Wie heeft dé tip voor tandpijn???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Wie heeft dé tip voor tandpijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 09:21

Hoi allemaal

Wie heeft voor mij dé tip om van die tandpijn af te komen?

De meeste zullen nu zeggen.....naar de tandarts, en ja, dat is misschien wel het beste, maar we gaan zo een
dagje naar Zeeland en mijn zoontje heeft het daarop staan, dus ik wil dat voor hem niet gaan afzeggen.

Ik weet dat ik een 'kleine' beginnende ontsteking heb bij een kroon, maar dat 'kleine' begint nu 'groot' te worden en dus
pijnlijk, pijnlijk, pijnlijk!

Heb al een paracetamol ingenomen vanmorgen vroeg en net een ibuprofen, maar weet iemand een goed helpend
huis,tuin en keukenmiddeltje tegen die pijn?

MOcht het morgen nog niet beter gaan , dan vrees ik dat ik toch maar ga bellen ook al is het pasen! De tandarts heeft niet voor
niets weekenddienst toch :D

Alvast bedankt!

CM_

Re: Wie heeft dé tip voor tandpijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:26

Die rapid tandpasta van sensodine werkt echt :j
Die zou je eens kunnen proberen.
Verder wellicht wat mondwater meenemen dat desinfecteerd, kan de ontsteking ietwat tegen gaan.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:28

Me moeder had het laatst nog over het spoelen of doorslikken van water met zout er in. Omdat zout reinigt. Hoop alleen voor jou dat het spoelen is en niet doorslikken

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 09:29

CM_ schreef:
Die rapid tandpasta van sensodine werkt echt :j
Die zou je eens kunnen proberen.
Verder wellicht wat mondwater meenemen dat desinfecteerd, kan de ontsteking ietwat tegen gaan.

Ik poets zoiezo al met sensodine, maar of dat de rapid is????? Zal zo eens kijken en anders meteen naar de drogist :j .
MOndwater heb ik ook staan, dus die zal ik zo ook nog eens extra gaan nemen.

Pijn lijkt door de ibuprofen wel wat te zakken, maar niets is erger dan tandpijn te hebben |(

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:31

Om het echt te verhelpen zal het idd tandarts worden.
Om de pijn te verzachten in afwachting heb je pijnstillers en kan je op een kruidnagel kauwen (verdooft tijdelijk lichtjes).
Kans is redelijk groot dat pijn weigert weg te gaan, als het een uur na een fikse dosis pijnstillers (2 brufens tegelijk bvb) niet weg is kan je net zo goed geen pijnstillers meer nemen.

Ben zelf ook zo'n uitsteller met naar de tandarts te gaan en wordt dan ook wel eens afgestraft met helse tandpijn. Zo'n kreng kan je nachtenlang wakker houden en uiteindelijk is er geen pijnstiller meer die het gekalmeerd krijgt. Op zo'n moment ga ik dan toch maar (met grote tegenzin) naar de tandarts.
Plan b is nog steeds een fles whisky en een grote hamer.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 09:31

kabwan schreef:
Me moeder had het laatst nog over het spoelen of doorslikken van water met zout er in. Omdat zout reinigt. Hoop alleen voor jou dat het spoelen is en niet doorslikken

Hahaha, nou ben ik blij dat het geen doorslikken is :D . Zoutwater spoelen is ook goed, dat helpt ook als je keelpijn hebt ( en laat ik dat nou ook lichtjes hebben :P ) dus ik ga zo maar eens aan de slag met de middeltjes denk ik.
Met tandpijn op t strand is ook geen pretje!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 09:33

Thioro schreef:
Om het echt te verhelpen zal het idd tandarts worden.
Om de pijn te verzachten in afwachting heb je pijnstillers en kan je op een kruidnagel kauwen (verdooft tijdelijk lichtjes).
Kans is redelijk groot dat pijn weigert weg te gaan, als het een uur na een fikse dosis pijnstillers (2 brufens tegelijk bvb) niet weg is kan je net zo goed geen pijnstillers meer nemen.

Ben zelf ook zo'n uitsteller met naar de tandarts te gaan en wordt dan ook wel eens afgestraft met helse tandpijn. Zo'n kreng kan je nachtenlang wakker houden en uiteindelijk is er geen pijnstiller meer die het gekalmeerd krijgt. Op zo'n moment ga ik dan toch maar (met grote tegenzin) naar de tandarts.
Plan b is nog steeds een fles whisky en een grote hamer.

