Pfff.. Maandelijkse ellende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Pfff.. Maandelijkse ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 22:01

Ik word er letterlijk schijt-ziek van!
Weeer die buikpijn! Dat gedoe met tampons en doorlekken.. Niet kunnen lopen van de bovenbeenkramp.. Bleeeeeeh

hoormoon-spul gaat niet goed bij mij.. Alleen mirena spiraal nog niet geprobeerd..
Maar ik weet niet of dat nou wel een succes zou zijn.

Bleh... Ik wil gewoon nooit meer ongesteld worden..

c_alsemgeest

Re: Pfff.. Maandelijkse ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:03

Baarmoeder verwijderen...
Alleen ga je dan meteen in de overgang en zitten kinderen er ook niet meer in :+

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:24

Spiraal proberen. Ik vind het persoonlijk een uitkomst. :Y)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:29

Spiraal is volgens mij vrij uitzonderlijk als je nog geen kinderen hebt gehad, het plaatsen schijnt dan ook wel redelijk pijnlijk te zijn.

Wat wel een aardige oplossing is voor zeg een maand of 9 is zwager worden :D

De pil ging niet goed ? Ik slik soms rustig de pil een paar maanden door, heerlijk is dat, krijg zelden een doorbraak bloeding. Maar ja dat werkt niet voor iedereen zo naar het schijnt.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:32

toevallig vanochtend op Discovery World een tv programma over voedsel gezien waarin een test werd gedaan met vrouwen die erg veel last van pms hadden. De dames moesten 3 maanden minimaal 1500 mg calcium innemen; in de vorm van zuivel en vette vis. Daarbij een dagboek bijhouden waarin aangegeven de mate van last.

Bewezen werd dat ruim 75 % van de vrouwen, na inname van minimaal 1500 mg calcium per dag, minder last van pms had.

Dit was geen 'fun' experiment.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:32

Bij het plaatsen ging ik door de grond en viel ik flauw van de pijn :+ maar het was het waard!! Oh wat heerlijk! Af en toe kleine bloedingen (maar die stellen echt niks voor) en nooit meet die verschrikkelijke kramp in m'n buik, rug en benen.

Btw, een spiraal is niet uitzonderlijk als je nog geen kinderen hebt gehad. Er zijn legio meiden die nog geen moeder zijn met zo'n ding. Maar het is inderdaad een stuk pijnlijker.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:33

plaatsen doen ze als je ongsteld bent.
je merkt het wel maar dat is maar even.
maar als hij er eenmaal inzit scheelt het vaak een hoop

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:34

Ze deden het bij mij ook toen ik ongesteld was, maar ik heb het toch echt goed gevoeld hoor, en ik weet (van hier op bokt oa.) dat ik niet de enige ben die het zo ervaren heeft. Het ligt puur aan je lichaam en hoe ver je "open staat" als je ongesteld bent.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:36

aleve feminax werkt hier prima..
enne supersambo,na je bevalling ben je gewoon 6 weken aan een stuk ongesteld hoor,en dan heb je echt een dekbed nodig,dan helpt een alwaysje\libressetje niet :n

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:37

je merkt het zekker en het schijnt inderdaat pijnlijker te zijn.
bij mij hebben ze hem 6 weken na de bevalling gezet dus dat scheelde wel

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:41

en dan heb je ook nog de prikpil , die zou vroeger nogal kankerverwekkend zijn , maar tegenwoordig zo zegt mijn HA dusdanig verbeterd dat het nu ook een verantwoorde optie is , en niet meer ongesteld.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:44

wees blij dat je het elke maand word :) klink stom. maar ik weet nooit wanneer het bij mijn raak is. is bij mijn hoog uit 2 keer per jaar misschien 3 keer. dan denken vele mensen dats toch fijn!! maar nee echt niet. geen vastigheid van wanneer en hoe, ik weet niet hoe erg het komt en waar ik ben.
pil werk niet dan ben ik het elke 2 weken ;) sta ik ook niet om te springen. maar heb je de prikpil al eens geprobeerd?? bij mijn zusje heeft er ook veel baat bij :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:46

Ik herken je verhaal. Ik had ook altijd vreselijk veel pijn, zodat ik er echt ziek van was. Ik kon niet tegen de pil (heb in tien jaar tijd heel veel verschillende soorten gehad toen ze er achter kwamen dat ik er stemmingswisselingen van kreeg), dus toen helemaal overal vanaf geweest. Verging van de pijn.

