Mijn retarded pink :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn retarded pink :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:22

Hallo! Ongeveer 9 weken terug heb ik mijn pink gebroken. De eerste 3 dagen in gips gehad met ring en middelvinger maar die waren zwaargekneusd en dat begon wat vervelend te worden. Dus gips eraf en in een thermoplastische spalk voor 3 weken. De laatste week deed dit erg pijn en ik was blij dat ie eraf ging. Toen ie eraf kwam stond ie ontzettend scheef en was ie heel dik, maar dat zou volgens de arts wel wegtrekken.

Nu zijn we 5 weken verder en de vinger is wel iets dunner geworden maar nog steeds niet lang niet zoals ie hoort te zijn. Ook krijg ik m niet meer recht. Buigen gaat wel goed maar dan draait ie scheef. 2 weken terug was ik voor een laatste check in het ziekenhuis en toen zei de arts dat het er prima uitzag, oké...
Een week later spreek ik 3 medicijnstudenten en die zeggen dat dit echt niet zo hoort. Nou hier komen de foto's, wie kan hier een oordeel over geven? Mijn arme pinkie!

Afbeelding

Afbeelding

benangelique

Re: Mijn retarded pink :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:45

hier ook een gebroken pink gehad met hetzelfde resultaat. een arts kijkt alleen naar functiebeperking en niet naar het cosmetische aspect. mijn pink doet het prima, dus daar gaan ze niets aan doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:48

Herkenbaar. :Y)

Ik heb ook een hele hippe pink tegenwoordig. Ze dachten dat hij op 2 plaatsen gebroken was, dat bleek op 4 plekken te zijn en daarom stond 'ie per ongeluk nog schever dan daarvoor.

Enige oplossing als ik 'm recht wilde hebben: opnieuw breken.
Hmm, neuh. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:49

Ja ik heb ook zoiets van waar heb je die pink nou voor nodig :')

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:54

Joolien schreef:
Ja ik heb ook zoiets van waar heb je die pink nou voor nodig :')

meer dan je denkt :D
maar is het nu nog erg pijnlijk of enkel bij bepaalde bewegingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:55

Als ik m echt aanspan doet het heel erg pijn en ik moet er geen tikje tegen krijgen ofzo, want dan sta ik ook te jodelen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:57

en ze willen niet opnieuw foto,s maken

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:59

Dan zou ik er mee teruggaan naar eventueel zelfs een andere arts.
Als het nu na al die tijd nog zo pijnlijk is en hij staat niet recht zou ik het er niet mee eens zijn.
En inderdaad, ze kijken naar het functionele aspect, maar je geeft zelf al aan dat je hem niet kan strekken.
Dat is toch niet geheel als het hoort.

"het is maar je pink" maar het is wel fijn tijdens het paardrijden, typen op je computer en zelfs al is het maar op die kleine plekjes te frumellen waar je je andere vingers niet kwijt kan :')

Zou het niet vertrouwen.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:00

Mijn ringvinger staat scheef na een breuk. Heb wel een operatie gehad omdat de functie ook fout ging (draaide bijna 90 graden naar binnen mn vuist in, niet handig.) Hij staat nu nog steeds scheef, maar draait wel rechter waardoor ik er geen last van heb. Zolang je er geen last hebt en het je niet beperkt, kun je het beter zo laten denk ik.. Daarom doen de artsen er wss ook niets aan. Inderdaad een cosmetisch probleempje.

Edit: had niet gezien dat je er problemen mee had, terug gaan en anders langs de cosmetisch chirurg. Je moet je vingers wel gewoon allemaal kunnen gebruiken!

Bij mij vroegen ze of ik piano speelde. Ik: Huh? Heeft dat invloed op de behandeling dan? Arts: Ja, kijk, bij concertpianisten kijken we er toch anders naar.. Toen zijn m'n moeder en ik een tikkie boos geworden :o. Kum up zeg, iedereen moet toch gewoon zn handen en vingers goed kunnen bewegen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:06

Hier een pink die nooit gebroken is geweest, maar wel precies zo staat als jouw pink TS! En ik red me prima in mijn leven :D

Maar als je het echt niet vertrouwt en hij doet het niet zoals het hoort zou ik toch maar even gaan navragen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:08

Mijn pinken staan van nature zoals die van jou. Eentje heb ik een keer tussen de deur gehad en die staat echt heel erg scheef. :') Dit was trouwens niet eens door een breuk. Bij een breuk zou ik er nog wel even naar laten kijken, want lijkt me dat je daar best wel last van krijgt.

edit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 14-04-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:15

Ben je al eens gewoon naar een fysiotherapeut geweest? Die kunnen nu meer dan je arts, dit komt denk ik door het niet bewegen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:17

chocobroodje schreef:
Ben je al eens gewoon naar een fysiotherapeut geweest? Die kunnen nu meer dan je arts, dit komt denk ik door het niet bewegen.

