Altijd word tegen mij gezegt; Jij slaapt teveel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Altijd word tegen mij gezegt; Jij slaapt teveel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:54

En dan ga ik er weer tegen in; maar dat kan toch niet?!

Ik ben de laaste tijd veel moe, gewoon dat je ''duf'' bent. Iedereen heeft er wel eens last van, maar ik heb het nu heel erg. Ik merk gewoon dat ik moe en futloos ben. En het antwoord dat ik dan krijg van iedereen; maar jij slaapt teveel! Ik leg dan braaf uit dat ik rond half 9 naar boven ga, en dan rond half 10 ga slapen. En om kwart voor 7 loopt mijn wekkertje weer af..
Ik merk gewoon aanmezelf dat ik die slaap echt nodig heb, want ik fiets altijd z'n 35km op een dag naar school en terug. Alleen vandaag had ik echt zoiets, van geef maar een dekentje en ik val zo in slaap. Ofja de afgelopen weken heb ik dat eigenlijk al :o .
Iemand hier ook meer last van?? En ik geloof er niets van dat ik pfeiffer heb, want ik ben zo vrolijk als iets. En ik huppel nog steeds rond, wel met een hele grote :O afentoe dus!

savasan

Re: Altijd word tegen mij gezegt; Jij slaapt teveel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:03

Ik heb er ook last van! Ik ben 2x bloed gaan prikken, maar allebei de keren kwam er niets uit. Ik slaap ongeveer evenveel als jij, hoewel ik ook dagen heb dat ik om 8 uur in mijn bed lig en er om 8 uur uit kom.

Ik moet het nu 2 weken aankijken, en als ik het dan nog heb, moet ik weer de dokter bellen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:07

Ik heb het een maand of 2/3 geleden gehad. Ik kon toen wel 10-12 uur slapen per nacht en was nog steeds moe. Ik werd 's nachts ook niet wakker, sliep gewoon door!
Nu is mijn slaappatroon weer normaal al slaap ik altijd 8.5 uur pd. Ik heb ook veel slaap nodig, anders ben ik niet te genieten.
Ik denk dat het vanzelf wel over gaat.

Heb je de laatste tijd last van stress? Of ben je ziek geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:08

lucifertje schreef:
Ik heb het een maand of 2/3 geleden gehad. Ik kon toen wel 10-12 uur slapen per nacht en was nog steeds moe. Ik werd 's nachts ook niet wakker, sliep gewoon door!
Nu is mijn slaappatroon weer normaal al slaap ik altijd 8.5 uur pd. Ik heb ook veel slaap nodig, anders ben ik niet te genieten.
Ik denk dat het vanzelf wel over gaat.

Heb je de laatste tijd last van stress? Of ben je ziek geweest?

Ik zit midden in mijn eindexamens. Maar opzich maak ik me daar niet heel erg druk over. En ik ben de laaste tijd ook niet heel ziek geweest.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:09

Ik heb dat ook hoor, en heb ook echt mijn slaap nodig.. Anders ben ik geen mens en ben ik sneller ziek..
Volgens mijn dokter is het lentemoeheid en komt het wel vaker voor.. :)
Gaat vanzelf weer over..

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:10

Ik word soms juist moe als ik teveel slaap! Dan ben ik de hele dag suf!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:11

Je slaapt dus van pakweg half 10 tot half 7? Dat is 9 uur, eigenlijk nog te weinig zelfs := Jong adolescenten (16 tot 20) hebben namelijk 9.5 uur slaap per nacht nodig. Dus je slaapt echt niet veel!
Ik slaap gemakkelijk 12 uur op een nacht, maar dat kan ik pas sinds ik Pfeiffer heb gehad :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:15

Sommige mensen hebben nou eenmaal meer slaap nodig dan anderen.
Het kan nooit kwaad om een keer je te laten checken bij de dokter maar waarschijnlijk ben jij gewoon een van de weinige mensen die extreem veel slaap nodig heeft.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:16

Hier nog 1 :o Ben echt aaaltijd moe. Meestal als ik klaar ben met eten en bij kom van de dag dan word ik ontzettend duf. Zou elke dag wel om 9 uur naar bed willen gaan (maar denk dat iemand anders daar minder blij mee is hahaha) En ik vind het zelf ook erg ongezellig eigenlijk maarja kan er ook niets aan doen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:17

Ik slaap ook gemakkelijk 12 uur of meer op een dag. Door de weeks slaap ik om half9/9uur, ligt er een beetje aan. 's Morgens gaat de wekker om kwart over5 en half6 mijn bed uit. In het weekend haal ik gemakkelijk de 12 uur en vaak nog wel meer (en zelf dan slaap ik zo nog even door). :+

Denk dat het op zich wel mee valt, gemiddelde is 8 uur per nacht. Wil dus zeggen dat er ook een aantal zijn die meer slapen of slaap nodig hebben.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:18

