Wie herkent dit? Afwachten of weer na de dokter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Wie herkent dit? Afwachten of weer na de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 09:27

Hallo mensen,

Rond mijn 15e is mijn gezondheid achteruit gegaan. Daarvoor ging het altijd prima met mij! Ik had super veel energie, kon me allemaal niet gek genoeg, ging altijd na me verzorgpony, sneeuw regen noem maar op. Ik was nooit ziek had mischien 1 keer per jaar een beetje hoofdpijn.

Nu ben ik 17 en voel me behoorlijk slecht. In die twee jaar ben ik continu naar de dokter geweest met veel vage klachten maar ze konden er niks meer of werd ergens mee afgepoeierd...

Ik was hete helemaal zat, en heb dat ook verteld. Er is veel bloed geprikt en er werd een vitamine D tekort geconstateed. Daarnaast ook een b12 tekort. Ik moest naar de maag lever darm arts en na weer op een uitgebreider manier bloedprikken bleek mijn b12 toch goed te zijn. Ik kreeg wel b12 tabletjes mee om het toch eens te proberen. Ik heb ook een echo van me buik gehad. Ik heb veel last van me buik en soms ineens wordt me buik zo dik dat ik wel zwanger lijk.

Het wordt me allemaal teveel en ik ben over me grens gegaan, toch nog even na school toch nog even dit en ik ben nu gewoon OP!

Waar ik allemaal last van heb:
duizeligheid
altijd verstoppte neus (neusamandelen zijn al verwijderd)
oorpijn
hoofdpijn (bijna heel de dag door)
me ogen doen pijn bij fel licht of drukke dingen.
ik ben heel erg afwezig
altijd moe
me rug doet heel veel pijn, net als mijn schouders en nek.
hartklopingen.
tintelingen (vooral in vingers)
ik slaap niet goed (lang wakker liggen, onrustig, dromen, nachtmerries, half slapen half wakker)
ik kan me niet concentreren
benauwd
ik heb het bijna altijd koud (loop thuis altijd in een dikke badjas, en slaap met 2 dikke donzen dekbeden over elkaar)
ik ben wit, lijk soms wel een spook zo wit.
ik ben bijjna altijd misselijk.
soms krampen in me polsen of steken in me lichaam.

Het komt erop neer dat ik me dus altijd poedersuiker voel om het zo maar te zeggen.

Ik kan niks meer hebben wordt overal ziek van, heb dit jaar al 2 longonstekingen gehad, me amandelen zijn weggehaald met na 12 dagen nog een nabloeding dus weer onder narcose. Heb rond me 15e kinkhoest gehad.

En het wordt allemaal steeds erger. Ik ga 2 a 3 dagen per week naar school. Ik wordt al moe al ik even in de stad ben geweest. Laats kreeg ik het ineens heel warm, ik werd duizelig. Alcohol kan ik niet meer vedragen. Heel af en toe gaat het maar 9 van de 10 keer kan in de slok nog niet doorslikken of ik krijg een kotsneiging.

Lijkt me toch dat ik iets heb?

Over 2 weken moet ik weer naar de maag lever darm arts voor de uitslag van me bloed en de echo. Of me bloed wat beter is na de b12 tabletjes. Ik denk het zelf niet want voel me alleen maar slechter. Ze zeiden dat ik van de echo maar niet veel moest verwachten omdat het gewoon even voor me gevoel was dat dat goed zat.

Moet ik nu weer na de dokter, of toch even de uitslagen afwachten?
Herkent iemand dit?

Ik wil gewoon weten wat ik heb, ik neem aan dat ik wat heb.... Waarom vinden ze niks....

Grapjasjes12

Re: Wie herkent dit? Afwachten of weer na de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:03

Ik weet precies wat je bedoeld, bij mij is het van de ene op de andere dag omgeslagen op m'n 21ste.

Naast een deel psychische problemen was het bij mij ook migraine zonder hoofdpijn, die had ik vrijwel altijd zonder het te weten. Hierdoor was ik permanent misselijk, duizelig en deed licht heel erg veel pijn aan m'n ogen.
De artsen konden niets vinden, ik was gewoon gezond. Helaas voelde ik me alsof ik stervende was.

Ik heb het bijna helemaal opgelost, maar de rest ga ik je even pb'en :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:06

Alternatief al aan gedacht?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:17

Neem eens contact op met een goede alternatief genezer (ik ken een hele goede in Rotterdam).
Deze mensen kijken naar de klachten en het lichaam in zijn geheel, in tegenstelling tot de reguliere westerse geneeskunde welke zich enkel op de klacht zelf concentreerd.
Ik heb hele goede ervaringen hiermee.

