Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brendalevita schreef:Hier ook iemand met een kind met adhd,wij zijn net 4 week begonnen met medicatie ritalin.
En zoals mijn zoon zegt (12) gaat er een wereld voor hem open ,hij had ook moeite zich te richten op 1 ding alles vloog door zijn hoofd en niets werd opgenomen ,eerst wilde we er niet aan.
Tot meneer duidelijk aangaf er helemaal klaar mee te zijn nooit iets te kunnen afmaken,duidelijk genoeg en meteen actie ondernomen.
Fijn dat je met lotgenoten gaat praten ,en alle stukjes vallen op hun plaats dan kun je zelf kiezen wat je wilt gaan doen.
Ik was erg bang gepraat over ritalin en alle nadelen,maar ben helemaal om mijn kind is in zijn element en heeft het alleen op school nodig.
Thuis is hij nu veel relaxter omdat hij niet de hele dag gefrustreerd rondloopt omdat hij niets opneemt.
Succes meis!!
xxStitchxx schreef:oo wat een verademing dit topic!!
als ik wat meer tijd heb doe ik ook even mijn verhaal.
franka75 schreef:dat ik door mn gevoeligheid goed met arabieren overweg kan, wat wilde je weten vraag maar.
Gittekit schreef:Ik heb ook ADHD, ook pas laat vast gesteld overigens. Heb wel ritalin (methylfenidaat), maar slik dit eigenlijk alleen in m'n tentamenperiodes, dit omdat ritalin met heel veel bijwerkingen komt. Heb in de periodes dat ik ritalin slik helemaal geen eetlust, voel mn hart enorm gaan (het verhoogt je bloeddruk) en word er vaak flink misselijk van. Ik werk overigens in de horeca, wat in combinatie met mn ADHD eigenlijk weinig problemen geeft, kan mn energie er wel in kwijt. Heb er vooral last van in combinatie met m'n studie.
Evaa_ schreef:Ik heb dan wel geen ADHD, maar wel ADD.
Sinds vorig jaar heb ik die diagnose gekregen, en eindelijk vielen alle stukjes op z'n plaats!
Momenteel slik in Concerta, en dat helpt aardig goed (zodra ik niet vergeet ze in te nemen....)
Ik loop dagelijks nog tegen problemen aan, en het heeft mijn leven zeker beinvloed.
Veel mensen denken bij AD(H)D dat het zomaar een stempel is die mensen krijgen als ze druk zijn, maar er schuilt zoveel meer achter wat veel mensen niet weten.
(Moet ik eerlijk zeggen, ik ook niet voor ik de diagnose kreeg!)
Daarom vertel ik het bij sollicitaties ook niet, tenzij ik echt denk dat me ADD kan tegenwerken en mensen ervan op de hoogte moeten zijn.
Het liefst vertel ik het niemand, en probeer ik gewoon 't beste eruit te halen!
Want er zijn gelukkig ook zat positieve dingen aan.