Hoe krijg ik mijn stress onder controle?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Hoe krijg ik mijn stress onder controle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:32

Hallo Bokkers,

Naja de topic titel zegt het al: hoe krijg ik mijn stress onder controle?

Ik doe een opleiding waarbij je heel veel moet presenteren, dit gaat dus elke keer gepaart met een totale black-out en super veel stress. Ik klap helemaal dicht... echt totaal.
Ook met wedstrijden heb ik dit heel erg, als ik aan het losrijden ben is er nog helemaal niks aan de hand, maar zodra ik de ring in rij doe ik niks meer, ik 'lift' mee op de rug van mijn paard omdat ik helemaal stijf sta van de stress, ookal weet ik dat leraren en juryleden niet bijten.

Een beetje stress is gezond, maar bij mij is het gewoon frustrerend, er gaan 10 000 dingen door mijn hoofd en het gene wat ik moet doen, lukt gewoon totaal niet, ik klap helemaal dicht terwijl ik normaal de gene ben met de grootste mond.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Heeft iemand dit gehad en kan die er nu wel mee omgaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Renske_W

Re: Hoe krijg ik mijn stress onder controle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:05

Hier nog een stresskip...
Ik heb het heel erg op wedstrijden, de laatste tijd is het helaas veel erger geworden, en knijp ik hem al als ik op een andere locatie moet rijden met mijn paard.
Dus ik hou dit topic even mee in de gaten!
Ik gebruik de rescue druppels van Bach, maar kan niet zeggen dat ik er veel baat bij heb.

antje_vip

Re: Hoe krijg ik mijn stress onder controle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:31

Een lotgenoten topic :D Ik heb er ook heul veul last van, eigenlijk in een hoop situaties, teveel om hier op te noemen... Ik heb er inmiddels therapie voor want ik word er echt letterlijk doodziek van.
Maar wat voor jou misschien nog kan helpen: ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen, andere gedachtes aanleren. :P