Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, Zij vind dat ik gewoon nog harder moet leren en zwoegen ervoor. 

Annettu_ schreef:Mijn moeder is nogal ouderwets, Zij vind dat ik gewoon nog harder moet leren en zwoegen ervoor.
Annettu_ schreef:Mocht ik discalculie hebben, Moet ik dan van school veranderen ? Een meisje op het VMBO moest naar een andere school omdat ze op het Helicon geen speciale lessen ofzo daarvoor hadden.
Annettu_ schreef:Mocht ik discalculie hebben, Moet ik dan van school veranderen ? Een meisje op het VMBO moest naar een andere school omdat ze op het Helicon geen speciale lessen ofzo daarvoor hadden.
Voor 1 vak minder hoef je echt niet naar een speciale school. 
) dus ik ben never nooit getest en ga dat ook niet meer laten doen. Máár.... je kan ook ipv discalculie een gat hebben in je verbale en symbolische intelligentie, zonder discalculie te hebben en dan heb je oa ook dit soort klachten. Ook daar kom je alleen achter via een test. Wat Verootjoo zegt, heeft het voordelen voor jou op deze school zo ja testen die hap, zo nee, lekker laten hangen niet iedereen is Einstein.

Annettu_ schreef:Als ik discalculie heb, Is het dan moeilijker werk te vinden ? Omdat ik dan zowiezo altijd moeite heb met achter de kassa enz.
Overigens moet ik bij het einde van mijn opleiding alles minstens 2F hebben.. Nu zit ik Lager dan 1F.. dus ik moet 3 niveau's opkrikken.
Voor mij is dat geen goed idee, maar met een computer heb ik geen problemen. Ik heb de dagelijkse financiele admin gedaan van diverse bedrijven, nooit problemen gehad. Enig inzicht krijg je op een gegeven moment toch wel, of iets klopt of niet. Voor mij heeft het mijn carriere nooit in de weg gezeten. 
en ik heb het, suzanne ik heb exact hetzelfde als jouw, ik ben nu 26 en snap er geen bal van, met een rekenmachien gaat het redelijk maar nog niet fantastisch.