Ik zou me er zoiezo niks van aantrekken als anderen daar wat over zeggen :) Sommige mensen hebben idd gewoon meer slaap nodig. Ik slaap juist weer veel te weinig. 's Avonds kan ik nog zo vroeg in bed gaan liggen, voor 12 uur slaap ik zoiezo nog niet. En dan gaat om 6 uur mijn wekker al. Dit kan zo een hele week door gaan. De week daarna kan ik dan vaak wel weer meteen slapen. Gewoon lekker naar je eigen lichaam luisteren wat deze nodig heeft qua slaap :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:21

Ik slaap rond de 9 uur per dag, soms meer soms minder (hoef ook pas om 10 uur te beginnen dus als ik wil kan ik om 9 uur dr uit) Voel je lichaam goed aan en geef wat het nodig heb, wat kan jouw het schelen of iemand zegt dat je veel slaapt? Dan heb je het gewoon nodig :j

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:21

Ik ga ook altijd vroeg naar bed (tussen 21 en 22 uur) en om half 7 gaat de wekker maar om kwart voor 7 moet ik er ongeveer uit. En dan ben ik de dag erna ook echt niet altijd even goed uitgerust. Ik werk ook wel fulltime en als je dan nog wat voor jezelf wil doen moet dat ook 's avonds na je werk nog en dat moet ik echt plannen. De ene keer ben ik de dag erna wat wakkerder dan de andere keer. Sommige mensen hebben gewoon meer slaap nodig maar veel mensen slapen ook te weinig. Volgens mij hoor je toch zeker 7 a 8 uur te slapen op een nacht. Zit je daar stelselmatig een eind buiten en is je ritme er zo op ingesteld dat je heel vroeg op bed ligt (of er laat uitgaat) dan kun je ook snel moe worden van het teveel slapen. Heb je dan nl. een 'normale' nachtrust, dan ben je de dag erna ook vermoeid.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:22

Als ik gewone tijd op school moet zijn (8.30) dan zit ik de eerste 2 uur + pauze met een chagrijnig hoofd omdat ik gewoon nog niet wakker ben. Vooral het eerste uur, een toets dat uur is gewoon drama, had laatst met Frans een lees/luister toets, nou daar ben ik altijd wel goed in, altijd 7.5-8. Deze keer een 5.8. En hij was ook totaal niet moeilijk ofzo, maar ik was gewoon te suf :=

Ik kan makkelijk 12 uur slapen, maar dan ben ik nog moe. Doordeweeks slaap ik zo'n 8 uur omdat ik voor 12en toch niet kan slapen, in het weekend is het zo'n 12 uur, maar dan ben ik nog moe. Heb ook geen Pfeiffer of weet ik veel wat, ben vorig jaar getest en alles was goed. Bleh. :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:23

_Anna schreef:
Hier nog 1 :o Ben echt aaaltijd moe. Meestal als ik klaar ben met eten en bij kom van de dag dan word ik ontzettend duf. Zou elke dag wel om 9 uur naar bed willen gaan (maar denk dat iemand anders daar minder blij mee is hahaha) En ik vind het zelf ook erg ongezellig eigenlijk maarja kan er ook niets aan doen.

Ik heb precies hetzelfde. Als ik s'avonds aan de koffie zit, vallen mijn ogen dicht, of ik wil of niet. Ik ben ook áltijd moe. Gisterravond hadden we visite en ik viel gewoon in slaap waar de visite bij zat. Waren dan wel mijn ouders, die weten het wel, maar toch.

Ik val dus ook gewoon in slaap achter het stuur in de auto, heel naar is dat.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:24

Ik vind ook niet dat je extreem veel slaapt. Ik duik rond half 10 - 10 uur mijn bedje ook in en kom er in de ochtend tegen half 7 weer uit. Nou moet ik wel zeggen dat hier om rond vijf uur al de wekker gaat voor mijn mannetje dus dan ben ik ook al uit mijn slaap maar kan nog wel even heerlijk luieren.
Laat je niet gek maken door anderen, jij voelt aan wat goed voor je is!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:27

Diablo schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Als ik s'avonds aan de koffie zit, vallen mijn ogen dicht, of ik wil of niet. Ik ben ook áltijd moe. Gisterravond hadden we visite en ik viel gewoon in slaap waar de visite bij zat. Waren dan wel mijn ouders, die weten het wel, maar toch.