Zou dat dan ook de pijn kunnen verklaren? Ze heeft 'm inderdaad wel lang gefixeerd gehad.
*blijt altijd weer moeilijk van achter een computer*

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:25

Ja dat kan idd de pijn verklaren. Ik heb zelf postraumatische dystrofie en ik weet hoe het voelt als je spieren beginnen te verkrampen/verkorten. Veel fysio zal helpen om het rechter te krijgen maar je kunt ook thuis alvast beginnen met oefenen in warm water. Bij mij is mijn pink inmiddels een kwart slag gedraaid en die kan ik ook niet meer strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:27

Ik heb niet het idee dat ik m ooit recht ga krijgen want ik krijg totaal geen reactie op de strekspier. Ik heb het idee dat die is afgescheurd en ophoopt in mn middelste kootje, of zeg ik nu iets geks?

En fyisio voor mn pink klinkt zo stom maar wie weet is het wat. Ik ga volgende week naar de ha dus dan vraag ik het even.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:28

Bonaire schreef:
Mijn ringvinger staat scheef na een breuk. Heb wel een operatie gehad omdat de functie ook fout ging (draaide bijna 90 graden naar binnen mn vuist in, niet handig.) Hij staat nu nog steeds scheef, maar draait wel rechter waardoor ik er geen last van heb. Zolang je er geen last hebt en het je niet beperkt, kun je het beter zo laten denk ik.. Daarom doen de artsen er wss ook niets aan. Inderdaad een cosmetisch probleempje.

Edit: had niet gezien dat je er problemen mee had, terug gaan en anders langs de cosmetisch chirurg. Je moet je vingers wel gewoon allemaal kunnen gebruiken!

Bij mij vroegen ze of ik piano speelde. Ik: Huh? Heeft dat invloed op de behandeling dan? Arts: Ja, kijk, bij concertpianisten kijken we er toch anders naar.. Toen zijn m'n moeder en ik een tikkie boos geworden :o. Kum up zeg, iedereen moet toch gewoon zn handen en vingers goed kunnen bewegen?

:=

Bij mij vroegen ze het ook, nu je het zegt! :)*
'Nee, wel cello.'
'Nou, dan gaan we je pink weer zo recht maken dat je binnenkort zo goed kunt spelen als Wibi Soerjadi!'
'Meneer?' *purkie van 11* 'Die speelt piano, ik wil zo kunnen spelen als Yoyoma.'
Maar recht is 'ie nooit meer geworden helaasch. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:32

:') Ze vroegen bij mij wat voor sport ik deed. Meer niet.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:33

Mijn pink staat ook heel mooi. Die van mij staat bijna horizontaal naar rechts(rechter pink) haha. Paarden hè.. Maarja ik ben wel heel chique met thee drinken hoor haha.
Ik ben toen ook naar de fysio geweest, maar bij mij hielp het niet. Ik kan hem ook nog steeds niet bewegen, hij is gewoon verlamd. Maar ik voel. U nog steeds na 2 jaar pijn aan de bovenkant van m'n pink. Kan het niet iets met je pezen te maken hebben?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:37

Ik vind je pink nog erg beurs en opgezwollen.
Nu heb ik ook recent mijn pink gebroken gehad (en volgens het ziekenhuis komt het bijna niet voor dat mensen hun pink breken. Hoeveel tel ik al in dit topic...?) door het losbreken van mijn paard tijdens het longeren. :D
Omdat jij aangeeft dat jij nog moet jodelen bij een tikje erop, klinkt het haast of de pink nog niet goed hersteld is na de breuk.
Als het met het rekken te maken heeft, de pezen en de spieren, zou het toch een blijvende en zeurende pijn moeten zijn. Niet zo zeer zo vel na een tikje?

Is er al nadien weer foto gemaakt..?
Laatst bijgewerkt door Meloen op 14-04-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:38

Er is geen foto meer gemaakt...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:38

Dat hij niet zo mooi meer is, is geen probleem.
Maar omdat je er nog pijn aan hebt, zal ik zeker teruggaan. Je moet wel normaal kunnen functioneren
en niet beperkt worden door een stomme pink :Y)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:39

Misschien is dat nog wat om aan te geven? Bij de HA?
Ik ben geen arts, maar de felle pijn bij een tikje... Lijkt of de breuk misschien nog aanwezig is.
Bij mijn breuk kon ik de pink ook redelijk bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:47

Nou ik ga toch weer even langs de gipskamer, pakte toestraks iets verkeerd vast en toen deed het weer behoorlijk pijn, lijkt me toch niet de bedoeling. Moet volgende week woensdag heen, duurt wel ff maar verbeteren zal het denk toch niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:49

Nou vanmiddag moet ik heen.
Een vriend van mij is arts en verwacht dat het een mallet finger is. Dat is echt naadje want dan moet ik weer een spalk om tot 8!!!!!! weken (heb even de behandelmethode gelezen). Ik knijp m nu dus echt een beetje. Bah :(

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:58

Aaah. Dat heeft m'n vader ook. Wordt je niet vrolijk van.
Bij hem is het nooit meer als vanouds geworden, maar eerst maar eens afwachten wat je arts er van zegt.
Succes vanmiddag!