Veel verzekeraren vergoeden alternatieve geneeskunde gedeeltelijk of volledig. Dus dit moet je wel even navragen bij je zorgverzekering. Zij kunnen dan gelijk kijken welke genezers er bij jou in de regio zitten en waar zij contracten mee hebben afgesloten.
Laatst bijgewerkt door Kaspar op 20-04-11 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:19

Je kan eens proberen langsgaan bij een osteopaat. Ik voelde mij altijd beter als ik ging, zou nu ook moeten gaan. Heb weer van alle problemen, ook rugpijn, moe, hoofdpijn, draaierig, misselijk, soms steken in men buik, gezwollen buik,.. Ik heb donderdag ook een afspraak met een arts die ook homeopathie doet, ga laten bloed trekken. Hij denkt dat mij hormonen niet helemaal goed zitten. Ik hoop in elk geval dat ze iets vinden.
Ik zou toch echt proberen om bij een andere arts te gaan, misschien iemand die met homeopathie werkt ofzo.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:21

Is ook je schildklier nagekeken en het ijzergehalte in je bloed?? Bloeddruk??
Erg rot voor je meis :(:) :(:)

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:21

Hebben ze toevallig al geprikt op je schildklierwaardes?
Zo'n verandering heb ik ook gehad en dat bleek uiteindelijk na lang zoeken afkomstig van een te traag werkende schildklier.

Succes met zoeken, hopelijk is de oorzaak snel gevonden en kunnen ze er wat aan doen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:24

Klinkt als spanningsklachten, misschien een depressie.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 10:45

Bedankt voor de reacties,

Phormicola, daar heb ik ook aan gedacht me eetstijl te veranderen maar ik heb geen idee wat ik anders zou moeten eten, ik weet natuurlijk dat groente en fruit gezond is maar welke dingen daarnaast beter zijn dan andere dingen...

Marleen_usar, Kaspar, daar had mijn moeder het ook al over. Is acupentuur iets? Fijn dat je me er bij verteld over de zorgverzekering!

renatavb, is een ostheopaat net zoiets als een chiropractor? Want daar ga ik een afspraak voor maken.

Rockymax, Patricia, mijn bloeddruk en ijzer zijn wel aan de lage kant, schildklier hoe onderzoeken ze dat? (heb namelijk al zovaak dingen laten onderzoeken dat ik niet alles goed meer weet)

Pentax, klopt eigenlijk wel, op het moment ben ik heel erg gespannen. Ik loop ook bij mensendieck en die denk aan een burn out. Ik ben op het moment ook niet heel vrolijk eigenlijk best een beetje depresief. (vind ik niet zo leuk om te zeggen)

Ik wou het eigenlijk graag over mijn lichamelijke klachten houden maar geestelijke klachten hebben wel invloed op je lichaam maar zoveel kan toch niet? Ik weet dat het niet alleen dat is.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:59

Je schildklierwaardes controleren ze dmv bloedprikken. Op het labpapier staan dan vaak tsh en t4 aangevinkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:00

Iney, helaas zoveel dus wel... Ik heb daar helaas ervaring mee, je kan er lichamelijk ontzettend ziek van worden.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:01

Wanneer ben je met de pil begonnen?(als je die al neemt dan)
Ik heb nu sinds een maand een andere pil (goedkopere versie) en merk aan mezelf dat ik vrolijker ben en meer energie heb. ook heb ik het idee dat ik weer wat meer kleur op m'n wangen heb (was/ben ok redelijk bleek) en slaap ik wat beter.
Ook ik was heel snel moe,en werd ook niet uitgerust wakker. sochtends kan ik ook niet goed wakker worden, blijf lang slaperig. ook kon ik me totaal niet concentreren.

Als je rond je 15e dus begonnen bent met de pil en steeds dezelfde hebt gehad is het het proberen waard of je op een andere pil beter reageert.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:03

Ben je niet gewoon helemaal 'leeg' van alles en dat je lichaam hoognodig aan rust toe is? Inderdaad denk ik dan ook aan spanning enz.

Sterkte!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:07

Ik zou je ook zeker de alternatieve kant op sturen en denk inderdaad ook aan accupunctuur!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:09

Zijn je hormoon levels als eens nagekeken? Juist omdat het zo jong is begonnen zou ik daar eens goed naar laten kijken, als die niet in balans zijn kun je je ook heel lamlendig voelen met heftige fysieke klachten..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:20

Het kan zoveel zijn, ook je hormonen !!

Maar het lijkt alsof je weerstand ook achteruit is gegaan, dus moet ik ook een beetje denken aan de tekenziekte.
Maar ik ga ervanuit dat je daarop getest bent.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:24

ThreeFingers schreef:
Maar het lijkt alsof je weerstand ook achteruit is gegaan, dus moet ik ook een beetje denken aan de tekenziekte.
Maar ik ga ervanuit dat je daarop getest bent.

De tests die hier in nederland uitgevoerd worden zijn niet 100% betrouwbaar. ProHealth in Weert test wel op de juiste manier, en ander het laboratorium in Keulen.
Op www.lymevereniging.nl , onder het kopje "symptomen, helemaal onderaan staat een checklist.
Ik heb je hierover ook een pb gestuurd, maar omdat de tekenziekte, ziekte van Lyme, in een post hiervoor genoemd word, reageer ik hier ook nog even.