Ik val dus ook gewoon in slaap achter het stuur in de auto, heel naar is dat.
Jeetje dat is inderdaad wel naar :oo
Enne, ik val ook vaak genoeg in slaap als ik bij mijn moeder op visite ben hoor :o

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:30

Ik heb ook vaak dat ik erg moe ben, duf..
Soms zo dat ik tussen de middag wel op bed kan liggen om een uurtje te slapen, ik slaap per nacht ongeveer 9 uur.
Heb ook onderzoeken gehad en daar kwam niks uit. Gewoon mijn behoefte.
Omdat je nu leert voor je examens kost dat gewoon meer energie,ook als je je er niet druk om maakt.
Ik heb ook als ik een keer te lang uitslaap,ik hoofdpijn krijg of de hele dag duf ben, iedereens behoefte is anders net zoals ritmes (laat,vroeg,uitlapen,opstaan) de 1 is meer gevoelig dan de ander.
Sommige mensen gaan om 1 uur naar bed terwijl de wekker alweer om half 7 gaat, ze functioneren prima..mij zou je kunnen opvegen en kan me dan ook niet meer concentreren achter het stuur waardoor ik 1x bijna een botsing heb gehad.
Als je je ziek gaat voelen zou ik wel naar de dokter gaan, misschien wat ijzertekort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:34

ik heb precies hetzelfde. Ook constant moe, slapen zoveel ik wil, en ook midden in de eindexamens. Eerst op pfeiffer geprikt, maar daar kwam niks uit. Omdat bij mijn moeder vitamine B12 te kort is, hebben ze mij gelijk ook daarop geprikt. en dat was een beetje te laag. dus nu moet ik spuiten krijgen. heb er 1 gehad en moet morgen voor de 2de. dus even aanzien of het helpt. misschien jou daar ook op laten testen ? aangezien het een vrij onbekende ziekte is die wel vaak voorkomt.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:41

nou nee dat heb ik niet. ik slaap zo'n 7 uur per nacht.
ik ga meestal om kwart over tien/half elf slapen en dan loopt om tien over zes de wekker weer af.
ik fiets ongeveer hetzelfde als jij 34/35 km (pokke end naar school :P ) en ik ga ook nog elke dag naar mijn pony. ik heb wel dat ik afentoe echt even stop tegen mezelf moet zeggen en hup even wat eerder mijn bed in. is altijd moeilijk maar is soms toch wel nodig.

en ik ben trouwens 15

edit:er worden hier wel goede tips gegeven vind ik, want je slaapt ruim voldoende dus toch wel gek dat je zovaak heel moe bent. ik moet zeggen dat ik er vandaag en gister ook erg last van had dus misschien gewoon even een dipje? (al zou ik het wel aanraden om het te laten onderzoeken als je er zo vaak last van hebt)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:54

Ik heb mijn 10 uur slaap nodig, anders ben ik kapot. Onzin over teveel slapen en een ritme aanhouden; ik heb een stage van half jaar gelopen. Om half 11 slapen, 7 uur eruit. En ik ben elke dag gigantisch moe geweest. Heb erna een paar weken bij moeten slapen om me weer fit te voelen.
Sommige mensen hebben gewoon veel slaap nodig..

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:23

Heb je je wel eens laten testen op vit b12 tekort/pfeiffer?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:52

Ik ben ook sinds een maand ongeveer erg moe. Ik slaap gemiddeld 11 uur op een nacht en slaap altijd de hele nacht door. Geen last van stress wel ga ik veel naar m'n paard en studeer ik veel. Maargoed wie is niet actief overdag? Ik heb meestal rond 8en 's avonds zoiets van nou, ik kan wel naar bed hoor. Probeer het dan te rekken tot half 10, maar vaak met moeite. Zit er ook over te denken eens bloed te laten prikken, maar denk dat daar niets uitkomt. Heb 3 jaar geleden Pfeiffer gehad en dit is daar niet mee te vergelijken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:05

Ik heb dit ook hoor! En pas sinds de laatste tijd. Vorig schooljaar ging ik echt pas rond half 12/12 uur naar bed en sliep ik rond half 1 en half 7 ging ik er uit en ik had echt energie jongens.. En ineens ging ik steeds een half uurtje eerder naar bed en steeds iets later m'n bed uit. Ik ga nu het liefste tussen half 10 en 10 uur naar bed (slaap ik rond 10/11 uur. Meestal ongeveer half 11 of zo) en ik sta half 8 op en dan merk ik nog steeds dat ik eigenlijk wel wat slaap nodig heb! Echt heel vervelend want ik ben 's ochtends ook niet veel waard.. terwijl nu, heb ik repetitie week en dan slaap lig ik tot half 9 in bed en dan functioneer ik echt +:)+ 's ochtends haha.. Maar goed, ik slaap in de weekeinden ook eigenlijk altijd rond 11 uur en dan ga ik er rond half 9/9 uur uit zodat ik wel een beetje in een ritme blijf.. Heb gewoon veel slaap nodig, helaas! Vind het wel vervelend soms..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:14

ik slaap ook altijd veel, anders ben ik niet te genieten de volgende dag, heb minimaal 8uur slaap nodig. En de papa van mijn vriend mij maar pesten, ja de hele dag weer niets gedaan alleen liggen slapen... maarja anders zit ik op een dag wel 3x te janken, gewoon vermoeid en dan niets kunnen hebben.
En ik zit ook in de eindexamentijd hoor, en heb het nu niet veel erger maar wel een beetje, ben blij als ik op tijd ga slapen een keer, of niet zo vroeg eruit hoef