Erg hoesten, en toch stage?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Erg hoesten, en toch stage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:31

Lees even goed voor je zegt; Jeetje thuis blijfen omdat je hoest? :')

Al 2 dagen hoest ik de hele dag door, echt heel extreem.
Ben erg benauwd doordat ik elke keer als ik ademhaal niet meer kan stoppen met hoesten.
En dan ga ik zowat over m'n nek door het hoesten... echt een drama dus.

Nou moet ik morgen eigenlijk stage lopen... maar ik loop stage bij een activiteitencentrum voor gehandicapten waarvan er veel extreem gevoelig zijn. En ze kunnen helemaal niks, dus ik geef ze te eten, poets hun tanden en vooral: Ze praten via een spraakcomputer en omdat het soms niet te verstaan is moet je nogal dicht in de buurt komen van diegene.

Ik twijfel dus heeeeel erg of ik wel moet gaan stagelopen... er liggen er al 3 in het ziekehuis, waarvan 1 op de IC met een dubbele longontsteking. En ik zou het vreselijk vinden als ik iemand aansteek, dat is voor hun meteen heel extreem.

Ik ga morgenochtend dus even bellen en vragen wat mijn stagebegeleider denkt, maar ik zit er echt heel erg mee..
Wil erg graag stagelopen, maar wil niemand ziek maken.

Kan iemand bevestigen dat het onverstandig is om stage te lopen? Of juist zeggen dat ik wel moet gaan?
Mischien slaap ik dan vanacht nog :Y)

crazygirl23

Re: Erg hoesten, en toch stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:15

kan je alleen maar meegeven bel morgen vroeg even er naar toe leg het uit en dan kunnen hun wel bepalen of het wel verstandig is om te komen ja of nee...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:32

Ik zou het niet doen, maar wel eerst even met je stagebegeleider overleggen..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:37

ik zou niet gaan. overleggen met stagebegeleider maar als ze er zo gevoelig voor zijn en jij hoest als een zeehond, dan lijkt me dat niet verstandig om te gaan ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:38

Ik zou ook niet gaan, je zegt al dat deze mensen erg gevoelig zijn.
Toen ik griep had ging ik ook niet naar hydrotherapie waar alleen maar 65+ ouderen waren, die zijn vaak toch vatbaarder.
Maar het is wel verstandig om het met je stagebegeleider te overleggen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:01

Ik zou even bellen en je verhaal voorleggen. Maar dat zal je al wel gedaan hebben.
Wel zou ik even langs de huisarts gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:02

Als jij zo hoest, en er zijn er al een paar met longontsteking, kan je het dan niet daar opgevangen hebben toen je daar eerder was? Want wat jij zegt, klinkt zelf ook als een longontsteking..

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:04

Jans schreef:
Als jij zo hoest, en er zijn er al een paar met longontsteking, kan je het dan niet daar opgevangen hebben toen je daar eerder was? Want wat jij zegt, klinkt zelf ook als een longontsteking..

Ga ik volledig in mee.
Hoesten tot aan braakneigingen aan toe, benauwdheid etc. Bel je stagebegeleider en maak even een afspraak met de dokter.
Longontsteking kan soms ook besmettelijk zijn. Niet gaan in ieder geval.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:05

Overleggen met de begeleider, die weet dit het beste.
Ik ben zelf ook verpleegkundige in een psychiatrische instelling en wij gaan gewoon werken met een verkoudheid.
Succes!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:07

veersche schreef:
Overleggen met de begeleider, die weet dit het beste.
Ik ben zelf ook verpleegkundige in een psychiatrische instelling en wij gaan gewoon werken met een verkoudheid.
Succes!

Vind dat wat anders dan zo erg hoesten zonder dat je weet wat het is bij nogal gevoelige mensen. Da's anders dan een verkoudheid. en ze geeft aan dat er al een op de IC ligt met een longontsteking.
Ik heb ook in een psychiatrische instelling gewerkt en wij gingen ook gewoon aan de gang, maar dan hoef je niet zo dichtbij te hangen om die mensen te verstaan etc. terwijl je je longen uit je lijf hoest.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:10

Zou even langs je huisarts gaan. Even laten luisteren en bij geen bijzonderheden wat codeinetabletjes vragen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:00

Ik persoonlijk zou niet gaan, maar dit zeg ik uit eerdere ervaring. Ik ben wel een keer gaan stage lopen, ook met kwetsbare mensen en ben toen uiteindelijk naar huis gestuurd. Wanneer je advies vraagt aan je stagebegeleider dan lijkt mij dat je hier samen wel uit moet kunnen komen. Beterschap in ieder geval.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:16

Ik zou het risico niet nemen idd!
Je hoest klinkt een beetje als kinkhoest of longontsteking en kinkhoest is sowieso enorm besmettelijk!
Als je er zo erg last van houd zou ik even naar de HA gaan die kan je dan ook een puffertje meegeven voor de benauwdheid!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 16:38

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb vanochtend overlegd met m'n stagebegeleider en die zei dat ik beter thuis kon blijfen :)

Ben ook zelf naar de huisarts geweest en m'n longen klinken goed zei de huisarts, is waarschijnlijk een virus(?).
Heb wat pilletjes meegekregen en het valt dus super mee ;)