Coma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Coma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:56

Halloo,

Ik vroeg me eigenlijk af, google had niet echt een antwoord.
Als je in een coma ligt.. maak je dan dingen mee? Heb je gedachtes, hoor je mensen of heeft het invloed op aanwezige dierbare die dan bij je zijn en tegen je praten?

Heb je zelf wel eens in coma gelegen? Had je toen gedachtes? Wat voelde je? ect.

Saaams.

Vayo

Re: Coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:05

Hoi,

mijn neef heeft in coma gelegen na een ernstig auto ongeluk met hersenletsel (helaas nog steeds niet helemaal hersteld). Je hebt meerdere niveau's van coma. Toen hij heel diep in coma lag reageerde hij nergens op en werd hij beademd. Hij weet hier ook niets meer van. Wel bewoog hij soms, maar dit waren reflexen. Toen hij wat meer bij kwam keek hij zelfs rond en deed hij zijn ogen open. Ook volgde hij ´bevelen´ op (duim opsteken, hand knijpen). Uiteindelijk kwam hij helemaal bij. Maar hij heeft wel opnieuw moeten leren lopen en praten. Dit gaat nu goed, maar zijn karakter is erg verandert.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:09

Mijn moeder heeft vandaag precies 3 jaar geleden een hersenbloeding gehad
En heeft toen een hele poos in coma gelegen, ze werd beademd en ze heeft niks mee gekregen.
Ze kan zich ook niks meer herrineren.
Uit eindelijk gingen haar ogen open en volgde ze je met haar ogen, maar toen ze echt in coma lag heeft ze niks mee gekregen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:15

Het kan wel zijn dat je dingen meekrijgt in een coma..

Ik kan me zo niet meer voor de geest halen, van wie ik dat verhaal heb gehoord, maar diegene had dus zijn familie horen praten over zijn coma en wat ze verder met hem gingen doen. Hij kon het na de tijd precies na vertellen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:22