Ik heb al 3 weken een ontsteking in mijn vinger en er lijkt een bult in te zitten. Het begon rond het gewricht van mijn middelvinger. Na 2 weken was mijn vinger 2x zo dik en knalrood en ben ik naar de huisarts geweest. Omdat ik bindweefselreuma heb en er sowieso veel reuma in de familie voorkomt dacht ze aan een reumatische ontsteking. Bloed was echter normaal. Nu is de ontsteking verplaatst tot vlak onder het eerste vingerkootje. Het doet pijn als je erop drukt en als ik veel typ gaat het tintelen en prikken.
Vandaag dus weer bij de huisarts geweest die het vreemd vond dat het verplaatst maar geen idee heeft wat het zou kunnen zijn. Ze heeft er een naald ingestoken en geprobeerd vocht op te zuigen voor een kweek maar er kwam alleen flink wat bloed uit. Daarna leek de vinger wel dunner.
Ik heb afgesproken het even aan te kijken en een echo te laten maken als hij weer dikker wordt. Hij is nu echter alweer flink dikker aan het worden. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en enig idee wat het zou kunnen zijn?