gebroken pols

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melcior

gebroken pols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:40

hoi hoi

ik heb gisteravond na een flinke val van mijn paard mijn pols gebroken... hij is verdooft en rechtgezet en het was accepttabel.. volgende week weer foto's maken om te kijken of hij nog goed staat anders opereren..
maar nu is er dus soort van noodspalk omgedaan met aan de bovenkant gips.. maar ik blijf zo'n enorme pijn in mijn pols houden vooral als ik toch iets beweeg met mijn hand.. dan begint het te steken en kloppen.. heeft iemand ervaring met zo'n breuk en kan mij vertellen of die pijn snel weer weggaat?? of zou ik nog weer even terug moeten.. dit is de eerste keer dat ik iets gebroken heb.. dus 0,0 ervaring erin.. hoop dat iemand mij wijzer kan maken....
alvat bedankt

delerium

Re: gebroken pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:44

een breuk is fiks pijnlijk... Zorgen dat hem ook niet per ongeluk beweegt en braaf paracetamolletjes nemen en goed laten rusten zijn nu echt de enige opties...
Sterkte, ik hoop dat jouw pols zonder moeilijkdoen en operaties goed geneest. :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:57

Nou meis dat is mooi balen. Weet je toevallig wat en waar het is gebroken? De pijn kan een paar dagen aan houden maar moet dan wel minder worden. Als dat niet zo is gelijk aan de bel trekken! Ik heb ook de eerste week zo'n open gips gehad, goed je arm hoog leggen als je op de bank zit of in bed ligt. Wat wil je weten :+ Ik heb 1x iets gebroken dat was 2 jaar geleden en ik heb er flinke complicaties aan gehad en nog steeds last van. Hou je vingers zoveel mogelijk in beweging, desnoods met behulp van een fysiotherapeut daar kun je ook al terecht als je nog in het gips zit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:12

Ik heb een tijd terug ook mijn pols gebroken. Ik heb toen de eerste paar dagen pijntillers voorgeschreven gekregen. (Naproxen). Maar daarna werd de pijn ook wel echt minder en heb ik eigenlijk helemaal geen pijnstillers meer geslikt. Volgens mij sowieso toen de echte gipsspalk eraf ging en het kunstofgips erop had ik al geen pijn meer zolang ik maar niet probeerde mijn vingers te gebruiken. Toen het gips er echt af was deed het wel weer goed zeer de eerste tijd. Maar ik heb ook 5,5 maand in het gips gezeten. Ik heb toen trouwens een botgroeistimulator gehad om het herstel te versnellen, maar ik had ook een erg enthausiaste jonge orthopeet.

Maar ik denk trouwens wel dat ik misschien een ander botje heb gebroken dan jij. Ik had mijn handwortel been gebroken links aan de kant van mijn duim, noemde de arts ook gebroken pols. Dat zie je meestal niet op de eerste foto's en kan je niet vanbuiten zetten volgens mij dus dat zal jij wel niet hebben.

@chocobroodje: Je mag volgens mij niet bij iedere polsbreuk je vingers oefenen hoor, ik mocht het iig niet! Ik heb wel van twee verschillende fysio's gehoort dat het ook helpt om je voor te stellen dat je je hand beweegt, dan kan je het zodra je uit het gips bent ook sneller. Dat kan iig zeker geen kwaad :D

melcior

Re: gebroken pols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:19

hoi hoi

bedakt voor jullie reactie's.. ja ik zit indd ook volle bak aan de paracetamol.. en heb vanavond nog diclofinac van iemand gekregen voor het slapen..
maar ik hoop het ook indd dat het wel gaat afnemen.. maar ik moet maandag om half 11 weer naar het ziekenhuis dus hoop dat alles goed is..
want het is flink behelpen haha..
maar bedankt voor jullie ervaringen!!
heeft me beetje idee gegeven van hoe het zit..