Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die totaal geen geduld hebben. Is mijn paard ziek, ben ik haast elke dag opnieuw aan het aftellen, hoe lang nog. Of op iemand wachten, verschrikkelijk. Wil altijd maar iets te doen hebben, als ik maar niet hoeft te wachten. Als ik iets wil, moet het ook direkt gebeuren, liefst gisteren nog.
Ik ben ook ongeduldig, maar ben ook snel onrustig door rustig na te (durven) denken, bouw ik de spanning af, en word ik geduldiger wat leidt tot een beter resultaat.
skippy94
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 20:52
Ha..ha ja dat is een idee!
Maar als er op mijn werk een treuzelende klant voor me staat heb ik niet even de tijd om even te gaan mediteren of yoga te doen.
Hi.hi ik zou het wel toe kunnen passen voor ik mijn computer het raam uit smijt omdat ie weer eens erg traag is hi.hi!
skippy94
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 20:54
Engeltje: dat helpt inderdaad in sommige gevallen wel een beetje.
EngeltjeS
Geplaatst: 18-04-11 20:55
Treuzelende klant? dit heeft denk ik ook met ervaring te maken probeer rustig te blijven, op deze manier kan je de treuzelende klant beter helpen met het maken van de juiste keuze.
skippy94
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 20:56
Ervaring: ben inmiddels al 11 jaar filiaalcheffin
EngeltjeS
Geplaatst: 18-04-11 20:58
skippy94 schreef:
Ervaring: ben inmiddels al 11 jaar filiaalcheffin
Okee, dat veranderd de zaak ik dacht 16/17, gezien je bokt naam. Mijn excusses!
Als ik treuzelende klanten heb, geef ik ze de tijd, en probeer ze wel zo goed mogelijk te adviseren en te informeren. Twijfelende klanten moet je zelf een keuze laten maken.
ha ha heel herkenbaar. Eigenlijk ook wel een beetje helaas, want echte rust vind je dan niet en dat kan ook zo fijn zijn (afgelopen vakantoe mee gemaakt). Mijn voordeel is dat ik een paard met vrij angsig karakter en een verleden heb gekocht bij handelaar. Nu MOET ik wel gedukdig zijn bij haar, anders kan ik niets met dr doen of nieteens aanraken of pakken. Af en toe word ik er ook wel eens moe van hoor, maar ik moet wel zeggen dat ik wel ECHT rust heb bij mn paard (want ook bij innerlijke onrust die ik bijv niet wil erkennen krijg ik dr niet te pakken ofzo)
skippy94
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 21:04
Ja, dat klopt! Maar wij hebben erg veel vaste klanten en het zijn altijd dezefde die treuzelen, je weet het al als ze aan komen lopen. Maar goed dit is maar een klein onderdeel van ongeduldig zijn (weet me goed te beheersen, gelukkig). Het gaat bij mij meer op wachten op de langere termijn. Mijn paard moet voorlopig rust in de wei, krijg het wachten, afteldagen maar niet uit mijn hoofd. Wil een jong katje, wacht op een nestje en dan nog 8 wkn wachten tot het mag komen. (mijn katertje is zo alleen sinds zijn vriendinnetje is overleden)
Je bent dus meer een "vooruitplanner" dan een "vandaaglever" persoon? probeer lekker te genieten van de dag zoals vandaag, want de toekomst blijft veranderen en zorgt voor verrassingen. Het kost veel energie als je jezelf constant moet corrigeren, omdat je in je hoofd andere plannen had.
skippy94
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 21:08
Tamadine: in de omgang met paarden kan ik dan wel weer veel geduld hebben en inderdaad als ze een angstig karakter hebben dan moet je wel, anders bereik je er niks mee!
skippy94
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 21:10
EngeltjeS: je slaat precies de spijker op z'n kop!