Benen harsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Tink

Benen harsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:00

Nou zoals de titel al zegt, ik hars mijn benen.
Niet dagelijks natuurlijk, maar zo eens in de 2 a 3 weken maar ik krijg nou nooit echt gladde benen en heb vaak dat haren ingroeien. Wat is nou de gouden tip? ( Nee niet scheren, want ik + scheermes = lelijke littekens op mijn benen :x )

dus wie of wie heeft de gouden tip?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:07

Ik kan ook niet scheren, want ik krijg dan ontzettende jeuk en dan krab ik dus mijn hele benen open.
Gevolg is dat ik dus alleen lange broeken draag in de zomer en weinig jurkjes etc. ;(
Dus ik zoek ook nog iets waar ik mijn benen mee kan doen, want ik weet het niet :D
Harsen?

Thats_Me

Re: Benen harsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:09

Zijn je haartjes dan wel lang genoeg? Je zou toch zoveel haar er uit moeten krijgen dat je toch voor een groot deel gladden benen hebt. Het enkel haartje dat er dan nog zit kun je makkelijk met een pincet eruit halen. Voor het ingroeien van de haartjes is een goede verzorging belangrijk. Dus na het scheren een crempje ervoor gebruiken en zorgen dat je ook regelmatig scrubt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:11

Als je haartje ingroeien moet je eens proberen om na het douchen je benen tot je knie met koud water af te spoelen of alleen je voeten kan ook ;) en dan goed met een iets hardere handdoek afdrogen. En goed afdrogen.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 16:16

@Thats_Me Ja mijn haartjes zijn wel lang genoeg maar ik heb gewoon een grote hoeveelheid haartjes die ik er echt niet uittrek. Ze zijn dan wel lichtblond en idd niet zo lang, maar toch is het vrij vervelend. Ik gebruik na het harsen of scheren altijd bodylotion.

@AaronYve Goed idee, dankjewel! Ik zal het eens proberen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:20

Ik hars mijn benen niet maar ik epileer ze. Met zo'n epilady. Daarmee gaan ook niet alle haartjes weg. Haren groeien in verschillende fases dus moet elke 2 weken wel even overheen met epilady. (dat stond ook in het boekje die met de epilady was meegeleverd := )
En daarna goed verzorgen en vooral regelmatig scrubben. (niet meteen na het harsen/epileren natuurlijk! )

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:09

Langer kweken. In 2 á 3 weken heb je echt niet alle haartjes op goede lengte teruggegroeid.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:05

Rebel_Jits schreef:
Langer kweken. In 2 á 3 weken heb je echt niet alle haartjes op goede lengte teruggegroeid.

Dat dacht ik ook. Ik hars mijn benen voor de zomer begint wel eens, maar dan moeten je haartjes best flink lang zijn.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:51

Af en toe goed scrubben. :j
Ik epileer mijn benen (en wat al niet meer :') ) ook, en goed scrubben zorgt er voor dat ik minder last heb van ingegroeide haartjes op mijn benen.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:54

Wat voor hars gebruik je? (losse hars met losse strips, of kant en klare strips?)
En hoe trek je de strips eraf?
Het is belangrijk dat je let op de haargroeirichting van je haren, en de manier waarop je de strip eraf trekt, en dat je de huid goed strak spant.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 17:40

AaronYve schreef:
Als je haartje ingroeien moet je eens proberen om na het douchen je benen tot je knie met koud water af te spoelen of alleen je voeten kan ook ;) en dan goed met een iets hardere handdoek afdrogen. En goed afdrogen.

Hmm ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip ;)

Nell_ schreef:
Rebel_Jits schreef:

Dat dacht ik ook. Ik hars mijn benen voor de zomer begint wel eens, maar dan moeten je haartjes best flink lang zijn.

Langer wachten is voor mij echt geen optie. Mijn benen zien er niet uit, dikke zwarte stoppels/haren al te zien, zeker voor op mijn been.

esther82 schreef:
Af en toe goed scrubben. :j
Ik epileer mijn benen (en wat al niet meer :') ) ook, en goed scrubben zorgt er voor dat ik minder last heb van ingegroeide haartjes op mijn benen.

Heb je speciale scrub voor je benen dan? Of kan ik gewoon dezelfde scrub gebruiken als op mijn gezicht?

adecuada schreef:
Wat voor hars gebruik je? (losse hars met losse strips, of kant en klare strips?)
En hoe trek je de strips eraf?
Het is belangrijk dat je let op de haargroeirichting van je haren, en de manier waarop je de strip eraf trekt, en dat je de huid goed strak spant.

Ik gebruik losse hars met losse strips. Ik heb zo'n verwarm apparaat gekocht met aparte strips erbij zeg maar, dat bedoel je toch? Ik smeer trouwens de hars met de haren mee en trek ze tegen de haren in eruit.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:28

Tijdelijk een panty dragen of iets anders wat je benen bedekt?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:10

Ik denk dat de scrub voor je gezicht zachter is dan de scrub voor de rest van je lichaam. Zelf gebruik ik altijd scrub van Dove. Ruikt meteen heerlijk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:19

Je gebruikt dus losse hars, en losse strips :)
Wat doe je VOOR het harsen?
Wanneer je even goed ontvet (met alchol 70% bijvoorbeeld) pak je ook meer haren mee. Als de haren en huid vettig zijn (van BV body lotion) dan pakt het minder goed.
Wat ook wel wil helpen wat ingroeien ed betreft is een scrubhandschoen. Makkelijk en snel in gebruik :)