Sterkte.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:45

Ik heb de dokter gebeld, ik heb volgende week dinsdag (helaas) pas een afspraak.

Patricia, ik ga het navragen of dat al is bekeken is.

Rintah, ik ben op mijn 16e aan de pil gegaan, heb weleens gewisselt en dat had geen effect. Aangezien ik wel erg prikkelbaar ben en stemmingswisselingen heb wil ik graag een spiraaltje omdat ik wel denk dat de pill dit alles er niet beter op maakt.

Mambobeach, dat zou ook heel goed kunnen. Want ik ben erg vermoeid en moet zeggen dat er op het moment hier alleen maar negatieve dingen zijn. Ik ben erg vermoeid maar kan soms toch nog energie uit positieve dingen halen en dat zou denk ik niet kunnen als je een vermoeidheidsziekte hebt ofwel?

Tymokyana, ik ga proberen vandaag een afspraak te maken!

Chocobroodje, ga ik dinsdag bij de dokter ook vragen.

Threefingers, mijn weerstand is er heeeeeeeeeeel erg op achteruit gegaan. Tekenziekte zou mischien kunnen maar ik ben nooit gebeten. Ik ga het wel navragen bij de dokter.

Ik ben heel blij met jullie reacties want dat helpt mij wel na dingen te zoeken en navraag te doen bij de dokter!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:37

Iney schreef:
Bedankt voor de reacties,

Marleen_usar, Kaspar, daar had mijn moeder het ook al over. Is acupentuur iets? Fijn dat je me er bij verteld over de zorgverzekering!

Accunpuntuur is in de meeste gevallen een tijdelijke oplossing tegen o.a. de pijn.
Accunpuntuur stimuleerd de energiecirculatie in het lichaam en kan de natuurlijk weerstand en pijngrens van het lichaam verhogen.
Echter zal accunpuctuur met al jou klachten niet voldoende zijn en heb je ook ondersteunden medicatie nodig.

Ga eerst opzoek naar een goede natuurkunig genezer, deze zal je dan, indien nodig, ook het traject van bijv. osteopathie, acunpuntuur e.d. insturen onder begeleiding van gerichte niet chemische medicatie. Op deze manier kan een behandeling optimaal worden benut en haal je er het meeste rendement uit.

Dit is bijv. een onwijs goede arts waar ik zelf (en bekenden) hele goede ervaringen mee heb http://www.dokternicolai.nl/index.html , alleen niet helemaal in de buurt bij jou geloof ik?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:43

Iney schreef:
Tekenziekte zou mischien kunnen maar ik ben nooit gebeten.

De meeste mensen die besmet zijn met borrelia hebben nooit gemerkt dat ze gebeten zijn. Als dat een nymf is in bijv. je knieholte, of in je hoofdhaar, dan merk je er ook niets van. Huisartsen zijn over het algemeel heel slecht op de hoogte over alles wat er speelt bij de ziekte van lyme. Lees ajb de site van de patiëntenvereniging even door.

Bovendien zijn het niet meer alleen teken die de ziekte over kunnen brengen, maar ook andere steekbeesten. Horzels bijv. Paarden kunnen besmet zijn, en als bijv. een horzel dat paard steekt, en die prikt daarna jou, is de kans op besmetting groot. Maar dat zijn allemaal dingen die nog niet algemeen bekend zijn, en die door huisartsen (en o.a. ook door de professor neurologi in de VU) weggelachen worden.

Kijk uit. Het is een levensgevaarlijke ziekte. Een kennisje uit de paarden is 13 jaar lang behandeld met de diagnose ms. Het bleek dus na 13 jaar lyme te zijn. Ze heeft dus 13 jaar verkeerde medicijnen gehad die haar al verder achteruit geholpen hebben.

Ik wil je niets aanpraten, zeker niet, maar wel waarschuwen, want dit is echt bloedlink.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:49

ik herken echt heel veel klachten van jou.
vooral die buik die ineens heel dik wordt, hoofdpijn veel ziek, bij klein beetje zon al een zonnebril opmoeten ( ja ook bij -10) en heeeel erg moe.

loop er nu 2 jaar mee en de dokters staan voor een raadsel, alles al getest en ook al in ziekenhuis gelopen.
zit nu werer met heel erge hoofdpijn en last van ogen door die zon |(

wat het is geen idee :7

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:33

Ook ik moest aan Lyme denken, máár waar ik ook aan moet denken is Chronische Hyperventilatie. Dit wordt nogal eens over het hoofd gezien door artsen en komt volgens mij ook niet zo uit een bloedtest ofzo, maar je kan je er wel héél ziek van gaan voelen. Vele van jouw klachten zouden daarbij kunnen passen...
Lees er eens wat over en misschien kan je de mogelijkheid aankaarten bij je arts :)