doet pas vreselijk veel pijn . ben met fysio bezig maar ook dat help niet echt , dus nu even afwachten voor mij

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:15

Het maakt niet uit wat voor rugband je gebruikt.
Ik heb gewoon ee simpele, via internet besteld, doe hem alleen aan tijdens buitenritten en bij het rijden van de manegepaarden.

Op mijn eigen paarden doe ik hem niet altijd aan, alleen als ik last vd rug heb.
Verder draag ik m niet om te voorkomen dat de spieren slap worden ;)

rodie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 18:43

z'n rugband zorgt er volgens mij niet voor dat de rugklachten voorgoed weg zijn... of heb ik het nou mis