Spontaan allergische reactie (hooikoorts?), kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Spontaan allergische reactie (hooikoorts?), kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:44

Sinds een dag of twee heb ik het idee dat ik van de een op de andere dag ergens een allergische reactie op heb gekregen. Verstopte neus, jeuk in m'n neus, niesbuien, droge hoest, het hele gebied rondom m'n ogen is opgezwollen, zelfs m'n oogbollen voelen opgezwollen, ogen doen pijn, hoofdpijn... van alles dus :+

Nu is het zo dat ik echt nog nooit, maar dan ook nooit ergens allergisch op heb gereageerd. Is het dan mogelijk dat een allergie spontaan kan ontstaan? En wat moet je daarmee, naar de huisarts of iets?

Charaz

Re: Spontaan allergische reactie (hooikoorts?), kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:46

Ja dat kan, ik zou even langs de huisarts gaan voor wat medicijnen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:50

Hier hetzelfde, helaas. Lijkt wel veel op hooikoorts (m'n zus heeft daar veel last van), maar vind het raar aangezien ik dat nog nooit gehad heb. De huisarts kan wel een allergietest doen. Ik heb besloten het gewoon uit te zweten met veel neusspray en ajuin ;)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:01

Als het goed is, kan je inderdaad ergens in je leven hooikoorts krijgen, terwijl je daar nooit last van heb gehad.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:53

Ja dat kan heel goed, ik ben 26 en had nooit hooikoorts, tot vorig jaar ineens en ook meteen góed raak. :=
Je kan antihistamine halen bij de apotheek of drogisterij, gewoon een huismerk vragen ipv dure reactine enzo hoor ;) Daar zou je je dan een stuk beter van moeten gaan voelen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:56

Ja hoor kan prima, allergie voor pollen en voedselintolerantie zijn bij mij ook spontaan op latere leefijd gekomen, voor de puberteit nergens last van, sindsdien wordt het ieder jaar een graadje erger. Gelukkig schijnt het na je 40e weer af te kunnen nemen, daar hoop ik dus maar op. Idd wat anderen ook al aangeven, even langs de huisarts gaan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:03

Hiero ook. Mijn man (en zus ook) hadden nooit ergens last van, maar zo van de een op de andere dag hooikoorts. Kindjes ook wel, hoewel dat iets geleidelijker kwam opzetten. De verschijnselen lijken inderdaad wel op die van hooikoorts. BIj ons thuis werkt de ene medicijn wel, de andere niet. Pollinosan van DrVogel doet het goed. Die nieuwe StpFree weer niet, allerfree ook niet, maar reactine (geloof ik) wel. We zijn eigenlijk nog nooit naar de huisarts geweest voor medicijnen. De vorige HA deed daar nogal moeilijk over, was niet echt nodig enzo. Het schijnt dat het Etos-huismerk wel weer goed zou werken. Hier nog niet uitgeprobeerd. Van de prevalin zijn vooral de neusdruppels en oogdruppels populair.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:18

Jup ik heb er ook last van. Elk jaar vriendelijk mijn vriend gepest met zijn hooikoorts ("lekker pollen snuiven!") en sinds vorig jaar had ik er ook last van. Zo mogelijk nog bijna erger dan hem. Dus het kan zeker!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:21

Kan maar als je naar arts gaat kan je wel vragen om Antibiotica. Dan krijg je een Doxycicline Accoord mee.
Kuur van 7 dagen en deze helpt dan prima, even bloed laten prikken klaar is kees. Is het na de kuur over kan je ook last hebben van een holte ontsteking en anders....ja kans op hooikoort.
Zelf net het hele traject doorgelopen maar bij mij is er wat anders aan de hand helaas

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:21

Dat is niet echt gebruikelijk hoor Jessie, voor enkel hooikoorts antibiotica geven is zelfs doelloos, bijholteontsteking is iets heel anders en heeft weinig met hooikoorts te maken.

Aerius of Xyzal tegen overgevoeligheid, Nasonex neusspray en Livocab oogdruppels zijn gebruikelijker, ook is er een injectie Kenacort die de klachten verminderd.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:56

dat kan heel goed hoor.

Ik heb vroeger ook nooit last gehad van allergische reacties of hooikoorts maar nadat ik bevallen was van mijn dochtertje, heb ik last van hooikoorts en ben ik allergisch voor huisstofmijt.
Je kunt het beste naar de huisarts gaan voor een allergietest, dan weet je ook waar je allergisch voor bent en wat je er het beste tegen kunt doen :).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:11

Charaz schreef:
Dat is niet echt gebruikelijk hoor Jessie, voor enkel hooikoorts antibiotica geven is zelfs doelloos, bijholteontsteking is iets heel anders en heeft weinig met hooikoorts te maken.

Aerius of Xyzal tegen overgevoeligheid, Nasonex neusspray en Livocab oogdruppels zijn gebruikelijker, ook is er een injectie Kenacort die de klachten verminderd.

Als het spontane hooikoorts is niet nee maar kwam mijn arts ook mee toen ik vorige week naar de HA ging en ik heb gewoon die antibiotica gekregen maar moest wel verplicht bloed laten prikken.
Er zit nml ook nog steeds een vervelend griep virus in de lucht. Maar wellicht voor TS iets om even bij de HA aan te kaarten, je kan beter uit 3 richting denken dan 1 :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 09:29

Bedankt voor alle fijne reacties! :) Ook alle tips qua medicijnen die het wellicht wat kunnen verzachten..
Mijn vader heeft het ook (heel zwaar) en m'n broer ook, maar die hebben allebei wel medicijnen via de huisarts geloof ik..

Het is inmiddels wel ietsje afgenomen, maar nog steeds aanwezig. Ga dus wel een dezer dagen een bezoekje brengen aan de huisarts.
Hoe doen ze een allergietest? Dmv bloedonderzoek of niet? Want ik heb recent nog bloed laten prikken en dat was iig helemaal goed...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:38

Allergietest word idd via het bloed gedaan, maar niet bij een standaard bloedonderzoek meegeprikt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:40

Jup bloed maar dat moet apart onderzocht worden :) maar 1 buisje

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:43

Ik heb een allergietest op mn arm gehad. Werd geen bloed afgenomen.

Zou gewoon even aan de HA cetrizine of xyzal vragen, dat werkt erg fijn.