duizeligheid en zwanger??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

duizeligheid en zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:41

Hoi Hoi,

Ik ben sinds een paar weken zwanger,
heb voldoende gegeten, maar voel me zo nu en dan een beetje duizelig.
Is dat normaal? en wat kan je eraan doen?

Thanks

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:42

Allereerst: proficiat met je zwangerschap! :)

Ja, dat is waarschijnlijk normaal. Zeker in het begin kan je bloeddruk wat lager worden waardoor je dit kunt krijgen. Maar vraag het anders voor de zekerheid even aan een verloskundige. Zij zijn zeker bereid om je vraag te beantwoorden, ook als je nog niet de eerste controle hebt gehad.

kleinvosje

Re: duizeligheid en zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:43

Ja, dat kan heel goed. Ik zorgde er altijd voor dat ik een mars of twix of zo in mijn tas had, voor het geval ik weer duizelig of flauw werd. Wel inderdaad je bloeddruk goed in de gaten (laten) houden!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:44

Thanks,

Ja een verloskundige heb ik nog niet, Ik zit nu in Toronto en moet naar Nederland vliegen (IVB verzekeringen enzo) Vlieg pas de 30ste :( Weet het zelf nog niet zo gek lang (sinds gister) maar heb duizelingen sinds 3 dagen en elke keer op hetzelfde tijdstip ongeveer:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:45

Kun je daar niet naar een arts? Die kan eventueel ook een verklaring schrijven voor de vliegmaatschappij, dat je zwanger bent? Volgens mij willen vliegmaatschappijen dat wel graag weten!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:46

ja duizeligheid kan voorkomen.
Kan aan verschillende dingen liggen.
Meestal je bloeddruk.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:47

kleinvosje schreef:
Kun je daar niet naar een arts? Die kan eventueel ook een verklaring schrijven voor de vliegmaatschappij, dat je zwanger bent? Volgens mij willen vliegmaatschappijen dat wel graag weten!

dit is meestal als je verder in de zwangerschap bent.
Aangezien ze niet willen dat je in het vliegtuig bevalt... (stom he?! ;) lijkt me wel een ervaring haha )

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:48

Tijdens mij eerste zwangerschap ging ik zelf regelmatig tegen de vlakte...
Nadat mijn moeder floradix heeft gehaald is het nooit meer voor gekomen, ook niet na de 3 achteraan komende zwangerschappen.

kleinvosje

Mee eens, maar in het geval van TS heeft ze last van flauwtes, stel je voor dat dat in het vliegtuig gebeurt, dan zijn de stewardessen in ieder geval op de hoogte van haar fysieke gesteldheid!

apincy

ja dat kan
Ik ben ook echt heel mijn zwangerschap duizelig geweest ze vooral smorgens en met opstaan of gewoon staan ze konden het niet echt verklaren mijn bloedsuikers waren goed en mijn ijzer was wel iets laag maar daar had ik pillen voor en het is normaal dat die omlaag gaan.
zelf denk ik dat mijn astma heeft mee gespeeld zeker omdat je lichaam natuurlijk meer bloed moet rond pompen en zuurstof .
maar goed heb er uiteindelijk mee leren leven :+

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:49

Ja gister bij de huisarts geweest, zegt dat ik gewoon mag vliegen tot 35 weken zonder verklaring, erna heb je medische keuring nodig :) Gister eigenlijk helemaal niet over mijn dizzyness gehad want stond zo perplex toen ik positieve uittslag kreeg

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:49

Je kunt volgens mij in Canada best makkelijk met zoiets bij een gynaecoloog aankloppen :j Sterkte ermee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:59

Is vrij normaal hoor. Had ik ook. Zijn vaak de hormonen samen met lage bloeddruk of bloedsuikerspiegel.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:00

had ik in het begin ook heel erg, had toen ook een vrij lage bloeddruk....ging vanzelf over....

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:13

Ik heb dit indd. ook gehad, maar wel pas later in mijn zwangerschap. Vond het wel en beetje eng eerlijk gezegd, heb zelf een keer gehad dat ik niet meer uit mijn woorden kon komen.
Maar mijn bloeddruk is altijd goed geweest, ijzergehalte was wel aan de lage kant.

Maar ieder persoon is anders dus als je het niet vertrouwd kan je altijd even langs een dokter gaan, al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:15

Heb ik ook gehad, heb 3 maanden lang bijna alleen geslapen/gelegen, ik was vreselijk moe.
Is niet vreemd gezien je een mensje in elkaar aan het zetten bent!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:26

Kopje bouillon of iets zouts werd mijn vriendin aangeraden. Zij had een lage bloeddruk en was heel vaak duizelig.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:34

Gefeliciteerd met je zwangerschap :) !!

mijn moeder vertelde laatst nog dat ze zich vaak duizelig voelde, en dat ze altijd een snack mee nam. koekjes, mars, snicker. Gewoon voor als ze zich eventjes beetje duizelig voelde :)

Misschien dat je anders toch eventjes beter langs kan gaan bij je huisarts, of het ziekenhuis, toch eventjes na laten kijken, ieder lichaam is toch anders ;)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:35

Ik vond het ook eng hoor, heb ook even mijn bloed laten checken enzo, en alles is oke! hoord er gewoon bij zeggen ze, heb nu inderdaad altijd wat zoets bij me, en dat werkt inderdaad wel! Raar eigenlijk dat je hele lichaam in de war is:d

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:21

PB me even als je nog steeds last hebt van duizeligheid en hier graag advies voor wil. Ik ben verloskundige en kan je gericht advies geven!