Ik ben echt geen held om naar de tandarts te moeten, maar met erge tandpijn bel ik hem graag op :D . Al is het in de avond, dat interesseert me dan niks. Maar ik wil mijn zoontje niet teleurstellen, dus mama moet maar ff op de kiezen bijten :D

Een hamer is ook wel een goed idee, alleen zal ik dan weinig van het strand meekrijgen denk ik _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:36

kruidnagel :) of kruidnagel olie. Dat doen ze bij de kaakchirurg/endodontoloog ook in de wortel kanalen wanneer ze deze open boren

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:36

Spoelen met koude kamillethee van Zonatura! Dat reinigt en verzacht. Heb ik ook gebruikt bij tandvleesontsteking en dat heeft toen wel geholpen. Sterkte! Pijn aan het gebit is hels. :(:)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:05

DE tip voor mij is paracetamol met ibroprufen tegelijk innnemen. Dat was een tip van de tandarts. In de hoogste dosering die je kunt krijgen.
Dat heeft bij mij zelfs bij een enorme ontsteking geholpen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:10

Scum schreef:
DE tip voor mij is paracetamol met ibroprufen tegelijk innnemen. Dat was een tip van de tandarts. In de hoogste dosering die je kunt krijgen.

hier hetzelfde 2x para 500mg en 1 ibup erbij heeeerlijk :D al moet ik zeggen dat sommige kiespijnen zich echt niet laten wegnemen :(:) ( heb ik overigens van verpleegster dus kan echt ;) )

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:10

3 x per dag 2 paracetamols en 1 Tramadol erbij werkt super(maar alleen de 2 molletjes ook hoor), daarnaast indd regelmatig spoelen met mondwater. 3 minuten kauwen op een stuk rauwe ui werkt ook en een half uurtje met een doorgesneden teen knoflook tegen de zere plek aan ook, doet wel even wat meer pijn in het begin maar het werkt wel.

De tandpasta helpt indd, maar niet echt tegen de ontstekingspijn. Helpt meer als je gewoon gevoelige tanden hebt.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:06

girlyggirl schreef:
Scum schreef:

hier hetzelfde 2x para 500mg en 1 ibup erbij heeeerlijk :D al moet ik zeggen dat sommige kiespijnen zich echt niet laten wegnemen :(:) ( heb ik overigens van verpleegster dus kan echt ;) )

Is dat niet heeeeeeel erg veel dan qua dosis '(sorry, vraagteken doet t niet, laptop is van slag denk ik hahahaha)

Vandaag is het redelijk gegaan. Wel een vervelende zeurende pijn, maar wel te doen gelukkig.
Het valt me wel op dat zodra ik even lig dat het dan veeeeel erger wordt. Maar ja, zittend slapen ik ook wat :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:16

Ik deed dat 3x per dag en dan kon ik er net mee rondkomen. Heb het ook aan de huisarts gevraagd en die vond het prima.
Ik was wel heel blij toen ik eindelijk behandeld was :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:26

Scum schreef:
Ik deed dat 3x per dag en dan kon ik er net mee rondkomen. Heb het ook aan de huisarts gevraagd en die vond het prima.
Ik was wel heel blij toen ik eindelijk behandeld was :)

Dan ga ik zo voor ik naar bed ga een paracetamol met ibuprofen innemen en op een dikker kussen slapen, want mij is verteld dat dat ook helpt!
Zal dan waarschijnlijk geen oog dicht doen :D , want slaap normaal op een heel dun kussentje! Maar goed...alles voor de pijn hé! :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:36

Succes, en daarna zo snel mogelijk naar de tandarts ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:29

Ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk helemaal geen last meer heb van m'n tandpijn *\o/* .
Slik wel ibuprofen, maar als t echt heftig was geweest, dan hadden die ook niet geholpen.
Hopen dat t zo zal blijven, dan hoef ik morgen ook niet naar de tandarts :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 06:50

AU AU AU vrees dat ik toch moet gaan bellen vandaag |( . De pijn zet nu wel érg door en dit is niet te vol te houden.
Zenuwen gieren nu al door m'n lijf :D

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:41

muts :D gewoon gaan hoor! achteraf ben je zoooooo blij *\o/*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:02

girlyggirl schreef:
muts :D gewoon gaan hoor! achteraf ben je zoooooo blij *\o/*

Hahah ja ik weet het, maar......morgen om 9:00 kan ik komen.
Had vandaag ook al kunnen komen, maar zou dat niet gaan redden met mijn zoontje van school halen. En het gekke is.....heb nu totaal
geen pijn :D Doet echt helemaal geen zeer meer, zo raar hé!

Maar ik ga :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:06

Dat zul je altijd zien als je een afspraak maakt. Nouja, bekijk het positief. Misschien kan je eens lekker slapen zonder pijn.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:08

Ik had pas ook een ontsteking :brr: (inmiddels verholpen met wortelkanaalbehandeling) en bij mij hielp koud water drinken of spoelen. Dat hielp beter dan paracetamol.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:12

Maximale dosering van paracetamol is 4x daags 1000mg(2 tabl) en je mag er idd best kortdurend 3x daags ibuprofen bij, 400mg per keer. Sterkte morgen!