Na mijn zwangerschap heb ik een mirena laten plaatsen, maar ik moet zeggen dat ik daar helemaal niet blij mee ben. Ik word gewoon elke maand ongesteld en niet 1x maar zelfs 2x. De pijn is wel wat minder maar nog steeds wel aanwezig. Daarbij heb ik eigenlijk constant (nu al 2 jaar) lage buikpijn dankzij dat rotding. Op de één of andere manier wil mijn lichaam hem niet accepteren. Ben je mooi lekker mee als de pil ook geen optie is en je wilt geen kinderen meer.

baarmoeder verwijderen doen ze volgens mij ook alleen maar als het medisch noodzakelijk is en niet op verzoek.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:57

Ik ken het, de eerste dag ben ik compleet waardeloos, er komt in een keer kramp opzetten, kan wel anderhalf uur aanhouden en zelfs voor mijn doen helse pijn. Ik weet niet hoe ik het heb dan. Kotsen janken en naar de wc gaan moet ik. Als het begint te zakken ben ik zo moe ervan dat ik meteen in vaste slaap val. (Vorige maand was dit op mijn werk, ze hadden me s'middags nog nodig en kon echt niet weg. Ik ben op de stoel in slaap gevallen, ondanks geluid van baby's spelende kids pratende collega's radio etc. Na een half uur werd ik wakker, toen gelukkig helemaal beter.)

Oja de week van te voren ben ik extreem lief (en ga huilen als mijn koekjes bakken fratsen niet gewaardeerd worden :+) en de week erop kan ik of alweer huilen om niks of ik word razend en ga schreeuwen. Soms is het niet zo erg, maar als het wel erg is kan ik ook geen sensibele paarden rijden of serieus trainen, ik ben dan zo emotioneel dat ik bijvoorbeeld om kleine dingen al een mep geef.
(Gelukkig maakte nasula, echte merrie merrie van Zeoliet, dat zegt het al, daar korte metten mee. Gooide me zonder pardon het hek in, tja cis moet je maar niet oneerlijk zijn. Hengstige merrie plus ongestelde ruiter gaat niet samen. :') )

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:12

Ik ben nu in de overgang gebracht als behandeling. Helemaal niet leuk, maar wat me er wel aan bevalt is geen cyclus en dus geen menstruatie. Maar voor jou geen oplossing omdat dit maar max 6 maanden mag.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:13

Hebben er hier trouwens ook nog mensen last van duizeligheid? Ik zag gister echt sterretjes en zwart, ging bijna tegen de vlakte...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:29

Gypsy schreef:
Hebben er hier trouwens ook nog mensen last van duizeligheid? Ik zag gister echt sterretjes en zwart, ging bijna tegen de vlakte...

dat behoort ook bij die vervelende maandelijks periode

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:32

c_alsemgeest schreef:
Baarmoeder verwijderen...
Alleen ga je dan meteen in de overgang en zitten kinderen er ook niet meer in :+

Dat is alleen als ze ook de eierstokken verwijderen. Maar die laten ze met baarmoederverwijdering meestal zitten tenzei er iets heel erg mis is met de eierstokken :)
De eierstokken blijven namelijk wel gewoon normaal hormoon afgeven. (laatste tijd veel over gelezen, zat het te overwegen, maar ze doen het niet tenzij je helemaal vol zit met myomen)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:49

Klijntjuh schreef:
Ik word er letterlijk schijt-ziek van!
Weeer die buikpijn! Dat gedoe met tampons en doorlekken.. Niet kunnen lopen van de bovenbeenkramp.. Bleeeeeeh

hoormoon-spul gaat niet goed bij mij.. Alleen mirena spiraal nog niet geprobeerd..
Maar ik weet niet of dat nou wel een succes zou zijn.

Bleh... Ik wil gewoon nooit meer ongesteld worden..

Herkenbaar, wat bij mij een flink stuk geholpen heeft was een goede accupucturist. Kies er wel 1 die bij zong aangesloten is en dus 6 jaar studie gedaan heeft.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:56

knollentuin schreef:
aleve feminax werkt hier prima..
enne supersambo,na je bevalling ben je gewoon 6 weken aan een stuk ongesteld hoor,en dan heb je echt een dekbed nodig,dan helpt een alwaysje\libressetje niet :n

Ook dat is verschillend. Hier na 1,5 week alles klaar, waarvan maar een dag of 4 echt serieus bloedwerk. Maar het was ook niet echt serieus bedoeld, hoewel ik het een zeer prettige bijkomstigheid vond van het zwangerzijn.

Wat ik jaren geleden begreep van de HA is dat een spiraal voordat je een kind gekregen hebt vrij uitzonderlijk is, maar ook dat zal per HA verschillend zijn. Ik heb ook wel eens een HA meegemaakt die geen voorstander was van de prikpil terwijl een ander er geen seconde moeilijk over deed.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:24

Is de Implanon geen mogelijkheid voor je? Spiraal werd voor mij in eerste instantie ook afgeraden omdat ik nog niet zwanger ben geweest en dan is Implanon wel een goeie om eerst te doen. Als dat niet bevalt (no pun intended), dan kun je altijd nog voor de spiraal gaat.
Implanon gaat overigens in je arm. Ik heb het zelf ook en het bevalt mij geweldig! Ik heb dus ook geen menstruatie meer. Je leest er wel veel vervelende ervaringen over, maar ja dat verschilt gewoon enorm per persoon. En zo snel als ie er in zit, kan ie er ook weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:24